Sem's S70 2.5T.... Vaarwel.. & Welkom..

Gestart door Sem, 28-07-2010 14:09:03

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Jaja... het is al weer meer dan 3 jaar geleden dat ik deze Volvo heb aangeschaft. Eigenlijk meld ik nooit iets als ik er wat aan ga doen, maar ik vind het nu toch eens tijd worden. Ja... ik weet het.. hij staat te koop en nee, dit wordt geen verkooptopic!  ;) (ik moet nu alleen even 3 jaar inhalen wat info betreft!..  ;D)

Ik wil gewoon graag mijn bevindingen delen met jullie en laten weten wat er is gebeurd en wat er eventueel in de toekomst nog gaat gebeuren.

Ik ben gewoon nog steeds echt gek op deze auto en ik wil er gewoon het één en ander over kwijt. Toen ik de auto kocht stond hij op 107.000km... helemaal dealer onderhouden. Hij stond op afschuwlijke worstenwielen... Persus genaamd.. Hier de foto:

Hierna heb ik een set Perfo's aangeschaft (één van de mooiste velgen van Volvo in mijn ogen)... ik heb USA knippers voorin gedrukt en de knipperlichten in de schermen vervangen voor naamplaatjes a'la USA. Ook heb ik voorveren van een C70 met oranje-codering gemonteerd om hem 2cm te laten zakken.

Dit was het resultaat!:

Mijn doel is om de auto er zo fris mogelijk uit te laten zien... dit is in mijn ogen aardig gelukt. >:(

Sem

Als ik goed kijk naar de rekeningen die ik de aflopen jaren heb gehad zit er niet echt iets bijzonders tussen. Twee jaar terug moest ik een voorwiellager laten vervangen, maar ik heb gemerkt dat het bij Jafeth net zo was rond die km.stand. Ook bij mijn Neef Dane is dit het geval net even na een ton aan kilometers.

Even een uitleg: Ik heb de auto vorig jaar laten tunen bij ET en dat was echt een feest! Ik was in het begin niet helemaal tevreden, maar na het Custom Fine-Tunen door Marco zelf van MTE kreeg ik echt een beest van een auto terug! Wat een ding! Zelfs een Audi S6 (Type 100) 4.2 V8 290pk kon het vanaf 120 naar 220 niet bijbenen. Dat voor een 2.5 T! Afijn.. nu ik denk aan eventueel verkopen van de auto heb ik besloten de auto weer terug te brengen naar stage-0. Dit omdat de onderdelen niets meer opbrengen met de verkoop en ik eerlijk gezegd ook liever geen getunede auto zou kopen. Nu heb ik zelf de auto laten tunen en weet ik precies wat er is gebeurd. Ik ben erg zuinig op m'n auto. Ik verkoop de auto alleen als het echt naar m'n zin is. Anders vind ik het gewoon doodzonde. Ik ga dus ook gewoon door met het naar m'n zin maken en we zien wel waar het schip strandt.

Achteraf heb ik ook liever dat hij origineel is. Gewoon alsof hij zo nieuw bij de dealer vandaan komt. Dit is ook de reden waarom ik de Nebula's er weer onder vandaan heb gehaald. Het reed voor geen meter en ik vond het te veel opvallen. Het stond wel erg mooi en bruut al zeg ik het zelf.

5T058

Perfo's zijn inderdaad het mooist onder een S70. Hoewel die Nebula's ook niet lelijk zijn.

jrs2k3

Denk dat er best een liefhebber is te vinden die zo de auto zo overnemen (kopen). Maar je hebt idd meer kans als de auto in originele staat is! Succes met de terug bouw :)

Sem

Citaat van: jrs2k3 op 28-07-2010 15:36:04
Denk dat er best een liefhebber is te vinden die zo de auto zo overnemen (kopen). Maar je hebt idd meer kans als de auto in originele staat is! Succes met de terug bouw :)

Tja.. Het moet gewoon zijn wat je zoekt... Ik heb alleen besloten niet maanden te gaan leuren met de auto. Mocht er in een bepaalde tijd niemand op af komen dan haal ik m van t net. Gaan we gewoon verder. Wil graag nog een Dolby-systeem... dan is de auto echt helemaal vol. Eventueel zonnerollo's op de achterdeuren, maar ik wil ze in beige en die zijn niet meer te krijgen. De rollo achter kon ik nog wel in beige krijgen...

