Derde bankje

Gestart door Rob1966, 26-02-2004 12:34:22

Vorige topic - Volgende topic

Rob1966

Weet iemand van jullie of je ook een derde bankje achterin kan laten zetten als je lpg-tank op de plaats van het reservewiel zit? Zo ja, waar zou ik terecht kunnen voor zo'n bankje?
Lidnr. Volvo 850 club 0204375

denkweb

Heb je een imperial? Lol, ik heb echt geen idee...

Spim

Het 3de bankje zit dan wel... in je kreukel zone...op je gastank !!!
                                                   ::)                            :o    

Erik_M.

Citaat van: Spim op 26-02-2004 20:20:25
Het 3de bankje zit dan wel... in je kreukel zone...op je gastank !!!
                                                   ::)                            :o    

Idd.,  het 3e bankje met daarop je kinderen in de kreukelzone.... , daar heb ik geen woorden voor   :-X , levens gevaarlijk !!!  Het gevaar van zo'n 3e bankje is al eens eerder op dit Forum besproken en toen is door Ineke het voorbeeld aangehaald van die 740 Estate waar een vrachtwagen achterop was geklapt. De hele achterkant was plat, had goed gewerkt als kreukelzone......, maar als daar je kinderen op het 3e bankje gezeten hadden....  :'( :'( :'( .

Niet doen zou ik zeggen !, dan maar doorsparen voor een grotere auto (busje) waar wel alle kinderen in kunnen of sparen  voor een 2e 850 Estate ..  ;).

Groeten
Erik

855-Champagne

Ik denk dat het weinig uit maakt  of je nou in Volvo of een ander MPV achtig ding zit, als er een vrachtwagen in duikt drukt deze gewoon door.

Erik_M.

Citaat van: 855-Champagne op 26-02-2004 22:31:09
Ik denk dat het weinig uit maakt  of je nou in Volvo of een ander MPV achtig ding zit, als er een vrachtwagen in duikt drukt deze gewoon door.

Jawel, maar in het aangehaalde voorbeeld had de vrachtwagen wel de laadruimte helemaal platgedrukt en de  "passagierskooi" was nog intact.  Ik wil maar aangeven dat je als je in de kreukelzone gaat zitten je een veel groter risico loopt (grappig als je zit) gewond te raken, of erger,  als er iets achterin duikt.

Groet
Erik

LekkeRRRR

Ze zien het wel goed aankomen, de derde bankzitters, als het fout gaat...
;)/jan

denkweb

Rob1966

Jullie hebben gelijk, ik zie er gelijk vanaf! Stom, niet bij  nagedacht. Bedankt voor jullie reacties.
Lidnr. Volvo 850 club 0204375

denkweb

Zo'n LPG tank kan al een aardige bom op zich zijn...

855-Champagne

Citaat van: denkweb op 27-02-2004 13:32:44

Wat een onzin denkweb je bent zeker zeer slecht op de hoogte van het lpg gebeuren, een lpgtank is veiliger dan en benzine tank en dit is getest, of maakte je deze opmeking om een reactie uit te lokken.

Reitse

Citaat van: denkweb op 27-02-2004 13:32:44
Benzinetank niet dan?

denkweb

Heerlijk zoals ze happen...   ;D ;D

Wolvo

Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat het levensgevaarlijk is om kinderen op een derde bankje te vervoeren, ik begrijp wel dat als er een vrachtewagen achterop klapt dat het dan zeer slecht kan aflopen, maar ik vraag me af of een derde achterbank in een Volvo gevaarlijker is dan de achterbank van een Twingo, Matiz, Corsa en meer van dit type waar veelal toch kinderen op de achterbank vervoerd worden door moederlief.
Om niet te spreken over kinderen achter op de fiest of in een fietskarretje.

Wij hebben zelf 3 kleine kinderen en zou nooit hun veiligheid op het spel zetten.

Groet Wolvo

denkweb

Citaat van: Wolvo op 28-02-2004 20:34:02
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat het levensgevaarlijk is om kinderen op een derde bankje te vervoeren, ik begrijp wel dat als er een vrachtewagen achterop klapt dat het dan zeer slecht kan aflopen, maar ik vraag me af of een derde achterbank in een Volvo gevaarlijker is dan de achterbank van een Twingo, Matiz, Corsa en meer van dit type waar veelal toch kinderen op de achterbank vervoerd worden door moederlief.
Om niet te spreken over kinderen achter op de fiest of in een fietskarretje.

Wij hebben zelf 3 kleine kinderen en zou nooit hun veiligheid op het spel zetten.

Groet Wolvo

Ja, het is idd gevaarlijker. De kreukelzone van een Twingo, Matiz of Corsa e.d. is vaak aanzienlijk kleiner of in ieder geval aangepast aan het formaat van de voertuig. Bij de 850 (estate) is het zo dat de laadruimte als kreukelzone (zeg buffer) dient bij een aanrijding. Aan de voorzijde zit in de carrosserie ook een 'knikpunt'. Hierdoor vouwt de motorruimte als het ware dubbel bij een zware frontale aanrijding waardoor de bestuurder beschermd blijft. De derde achterbank zit dus eigenlijk in de gevarenzone.

Nu is een vrachtwagen wel een beetje een extreem voorbeeld, maar ik kan hier wel een plaatje onderzetten van een iets ander ongeval waarbij goed te zien is hoe zwaar de impact is als er iets achterop een estate inrijdt (even geen 850 maar de werking is hetzelfde)... [LINK]

(trouwens, de tegenpartij was een Twingo, zie [LINK] waar de berijdster uit geknipt moest worden... om het verschil in kreukelzones van grote en kleine auto's even te vergelijken.