verschillen 850 en 70

Gestart door Frans Harkema, 07-11-2004 15:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Frans Harkema

Wat zijn de verschillen tussen een 850 en een 70? De vormen zijn iets ronder geworden, maar is er onderhuids ook veel veranderd? Ik heb tot dusver alleen maar ervaring met 850's, maar ik heb nog nooit in een 70 serie gereden en kan daar dus niet over meepraten. Is een 70 alleen anders van vormgeving of zijn de rijeigenschappen (nog) beter geworden? Ik hoor het graag.

reneetje

Is onderhuids niet zoveel aan veranderd, ik meen op zoiets van 1600 punten maar , maar verder niet.................

Rene ;)

mr T

Je hebt dezelfde storingsgevoelige onderdelen, airco met stip op 1, en er gaan dezelfde dingen rammelen. Ze rijden allebei heerlijk en hebben dezelfde roffel voorin. Voor een leek als ik dus dezelfde auto's!

/edit
De 70 heeft naar mijn idee wel een te ronde neus op een verder vierkante auto. De 850 is mooier en meer één geheel.
/edit
Gr. Marcel

Vulk

De V70 classic is ook heel anders dan de nieuwe V70.
De v70 classic is zowat een halve 850, de nieuwe is te afgerond imo.

ruud

He Frans,

Heb je de film de reVOLVOlutie van de 850 nooit gezien, waarin Paul Arnold en ik even stuivertje wisselden met zijn 850 GLT en mijn S70? Daarin kwamen de verschillen duidelijk naar voren.
Misschien wordt dit filmpje nog wel eens vertoond.

Ik kan je mijn eigen ervaring ook nog wel aangeven. Toen ik van de 240 overstapte in mijn 850 (nu die van fearless) was dit een markante ervaring kwa vermogen enzo, maar vooral van wegligging. Op dit laatste gebied heb ik een soortgelijke markante ervaring meegemaakt toen ik van de 850 overstapte in mijn S70. Van de 1800 verbeterpunten zijn er heel wat gaan zitten in het verfijnen van het totale onderstel en besturing.  Kortom een 70 serie, zeker die van het laatste modeljaar is een terdege beter uitgekristaliseerde 850 en dat zegt niks over hoe fijn een 850 is of hoeveel mooier deze is.

Misschien zie je eens kans om in mijn S70 een rondje te rijden tijdens een van de clubmeetings

Groet
Ruud

Reitse

Opmerking die ik hoorde tijdens de Volvo rijvaardigheidscursus op Lelystad van een aantal V70-rijders. "Jouw auto klinkt nog zo mooi, daar zit het echte roffelgeluid nog in". -case closed- ;)

Hen3

Ik vindt mijn V70 toch wel wat strakker sturen dan de 850 die ik had... vooral ook wat minder rammeltjes, maar dat kan natuurlijk ook exemplarisch geweest zijn. Alhoewel.... ik hoor wel vaker klachten over rammelende interieuronderdelen bij de 850. Persoonlijk vindt ik de V70 minstens net zo mooi als de 850. Met name het interieur ziet er toch wat moderner uit.

thuur

Helaas kan ik niet meepraten over verschillen in ervaring, maar er zit toch vast wel iemand hier met een lijst met die 1600 tot 1800 wijzigingen?

Mijn bijdrage: Ze hebben het typenummer gewijzigd ;D

Gr 8)

Frans Harkema

Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik heb mijn oog laten vallen op een S70 van 04/97 met 200dkm en automaat.  Vandaar mijn vragen.....

b0nkolok

Hoi,
Ik heb 3 jaar 850 (T-5R) gereden en nu al weer 3 jr. V70. Los van de technische en optische verschillen, is me opgevallen dat de V70 R wat minder 'rauw' aanvoelt. Maar dat verschil heb je misschien niet met een 'gewone' 850 en V70.
Blijft over het feit dat het oorspronkelijke ontwerp de 850 is en blijft. En dat is nu juist de aanleiding voor dit forum (en de club): hoe houden we dat roffelende 'ras'(paardje) op de weg.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek