nieuwe bouiekabels monteren, gebruik bougievet !!

Gestart door LPGLE, 29-07-2010 12:28:28

Vorige topic - Volgende topic

Freakybaby

Citaat van: LPGLE op 29-07-2010 20:07:30

als ik de volgende keer de beru kabels kapot zou trekken , kan ik garantie claimen. tube staat nu samen met de kabelset op de bon .
Helaas moest ik vandaag gewoon aftikken . :(

En dan volgende keer je geld terugvragen en originele kabels gaan halen..
Balen voor je dat het zo gegaan is, maar vet op bougies smeren ???
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

thuur

Ook wel eens meegemaakt met Beru kabels ja. Met Bougicord (OEM) nog nooit.

Vet op de bougies raad ik toch echt af. Om te beginnen is het onzin op contactpunt: tenslotte klemt de bougiedop zo hard dat het vet opzij wordt gedrukt (ander voorbeeld is het vet in de Volvostekkers), het is enkel om corrosie tegen te gaan. Dan op het porselein: daar kan ik nog inkomen als het gebruikte kunststof van Beru van een dergelijke kwaliteit is dat het gaat plakken op het porselein. In dat geval kun je je afvragen waarom ze geen vet op de kabels smeren ???

Tenslotte op de schroefdraad: men vergeet altijd dat de vonk die ontstaat weliswaar in de bobine wordt opgewekt, maar via de schroefdraad moet worden afgevoerd! Er kan nooit stroom lopen als het circuit van + naar - (nathuurkundig zelfs van - naar +) onderbroken is. Je streeft dus naar het beste contact, en dat is zonder e.o.a. goedje tussen de geleiders. Gewoon op moment vastdraaien (25Nm) en de boel schoonhouden.

Gr :D