Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Zo das mooi zonde zeg :-\ ,het kijt wel oof ze over een stuk puin is gereden,aan de afdruk te zien op de band :eusa_think:

Walter

sjongejonge, valt wel op dat er ineens héél toevallig verschillende perfo's worden aangeboden

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Sem

Citaat van: VolvoMafia op 24-11-2011 15:05:29
sjongejonge, valt wel op dat er ineens héél toevallig verschillende perfo's worden aangeboden

Zeker! :)  Vind alleen maar eens een onbeschadigd exemplaar...  Dat zijn die van mij ook. (op links voor na nu..)

daytonawim

Vraag Stefan (ulkeman) eens. die heeft destijds een hele stapel van die krengen van mij overgenomen.

Sem

Citaat van: daytonawim op 24-11-2011 15:26:04
Vraag Stefan (ulkeman) eens. die heeft destijds een hele stapel van die krengen van mij overgenomen.

Tanks! Heb m een PB gestuurd... 

benvolvo20

volgens mij staan er nu 2 setjes op het aanbod topic

ulkeman

Citaat van: Sem op 24-11-2011 16:19:02
Citaat van: daytonawim op 24-11-2011 15:26:04

Tanks! Heb m een PB gestuurd... 

en die is beantwoord ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

daytonawim

Ik heb er ook nog wel 1 in de achtertuin liggen, met een perfecte velgrand  :eusa_dance: :eusa_dance:

Helaas ligt ie daar achter in 3 stukken  :o :o

:eusa_whistle:

henry classic v70

Citaat van: Sem op 24-11-2011 14:41:57
Citaat van: Thys op 24-11-2011 11:32:17
Balen van de schade Sem. Ik ben er net langs gereden, en bij hmp 126,0 ligt een vrachtwagenband in de middenberm. Kan het zijn dat ze die geraakt heeft? Is vanuit Joure gezien net voor Sneek.

Ik denk dat ik die ook heb zien liggen. Ze heeft alleen iets geraakt in die bocht waar je de ring op gaat.. A7 wordt dan N7 bij hmp 123,3. Volgens mij lag die band nog voor die bocht, maar weet dit niet meer zeker. Ik vraag me ook af of een band zo'n deuk in een velg kan maken.

Bedankt voor je oplettende oog! :)

Ik zou gewoon een stuk puin of iets dergelijks als soort van bewijsstuk gaan gebruiken, kan zo van een aanhanger afgevallen.... Jij bent gaan zoeken en vond dit langs de middenberm, of men daar iets op uitdoet weet ik niet.

Misschien moet je tussen neus en lippen door eens vragen bij de wegbeheerder wanneer er schade wordt betaald aan voertuigen die iets raken op de snelweg en daardoor schade oplopen. Dan kun je sturing geven aan hoe jij de schade hebt opgelopen ;) ;) :eusa_whistle:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Teddy81

Bij mijn ouders staat een container met puin (keuken verbouwen) daar wil ik wel even een brokstuk uithalen voor je! Stuur maar een berichtje, dan is het geregeld!! ;D

Sem

Nou.. vorige week een brief ontvangen van de wegbeheerder. Was zo duidelijk als wat.. Ik krijg helemaal niks! :(

Er stond gewoon heel duidelijk uitgelegd dat als er iets aan de weg zelf mankeert.. dus gat ofzo.. dat dan de wegbeheerder aansprakelijk is, maar niet als er iets op de weg ligt. Was verder ook wel duidelijk.. ze kunnen natuurlijk niet achter iedere vrachtwagen aan rijden om alles wat er af valt op te ruimen. Dat is de verantwoorlijkheid van de chauffeur.

Jammer... Het tot nu toe toch €240,- gekost.. stuureind vervangen, uitlijning...  Dan heb ik nog geen nieuwe velg. :(

We zullen zien..

henry classic v70

Da's mooi balen Sem.. en vind maar eens 1 velg zonder kleurverschil :eusa_think:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Teddy81

Hmmmm das idd erg vervelend Sem! Hopen dat je ergens een velg kunt vinden!

Sem

Het gaat dan eindelijk gebeuren nu..  De Sanstone S70 met kenteken TH-GX-59 gaat eruit. Het doet me best wel zeer...  :-\

Ik heb er ook lang over nagedacht, maar het lijkt me het best nu.. Ik had hem waarschijnlijk niet direct verkocht of te koop gezet, maar het komt nu op het pad. Ferry (maat van me) heeft het altijd een mooie auto gevonden en heeft me een aanbod gedaan van de week. Ik ruil daarbij zijn S70 2.5T in, wat ook een zeer mooie auto is.

"Waarom doe je dit" zal je nu misschien denken? Nou, als volgt: De S70 is nu 5 jaar in ons bezit.. een auto met heel veel herinnering. Heel veel fijne herinneringen, maar ook wat hele nare. Zoals sommige misschien weten, liggen mijn vrouw en ik in een scheiding. Dat duurt al even, maar dat komt omdat je dit soort dingen liever uitstelt... Toch zal het gaan gebeuren.

De S70 komt uit een periode die vlak voor ons huwelijk begon.. Met zo'n scheiding raak je je partner kwijt, maar ook een hoop andere mensen waar je veel van houdt en dat maakt het nog moeilijker. Er zijn zoveel mensen mee geweest in deze auto, waar ik door de situatie geen contact meer mee heb, dat het telkens vervelend voelt als ik in de S70 stap. Daar wil ik van af.. Marleen rijdt er overigens nog het meeste in, maar ook zij vindt het geen probleem als hij weggaat. We moeten verder...

Gelukkig komt de S70 bij iemand waarvan ik weet dat ie er heel zuinig op is en dat hij daar nog jaren goed behandeld zal worden. Ook de bijbetaling door de inruil komt ons in deze periode goed uit.. Marleen zal voorlopig in de zilveren S70 rijden en ik tuf nog rond in mijn Focus diesel..

Een nieuw starrt dus..  Ik voel me daar best prettig bij. ;) En ik kan de oude S70 altijd zien als ik wil.. :D

Qua leeftijd en kilometers gaan we er iets op vooruit. De S70 komt uit 1999 en heeft 215dkm gereden. (onze 218dkm) We gaan van een handschakel naar een zelfdenkende 4-traps automaat.. heerlijke combi bij een 2.5T, al ben ik geen automaat-man..  beide zijn overigens LPi auto's... a'la Mesman..

Met de kleurstelling ben ik erg tevreden! Ik was het beige interieur een beetje zat.. zeker in de zomerperiode vond ik de reflexie in de ruit heel irritant! De zilveren is mooi zwart van binnen en als klap op de vuurpijl... Monza leder.  8)

Wel verder een paar missers... : Geen mistlampen, geen stoelverwarming, geen electrisch bedienbare stoel met geheugen en geen schuif/kanteldak.

Die mistlampen ga ik zo snel mogelijk regelen en hij gaat volgende week 2cm zakken aan de voorkant. stoelverwarming zal wel een drama zijn om in te bouwen en bovendien wil ik de auto "low-budget" leuk houden en niet weer pakken geld wegbrengen.

Hier twee foto's zoals hij nu is (knuffelmeeting!). Zaterdag krijg ik heb en gaan we ruilen.. Dan zal ik even wat foto's schieten van het interieur.

Shot at 2012-05-22

Boemeltje

Lijkt me een vervelende situatie. Desalniettemin krijg je er wel een mooie auto voor terug, waar je weer nieuwe herinneringen mee kunt gaan opdoen ;)

Veel plezier van je nieuwe auto!