Verder zou ik nog eens willen kijken of ik misschien incourant een stoelhoes a'la beige leder voor mijn bestuurdersstoel kan vinden. Deze is nog in prima staat, maar ik wil gewoon dat hij als nieuw is.

)()()sT

Het is een schitterende wagen, met de Nebula's vond ik hem toch "dikker" ;)
Waarom zou je de software terug laten zetten? Ik snap dat soort acties niet echt. Hier op het forum weet iedereen dat ie gechipt is, en desnoods zet je het niet in een adv. op MP ofzo.

Wat wil je ervoor terugkopen? Ik vraag me af of je veel roffels zult vinden in een dergelijke conditie.

Sem

Citaat van: )()()sT op 28-07-2010 15:52:34
Waarom zou je de software terug laten zetten? Ik snap dat soort acties niet echt. Hier op het forum weet iedereen dat ie gechipt is, en desnoods zet je het niet in een adv. op MP ofzo.

Wat wil je ervoor terugkopen? Ik vraag me af of je veel roffels zult vinden in een dergelijke conditie.

Het tunen heb ik bewust uit de advertentie gelaten...  :eusa_whistle: de meeste hier weten het idd, maar die weten ook dat ik degene ben die dat heeft gedaan en niet 16 eigenaren terug... op Marktplaats is dit een iets ander verhaal.

De software terugzetten kost natuurlijk alleen maar geld.., maar als ik alles laat zitten krijg ik er ook niets voor. Ik heb de uitlaat nu verkocht en nu heb ik toch centen in m'n hand. De centen zou ik niet extra krijgen als ik m'n auto zou verkopen met of zonder tuning. Nu MOET ik de software wel laten terugzetten, want anders gaat ie stuk. Hij is echt tot het max. getuned en dit was i.c.m. de uitlaat.... zonder deze uitlaat zal hij een andere afstelling moeten hebben.

Bovendien heb ik er nu ook een beter gevoel bij... ik las nog wel eens van gescheurde koppen etc.. en daar werd ik niet blij van. Nu kan ik met een gerust hart verder. Misschien laat ik hem nog wel gechipped, maar dat met een wat tammere afstelling.. wie weet.  Ik ga er niet van uit dat hij verkocht wordt anders zou ik ook niet deze topic starten.

Eerlijk is eerlijk... het is ook een centen-kwestie. Deze auto heeft me (door me eigen pietluttige gedrag) echt een boel geld gekost en ik kan dat voor m'n gevoel niet verantwoorden bij mijn wederhelft. Zij is al blij met een nieuw stukje zeep en ik moet voor dat gevoel een nieuwe 3" Downpipe hebben...  Dat is nu dus voorbij. De aanbouw aan ons huis heeft ons behoorlijk ik hogere kosten gejaagd dan de bedoeling was en nu is de achtertuin (daardoor) ook aan de beurt. Ik wil gewoon een beetje beter opletten aan wat ik uitgeef. Voor de zaak heb ik een Focus 115pk TDCi en dat is echt een maatje van me.. zou ik zo privé kopen, maar dan zal er eerst iets plaat moeten maken. (jaja... en Ford..)  ;D

Ik weet zeker dat ik niet gauw een roffel in deze conditie zal vinden.. hij is ook nog niet weg!  ;)

Wout309t

Ik denk niet dat hij kapotloopt vanwege de originele uitlaat hoor...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sem

Citaat van: Wout309t op 28-07-2010 16:41:38
Ik denk niet dat hij kapotloopt vanwege de originele uitlaat hoor...

