Draadje voor telefoon mute

Gestart door Boskabouter, 26-02-2004 16:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boskabouter

In mijn V70 zit een Nokia Carkit en een SC805, maar de radio of CD speelt vrolijk door als de telefoon overgaat. Er zal toch wel ergens een mute-draadje in de kabelboom zitten. Weet iemand welke kleur dat ding heeft?

Thanks,
Paul

T5blue

aan mijn nokia carkit zat een geel draadje dat ik rechtstreeks heb aangesloten op een roze/grijs draadje van mijn Alpine radio.

denkweb

Geel draadje vanaf de Nokia Carkit. Sommige autoradio's hebben een menu waarin je kunt instellen dat de mute-functie is aangesloten, weet niet of volvoradio's dat ook hebben?

ed

Er zijn bij de dealer verloopstekkertjes te koop. Deze plug je in je radio, en de andere kant in de carkit. Werkt perfect ook de mute. Mute moet wel op de radio zitten natuurlijk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

En aan de stekker...! Aan mijn Halfords universele stekker zat er dus effe fijn geen draadje op de plek van de mute-draad...

(Oplossing: oud verloop stekkertje openknippen en een draadje in de nieuwe stekker erbij plaatsen).

Boskabouter

Lieden, dank, ik ga op zoek naar en roze/grijs draadje

RS2000

uhm boskabouter, dat grijs/roze draadje was van een alpine radio. Dat werkt niet hetzelfde als een volvo radio. Je kunt met een spanningzoeker, een voor een de vrije pootjes in je stekker met massa verbinden. ( terwijl de radio is aangesloten dus ) Je merkt dan vanzelf wanneer de radio uitschakeld, althans het geluid zal wegvallen, daar moet je dan de gele mute draad van de carkit op aansluiten.

Groetjes,
Marco