CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Kun je beter een D5 kopen en je classic ernaast houden ;D

maruska

ik denk dat een d5 overbouwen in een classic chassis een flinke uitdaging is...

wat zo'n geintje kost ? wat bedoel je dan ? spuitwerk ? dat is zo rond de 3k, inclusief wegwerken roest/schades, deuken, motorruimte spuiten en gehele binnen en buitenkant.

daar komt dan nog een berg nieuwe onderdelen bij, al had ik dit jaar al echt veel gedaan.
nu nog te doen : subframe rubbers, achteraf opnieuw opbouwen, alle wiellagers, torsiestangen.
dat zijn voorbeelden van grote elementen, aangezien alle motorsteunrubbers al gedaan zijn, de gehele vering al gedaan is.

ik heb een hele waslijst aan dingen die gedaan worden, maar dat is ook een giga berg nieuwe clipjes, omdat bouke ze niet wilde conserveren ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 29-12-2013 21:22:39
ik denk dat een d5 overbouwen in een classic chassis een flinke uitdaging is...

wat zo'n geintje kost ? wat bedoel je dan ? spuitwerk ? dat is zo rond de 3k, inclusief wegwerken roest/schades, deuken, motorruimte spuiten en gehele binnen en buitenkant
Ja dat bedoelde ik. Maar ik begrijp inmiddels dat jij wat meer zaken gaat aanpakken, Dus de teller zal nog wel oplopen. Mooi hoor leuk als je zo bezig kunt zijn met je hobby. Laat je je auto wel taxeren straks als je klaar bent ivm een te lage dagwaarde?

maruska

jups, taxatie is pré.

wat er bijkomt is al gauw iets van 1500 eu, afhankelijk hoe gek ik het maak... ;D
T-5R

Sbv

ik heb wel een D5 blok in een 940 gezien. Zal wel passen, maar dan moet je alle electronica ook over zien te bouwen

LouisXIV

Citaat van: maruska op 29-12-2013 21:26:34
jups, taxatie is pré.

wat er bijkomt is al gauw iets van 1500 eu, afhankelijk hoe gek ik het maak... ;D
Dat vind ik nog meevallen. Maar ik heb ook al heel veel pech gehad met mijn Volvo. Daar zit inmiddels al zo'n 8k aan onderhoud in  :eusa_sick:

LouisXIV

Citaat van: )()()sT op 29-12-2013 21:20:49
Kun je beter een D5 kopen en je classic ernaast houden ;D
Als ik de staatsloterij zou winnen zou ik een opdrachtje indienen bij http://www.nilsson.se/en/ Graag 1 nieuwe dop incl alle opties. Rear seat entertainment en graag een D5 Geartronic motor. o ja en doe er ook maar een trekhaak bij  ;D

maruska

Citaat van: LouisXIV op 29-12-2013 21:33:11
jups, taxatie is pré.

Dat vind ik nog meevallen. Maar ik heb ook al heel veel pech gehad met mijn Volvo. Daar zit inmiddels al zo'n 8k aan onderhoud in  :eusa_sick:
8k... maar dit is wat er nog bijkomt.. dit jaar zit er al gauw zo'n 4k minimaal in. bijhouden is het belangrijkste. als je tenminste het geld ervoor (over) hebt.
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 29-12-2013 21:39:14
Citaat van: LouisXIV op 29-12-2013 21:33:11
jups, taxatie is pré.

8k... maar dit is wat er nog bijkomt.. dit jaar zit er al gauw zo'n 4k minimaal in. bijhouden is het belangrijkste. als je tenminste het geld ervoor (over) hebt.
Wat zijn wij toch een stel idioten bij elkaar  ::) ;D

Vulk

De kosten voor het spuiten vallen me nog niet tegen eigenlijk.
De afspraak is dat je de auto kaal levert en kaal terug krijgt?

Ik denk wel dat je bij de opbouw veel nieuw spul zal monteren wat ook veel centen zal gaan kosten.

maruska

Citaat van: Vulk op 29-12-2013 21:45:56

Ik denk wel dat je bij de opbouw veel nieuw spul zal monteren wat ook veel centen zal gaan kosten.
klopt thomas.. compleet kaal leveren. hij haalt wel de achterste ruitjes eruit. voor laat ik vervangen.
en daarnaast zal er redelijk wat meegenomen worden als nieuw. recyclen waar het kan, vervangen waar nodig.
T-5R

Vulk

Achterste ruitjes uithalen is zeker geen slecht idee! Ik wil dat ook nog eens laten doen omwille van wat roestvorming er onder. Prijs: 300 euro per kant.
Als je dan ziet dat er nog hier en daar wat spuitwerk aan de auto is (motorkap, een bumper, hier en daar een plekje, ...) dan zou je volledig herdoen beginnen overwegen.

maruska

daarom. nu 1x goed doen, alles. geen afplakwerk, gewoon alles spuiten. kleine beetjes telle een stuk harder op. en een spuiter kan zo vrolijk doorwerken, de kosten voor het aanmaken van de lak gebeurd ook in het groot.

ik laat daarom ook meerdere dakspoilers meespuiten. want die verkleuren meestal het snelst (ook al gaat er nu blanke lak op)
variant met en zonder 3e remlicht ;D
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 29-12-2013 21:51:26
Citaat van: Vulk op 29-12-2013 21:45:56

klopt thomas.. compleet kaal leveren. hij haalt wel de achterste ruitjes eruit. voor laat ik vervangen.
en daarnaast zal er redelijk wat meegenomen worden als nieuw. recyclen waar het kan, vervangen waar nodig.
Er was voorheen een bedrijf die op de achterzijde van de Roffel stond. Die spoten een Classic incl uitbouw en inbouw voor 3500 euro dat vond ik best een goede deal.

maruska

ben benieuwd of dat incl weghalen ramen etc is. meeste spuiters doen dat namelijk niet omdat het best duur is.
T-5R