stabilistatorstang

Gestart door gerritjan, 01-08-2010 18:55:18

Vorige topic - Volgende topic

gerritjan

ik heb de rubbers van de stabilistator stang stuk ik heb gehoord dat dan de hele stang vernieuwd word [onder het blok door loopt]
kan iemand me vertellen wat zoiets mag gaan kosten om te laten vervangen [xc uit 99]

groet ger
ger

wepster

he die ger als ik jou was zou ik ze zelf vervangen die rubbers zijn los te krijgen en je haald die stang er onder uit de oude rubbers er af snijden de nieuwe er op stang monteren en ger is voor een paar euri weer de man ;D

verburgh

Citaat van: wepster op 01-08-2010 19:37:32
he die ger als ik jou was zou ik ze zelf vervangen die rubbers zijn los te krijgen en je haald die stang er onder uit de oude rubbers er af snijden de nieuwe er op stang monteren en ger is voor een paar euri weer de man ;D

Rubbers los vervangen  :eusa_think: ik zou gewoon gelijk twee nieuwe stangen monteren.

mehn

Citaat van: verburgh op 01-08-2010 20:22:51
Citaat van: wepster op 01-08-2010 19:37:32
Rubbers los vervangen  :eusa_think: ik zou gewoon gelijk twee nieuwe stangen monteren.

2? Eentje is wel genoeg hoor :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gerritjan

Er zit toch maar een stabilistator stang onder met 2 rubbers die er vast in zitten?
ger

haasje

Klopt, je hebt maar 1 stabilisator stang (aan de voorkant, er kan er ook 1 op je achteras zitten)

verburgh

Sorry ik dacht aan deze  ;D

gerritjan

Die korte heb ik vernieuwd [zonder succes ] hij rammelt nog steeeds ] en het rubber om de stabilisatorstang ziet er erg slecht uit dus moet dat de oorzaak wel zijn
Is het veel werk om hem er onderuit te halen?

gr ger
ger

MEN-O

Onlangs bij een grote beurt 2 stabillisatorstangen+koppelingen(?) laten vervangen.
Kosten € 50.50 voor de stangen per stuk en € 34 voor de koppelingen (beide ex btw).
(C70 overigens maar op de rekening stond 850, v70 en X

volvoc70T5

denk dat je die korte stangetjes daarmee bedoeld.. We hebben het hier volgens mij over de lange stang welke met twee rubbers op het subframe zit.. Volgens mij om deze te vervangen moet je het subframe achter laten zakken.. Rubbers kan je niet vervangen van de nieuwere modellen omdat anders je stang heen en weer gaat schuiven.. (bouwjaar afhankelijk)

gerritjan

nou die bedoel ik dus!!

gr ger
ger

Ludo

Citaat van: gerritjan op 01-08-2010 18:55:18
stabilistator ... [onder het blok door loopt]

Dat is wel duidelijk welke er bedoeld word.
Enkel bij de eerste (850) bouwjaren zijn de rubbers los.
Nieuw kost ie ongeveer 170 euro.

gerritjan

De mijne is een xc van 1999 dus er zal wel een hele nieuwe onder moeten [als hij dan ook weer 340000km meegaat vind ik het oke] :eusa_boohoo:

gr ger
ger