CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Vandaag gaan de mannen verder met onderdelen schoonmaken.

Vanochtend op de burg even paar kleine dingen aan eigen banaan gedaan en Andre even geholpen met remtrommel van een Renault Megane. Met dank aan mijn collega van de werkplaats zit er een mooi nieuw lager in

855T5+

[citaat]
foto's zijn wat vertekend door stomme dropbox conversie...
[/citaat]

Volledig [off-topic]:
Ik gebruik ook dropbox, overigens niet hun photomethode, maar plaats ze gewoon in de public folder, na bewerking overigens, waarover hierna meer.
Bij mij lag foute weergave (squeeze, op z´n kant, etc.) niet aan dropbox, maar aan de manier waarop mijn iPhone (eigenlijk Apple´s iOS) omgaat met exif.
Je hebt een exiftool nodig om alle "foute" entries, zoals m.b.t draaiing, eruit te halen,
alleen dan komen de foto´s zowel op een PC als op een iPad e.d. goed te staan, anders altijd op één van beide verkeerd.
Gebruik van de exiftool om alles eruit te halen, waaronder geografische info, zoals waar precies de foto is genomen, eruit te slopen.
Dat laatste was de reden dat ik exiftool gebruikte en als bonus ontdekte ik dat dan ook alle squeeze, draai etc effecten verdijwnen, nadat je eerst natuurlijk de foto in de juiste stand gedraaid hebt op de PC: posten direct van je mobiele device is dus niet aan te raden, tenzij je wil dat iedereen (lees: slimmerikken) weet waar je auto staat....

Kun je hier iets mee? [/off topic]
Volvo: Mutatis Mutandis

razorx

Ik liep wat achter met bij lezen.

Heel benieuwd naar het resultaat. Succes met het goede werk!

maruska

het begint te kriebelen Yits... ik zie wel op tegen de berg inbouw momenten ;D

morgenochtend een paar kabelbomen doormeten, en de electra klaarmaken voor diverse ombouwen en uitbreidingen. ik wil de vrije ruimte die er is op het relais blok, gebruiken voor extra's, zodat het ook netjes aangesloten is (bijv relais schakeling voor de eland verlichting, of andersoortige uitspattingen die eigenlijk zinloos zijn hahahah).

er is nog zat te doen, al kreeg ik vanmiddag even het gevoel dat we al aardig op weg waren. er moet, ondanks dat sander en ik (met bouke en andre) de bestellijst voor Olof gemaakt hebben, toch nog wel eea nabesteld worden. rubber dichtingen van de deuren, en clipjes... in zeer grote mate :(

het blok is grotendeels schoongemaakt, niet nieuw, en her en der nog wel wat stof en plekjes, maar schoner dan dat het was. Hij is tenslotte ook niet nieuw.
Waar ik nog even achterheen moet is de startmotor. In principe is die zo vervangen als alles erin zit, maar je kunt het blok nu zo ontzettend goed opbouwen...

to be continued..

(ow, mocht je ooit tot eenzelfde actie over gaan, schroom niet te vragen wat de impact is op je leven, financien en tijdsbesteding... ik doe dit 1 keer, en 1 keer goed, maar alle mensen... er zullen er weinig zijn die zo ver gaan als ik.)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 18-01-2014 21:48:03

morgenochtend een paar kabelbomen doormeten, en de electra klaarmaken voor diverse ombouwen en uitbreidingen. ik wil de vrije ruimte die er is op het relais blok, gebruiken voor extra's, zodat het ook netjes aangesloten is (bijv relais schakeling voor de eland verlichting, of andersoortige uitspattingen die eigenlijk zinloos zijn hahahah).

er is nog zat te doen, al kreeg ik vanmiddag even het gevoel dat we al aardig op weg waren. er moet, ondanks dat sander en ik (met bouke en andre) de bestellijst voor Olof gemaakt hebben, toch nog wel eea nabesteld worden. rubber dichtingen van de deuren, en clipjes... in zeer grote mate :(

het blok is grotendeels schoongemaakt, niet nieuw, en her en der nog wel wat stof en plekjes, maar schoner dan dat het was. Hij is tenslotte ook niet nieuw.
Waar ik nog even achterheen moet is de startmotor. In principe is die zo vervangen als alles erin zit, maar je kunt het blok nu zo ontzettend goed opbouwen...

to be continued..

(ow, mocht je ooit tot eenzelfde actie over gaan, schroom niet te vragen wat de impact is op je leven, financien en tijdsbesteding... ik doe dit 1 keer, en 1 keer goed, maar alle mensen... er zullen er weinig zijn die zo ver gaan als ik.)

hehe, je hebt het tenslotte ook aan mij gevraagd:) maar het kost inderdaad een vermogen, als ik terug reken dan zou ik hier een mooie V60 neer kunnen zetten, maar ach goed voorbeeld doet volgen voor anderen ;D succes mannen met de opbouw straks, meer eer van al het werk kun je bijna niet krijgen als de CY straks klaar is :eusa_clap:

Martijn_B

Citaat van: maruska op 18-01-2014 21:48:03

to be continued..

Goh.. klinkt bekend ;)

Je hebt er straks een prachtige wagen voor terug Mark, wagens in de zelfde staat zullen op 1 hand te tellen zijn in Nederland.. :)
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

LouisXIV

Na de laatste nieuwsbrief heb ik een vermoeden welke foto er op de clubpas 2014 komt te staan......, strakke timing hoor ;) :P

maruska

en we have liftoff !

vandaag bij de spuiter geweest, en bij de auto electra zaak om met electra bezig te gaan...
maar eerst :

bij de spuiter :

die ontdekte dat bij de allereerste fabrieksbezoeken de las extra aandacht nodig had :

achter het raam was al eens roest bijgewerkt.., nu dus mooi kaalgemaakt :

stukje chassis wat weggeroest was bijgewerkt :

daarna spullen gehaald voor het inwikkelen van de kabelbomen... iso tape en linnen tape :

en dan maar gaan zitten en bezig (jaja, die dvd is van de vrouw :) ) :

dit is overigens de dash kabelboom van links naar rechts, inclusief airbag gedeelte

na wat knutselen ga je van dit :

naar dit :

en zoiets :

en stukje detail :

voor nu zijn we even door de tape heen, morgen meer halen. mooi spul, en het is best leuk om mooi te maken.
je raakt er vanzelf beter in bedreven.

nu eerst een biertje, en de vroege wekker.
morgen weer verder, en meer foto's van het spuiten van de carosserrie !

overigens :
dank aan Sander voor het beschikbaar stellen van zijn CY, ik ben er erg mee geholpen !

ow, natuurlijk... de spuiter had ook vast een teaser gestuurd van de auto ;D :
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

t5joost

Midicijnman

big ben

De vaart zit erin Mark  8) , svp veel foto's posten graag !  :eusa_dance:

Sbv

Hopelijk komt de auto snel terug dan kan het grote opbouwen beginnen.

@Mark geniet maar even van de banaan, je hebt deze tenslotte al een maand moeten missen

Ewout Schalkwijk

Mooi begin. Meer, meer, meer plaatjes. ;D

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Spin!

Ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat Mark, kom hem zeker een keer bewonderen. Op de foto lijkt er een groentint in te zitten, zal wel kleuren instelling van camera zijn...

...toch?  ;D

(bij mij hebben ze ook ergens de verkeerde CY gebruikt)

www.vm-parts.nl

UserID6342

Netjes Mark, ben erg benieuwd naar de rest  :eusa_clap: :eusa_clap: