turbo op een 2.5 20v glt uit 1992??

Gestart door jeroen77, 04-08-2010 13:01:41

Vorige topic - Volgende topic

jeroen77

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een turbo op een 2.5 20v te monteren?,
zoja heeft iemand daar ervaring mee?

R o b

We weten nog wel een kitje te koop hier.  ;D

Advies: koop een T5 zowel financieel als technisch de beste keuze.

Als je zoekt op mosselman dan rolt er wel wat uit. Lees vooral deze goed door: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25992.0.html

jeroen77

Bedankt vvor de tip, echter is mij deze 850 voor een hele leuke prijs aangeboden en ken ik de vorige eigenaar heel goed, het blok is gereviseerd en er zit al een race koppeling gemonteerd, vandaar dat ik voor de glt gegaan ben

R o b

170 pk is ook een mooi aantal toch!?  :eusa_clap:
Lekker een paar jaar rijden en dan een T5 zoeken zou ik zeggen. 

jeroen77

ROB je hebt gelijk maar een paar pk-tjes extra is altijd leuk, turbo maar laten varen en op zoek naar een snellere nokkenas, uitlaat etc.
voor het mosselman geld heb ik liever een supercharger op mn 66er el camino 7,4l

Wout309t

Nokkenas en uitlaat is ook niet gratis. Dan nog software aanpassen.
Heb je aan het einde van de rit misschien 175-180pk..
En 1500€ kwijt.
2011 V70 2.0T R-Design MT

M a r c

Gewoon een stage-0 doen, dan heb je sowieso alweer wat (in de loop der jaren verloren) paardjes terug gevonden. Eventueel nog een K&N filter en een sportuitlaat. Meer zou ik er niet aan doen, het gaat nooit een raket worden (ook al lijkt 170pk best veel).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

jeroen77

@wout309t:
1500 euro kan kloppen maar als ik een fatsoenlijke turbo wil monteren ben ik minimaal het dubbele kwijt, ook dan zal ik nog steeds de uitlaat en nokkenas willen doen omdat ik van rauw lopende motoren houd.

@marc: ik weet dat het nooit een raket zal worden dan had ik beter een 240 of 740 turbo kunnen kopen met een 16v kop en andere drijfstangen maar de 5 pitters klinken zo lekker dat ik het niet kon weerstaan.

)()()sT

Of een 850 T-5 ;D

Maar goed, het is al vaak besproken. Andere inlaat, gasklep, andere uitlaat, andere downpipe, andere radiateur, andere binnenkabelboom met klokken.

Een 2.5T is in feite jouw motor met een kleine turbo. Ik weet eigenlijk even niet of de internals van drijfstangen enzo anders zijn als een 2.5 20V.

jeroen77

andere internals kan ik me haast niet voorstellen gezien de kosten zelfs met massaproductie net zoals bij fiat met de marea 2.0 20v en de coupe 2.0 20v turbo

Wout309t

Als hij rauw moet klinken trek je er toch een bougiekabel af....

jeroen77

ja hoor wout, dan maak ik er een t4 van  ;D,
nee ik bedoel echt rauw zoals vroegah

Wout309t

Ik zou mijn geld lekker in die amerikaan steken en de Volvo als daily gebruiken...

jeroen77

de volvo is ook mijn daily maar tevens ook hobby, die amerikanen van mij zijn alleen hobby, misschien een amerikaan verkopen en dan toch maar een mooie t5 erbij? en 1 amerikaan ipv 3

-D©©©L-

Een GLT met een racekoppeling.  ;D

Citaat van: jeroen77 op 06-08-2010 19:31:00
de volvo is ook mijn daily maar tevens ook hobby, die amerikanen van mij zijn alleen hobby, misschien een amerikaan verkopen en dan toch maar een mooie t5 erbij? en 1 amerikaan ipv 3

Ah, je wachtte je kans af om te zeggen dat je er 3 hebt ? Tis geen pikmeet wedstrijd.  :evil: