abs check in 1ste versnelling met kapotte controller?

Gestart door den dis, 01-08-2010 02:48:17

Vorige topic - Volgende topic

den dis

Hallo iedereen,
Bij deze zou ik graag een paar vragen stellen.
Toen ik vrijdag mijn wagen 854 T5 bj94 ging uitlezen na wat opzoekwerk op het forum
kwam ik tot de volgende conclusie.
Hij gaf de volgende foutmeldingen bij A3:
4-1-1
      2
      3
      4
Dus na even verder te zoeken op het forum de betekenis gevonden.
Bij de in + uitlaatklep van het linkse en het rechtse voorwiel is het ciruit open of kortgesloten.
De volgende foutmeldingen :
4-2-1
      2
      3
De in + uitlaatklep van de achterwielen en de tracs klep, circuit open of kortgesloten.
En de laatste foutmelding:
1-4-1
Storing in pedaalsensor, kortgesloten naar massa of voeding.
Maar nu zit ik met de volgende vraagjes:
-Kan ik uit al de foutmeldingen afleiden dat mijn abs,tracs controle unit stuk is? :eusa_think:
-Doet de wagen dan ook die abs check waar ik iets over gelezen heb? :eusa_think:
-Is het normaal dat er geen waarschuwingslampjes van abs of tracs branden in het dash? :eusa_think:
Dank bij voorbaat

Ronald21

Reset alles een keer en kijk of storingen terugkomen.

Wat wellicht zou kunnen zijn is dat je rembekrachtigingssensor een open contact heeft

Niet de sensor op je pedaal maar in het vooronder op je rembekrachtigingstrommel.

Ik heb de mijne laatst ook gefixt.

mvg

Ronald

UserID6342

Zoals Ronald zegt, idd eerst resetten en kijken wat er terugkomt aan meldingen.  Ook de metalen controllers gaan wel eens kapot (niet veel, maar toch), vaak als je meerdere meldingen hebt is die sensor verdacht en/of de controller zelf.  Ik had bij mij alles al onderhand vernieuwd en uiteindelijk bleek het dus de metalen controller te zijn, ging terug van 7 meldingen naar 1 en de laatste was een draadbreuk.

den dis

Resetten helpt niet,na het resetten de wagen eens gestart en  toen gingen de waarschuwingslampjes wel even branden in het dashboard.
Deze gingen na ongeveer 2min terug uit en hij blijft al de storingen terug geven. dus toch stukken waarschijnlijk.

Vulk

Ludo

Over 1-4-1 staat een sticky topic in dit board.
Alle andere codes, zijn wellicht een gevolg van deze code.

Na een reset van het abs, moet je altijd eerst 30km/u gehaald hebben, dan moet het lampje uitgaan.

Ronald21

Doe eerst het makkelijkste

Haal de sensor eruit waar ik over sprak en maak hem voorzichtig open en kijk soldeerverbindingen na

Misschien heb je geluk.

den dis