Nee? Zou je niet denken? Het lijkt me dat hij nu z'n druk niet kwijt kan... Ik merk sowieso een enorm verschil bij kracht van direct onderin.... Daar zit nu een stukje minder! Ik durf hem nu niet door te trekken in toeren en hem te belasten. Lijkt me niet gezond.

Wout309t

Dat is ook al zo als hij nog niet gechipt en je hebt de originele uitlaat...
Kijk, voor het mooie zou hij misschien gefinetuned moeten worden.

Ik kocht mijn auto met een originele uitlaat terwijl hij was getuned met een 3"DP.
Zo heb ik zelf een aardig tijdje gereden, voordat ik er weer een 3" onder heb gezet.
Geen centje pijn.

Andersom kan wel funest zijn.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sem

Citaat van: Wout309t op 28-07-2010 16:50:55
Dat is ook al zo als hij nog niet gechipt en je hebt de originele uitlaat...
Kijk, voor het mooie zou hij misschien gefinetuned moeten worden.

Ik kocht mijn auto met een originele uitlaat terwijl hij was getuned met een 3"DP.
Zo heb ik zelf een aardig tijdje gereden, voordat ik er weer een 3" onder heb gezet.
Geen centje pijn.

Andersom kan wel funest zijn.

Meen je dan nou? Kan het anderom wel funest zijn? Dus met een 3" Downpipe eronder zonder dat hij gefinetuned is kan mis gaan? Dat had ik nou echt nooit gedacht!

Ik heb heb de auto overigens al twee jaar zonder tuning gehad en toen was ie natuurlijk ook al minder vel onderin. Overigens is hij standaard ook erg vlot voor een 2.5T. Ik kan me gewoon voorstellen, dat mijn auto gewoon helemaal klaargemaakt is voor deze setup en als je dan gewoon een andere uitlaat eronder floept er een boel stuk kan gaan... maar volgens jou is dit dus niet zo?

Hmm..

The Saint

Citaat van: Sem op 28-07-2010 16:10:50Deze auto heeft me (door me eigen pietluttige gedrag) echt een boel geld gekost en ik kan dat voor m'n gevoel niet verantwoorden bij mijn wederhelft. Zij is al blij met een nieuw stukje zeep en ik moet voor dat gevoel een nieuwe 3" Downpipe hebben... 

Je lijkt wel een wijf! Geniet er nou gewoon van dat het zo is!

;)
No shirt no shoes, no pinball

The Saint

Ow en meteen die Nebula's terug!  8)
No shirt no shoes, no pinball

Sem

Citaat van: The Saint op 28-07-2010 17:28:34
Citaat van: Sem op 28-07-2010 16:10:50Deze auto heeft me (door me eigen pietluttige gedrag) echt een boel geld gekost en ik kan dat voor m'n gevoel niet verantwoorden bij mijn wederhelft. Zij is al blij met een nieuw stukje zeep en ik moet voor dat gevoel een nieuwe 3" Downpipe hebben...  

Je lijkt wel een wijf! Geniet er nou gewoon van dat het zo is!

;)

Hahaha... maar wel een lekker wijf! Ik wil gewoon iets vereenvoudigen... stage 0 in perfecte staat is ook leuk!
We zien wel waar het eindigd... of niet.

Ik ben nog steeds blij met de auto ;)

Misha

Citaat van: Sem op 28-07-2010 16:10:50
De software terugzetten kost natuurlijk alleen maar geld..,
30 euro, gewoon langs de dealer gaan voor een ECM reload.

Hou je ook gewoon je recht om de tuning er weer op te laten zetten.

Overigens zou je bij een goede tuner geen enkel probleem moeten hebben voor de remap naar normale uitlaat. Bij Fasttech hebben ze daar nooit moeilijk over gedaan in ieder geval, en kostte me zeker geen geld.

Heb er wel een mooie fooi voor gegeven, maar dat was mijn initiatief.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het