Waar plaatsen we de LPG vulnippel?

Gestart door Sem, 30-07-2010 16:30:27

Vorige topic - Volgende topic

Sem

Ik denk serieus aan LPG inbouw... nu de vraag: Kan deze met veel gemartel achter het tankklepje samen met de benzinevuldop? (A'la S40/V40/440/460)  Ik weet dat er niet een speciale plek is net zoals de "Hollandese" Volvo's, maar toch... heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Anders wil ik hem in de bumper...  Zeker niet in het plaatwerk!

thijsj

De 422R van Marco heeft de -Belgische- vulnippel achter de tankklep. Heb je wel altijd een verloop nodig, maar is wel de mooiste oplossing IMHO. Er zijn er wel meer met deze plaatsing overigens.

edit: Even de foto geleend, ziet er zo uit:

jeroen74

Das mooi  :P

In het plaatwerk lijkt me ook niets, schijnt nogal makkelijk te vouwen  zijn dan... ben dus blij dat het bij mijn auto in de bumper zit ;D

KIM

Hoorde vandaag iets over verminderde vulsnelheid hierdoor.
Kun je daar iets over vertellen Marco?

Wanneer ik de R van een verse achterbumper ga voorzien en de auo laat spuiten, wil ik 'm graag ook zo wegwerken.

-D©©©L-

Citaat van: KIM op 30-07-2010 17:19:13
Hoorde vandaag iets over verminderde vulsnelheid hierdoor.
Kun je daar iets over vertellen Marco?

Wanneer ik de R van een verse achterbumper ga voorzien en de auo laat spuiten, wil ik 'm graag ook zo wegwerken.

Die verminderde vulsnelheid is alleen van toepassing bij de zgn. "mini" vullers. Die zijn nog kleiner dan deze.
Ik sta met een lege tank van de 422R wel bijna twee keer zo lang te tanken als met een lege tank van de 609R.

Overigens staat deze manier van inbouwen ook op het programma voor de 435R.

Sem

Citaat van: thijsj op 30-07-2010 16:36:53
De 422R van Marco heeft de -Belgische- vulnippel achter de tankklep. Heb je wel altijd een verloop nodig, maar is wel de mooiste oplossing IMHO. Er zijn er wel meer met deze plaatsing overigens.

edit: Even de foto geleend, ziet er zo uit:
http://www.dcccl.nl/migrated/www.dcccl.nl/projecten/images/volvo850forum/422R/tankklepje/02_tankklep_sponning_gespoten_01.jpg

Hmmm... erg mooi zo! Moet alleen even kijken of dit bij de S70 ook zo kan.. ivm het electronische slotje.. En of Dhr.Mesman het ook zo wil/kan doen...

KIM

Citaat van: -D©©©L- op 30-07-2010 17:24:09
Ik sta met een lege tank van de 422R wel bijna twee keer zo lang te tanken als met een lege tank van de 609R.

Maar dat ligt niet aan je vulnippel  ;D

Erik_M.

Citaat van: -D©©©L- op 30-07-2010 17:24:09
Citaat van: -D©©©L-
.....Sommige stations zijn een aanrader door de zeer snelle pomp, net als dat enkele prijsvechters je met een 100 liter tank wel 10 minuten op de knop laten hangen.

Hoeveel liter tank lag er ook alweer in de 442R ?  :eusa_whistle:

gRoet,
eRik

Misha

Citaat van: Sem op 30-07-2010 16:30:27
Ik denk serieus aan LPG inbouw... nu de vraag: Kan deze met veel gemartel achter het tankklepje samen met de benzinevuldop? (A'la S40/V40/440/460)  Ik weet dat er niet een speciale plek is net zoals de "Hollandese" Volvo's, maar toch... heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Ze kunnen ook achter onder de bumper,, dan zie je hem niet.

Stuur SAS anders een peebeetje,die had dat zo.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sem

Citaat van: Misha op 30-07-2010 18:03:35
Citaat van: Sem op 30-07-2010 16:30:27

Ze kunnen ook achter onder de bumper,, dan zie je hem niet.

Stuur SAS anders een peebeetje,die had dat zo.

ATTENTIE SAS..!!! Kom er eens in?!

Vulk

Een auto in de goede kleur hebben heeft ook zijn voordelen.

Wout309t

Mesman weigerde bij mij indertijd een andere plek....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Freakybaby

Bij een sedan kan je ook onder het achterlicht nog overwegen
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

daytonawim

Ik heb em onder het achterlicht laten zetten, vond dat wel een praktische plaats,
zeker als je bijna dagelijks moet tanken.

Onder de bumper zou kunnen, alleen met slecht weer ben je daar niet zo blij mee.

EdenAli