CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

preventieve vervangingen.. net als de schotels en draagarmen.. als je ergens aan begint te vervangen, gewoon zo veel mogelijk meepakken.. remmen+klauwen en veren moeten namelijk ook nog..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Zoo.. vandaag bij de huistuner van Gils het een en ander gedaan.. weinig foto werk helaas, maar wel voor de record :
3.7 : Draagarmen vervangen.. ging eigenlijk wel ok, behalve dat een van de oude bouten bij de eerste draaiing kapot ging.. gelukkig was de Volvo dealer om de hoek voor een paar nieuwe. Tevens de IPD endlinks meegenomen die ik al eerder had aangeschaft via Marc.

Ook was een van de tegenvallende resultaten het bekijken van de remschijven en de remblokken.. aan vervanging toe :(  En wat erger is : geen volvo klauwen, maar dat merk met die 4 ringen. Waarschijnlijk een S2 setje..
Nu was ik al bezig geweest met rondkijken, omdat ik al had gevoeld dat deze eraan zaten te komen.. Krijg deze week de pas-mal van K-Sport binnen, voor een BBK van 330mm. Heb al wel gelezen dat er een spacer voor in moet van 15 mm... Wellicht toch nog maar eens kijken naar V70R/S60R remklauwen met bijbehorende schijven..
T-5R

Thijs T5

Ik kan de R remmen aanbevelen, het is echt heel indrukwekkend als je altijd met standaard remmerij hebt gereden de 330 mm schijven eronder hebt liggen. voor en achter!

De remvertraging is super en zelfs na een paar keer heel flink remmen hebben ze nog prima rem vermogen!

Vriendelijke groet
Thijs

maruska

hehe, ik heb al een 330 set eronder (past precies met titans ^^), maar moet/wil dus vervangen. in ieder geval iets volvo-achtigs ;D
T-5R

verburgh

Binnenkort maar even tijd maken voor je dan ;) schroeven we gelijk die XYZ schroefset eronder :eusa_dance:

cas

Citaat van: verburgh op 03-12-2010 22:04:31
Binnenkort maar even tijd maken voor je dan ;) schroeven we gelijk die XYZ schroefset eronder :eusa_dance:

is dat ZO even gedaan dan? ....  :eusa_think: 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

verburgh

Citaat van: cas op 03-12-2010 22:22:02
Citaat van: verburgh op 03-12-2010 22:04:31

is dat ZO even gedaan dan? ....  :eusa_think: 
Uurtje ;) zonder uitlijnen ;)

M a r c

Je bent nog wel even bezig om de juiste hoogte te vinden  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

verburgh

Citaat van: M a r c op 03-12-2010 23:15:17
Maar ze zitten er wel zo onder ;D

Kan ik ook niet z'n setje kopen van je en dat ik een KW set inruil?

cas

denk dat ik achteraf ook nog wel wat moet schroeven, aangezien den haag vol ligt met hobbeltjes.

maak t niet te laat daaro he  ;)

verburgh

Citaat van: cas op 03-12-2010 23:19:40
Je bent nog wel even bezig om de juiste hoogte te vinden  ;)

denk dat ik achteraf ook nog wel wat moet schroeven, aangezien den haag vol ligt met hobbeltjes.

maak t niet te laat daaro he  ;)

Die XYZ setjes zijn toch al voorgemonteerd met de camber plates?

maruska

jups.. pakket bestaat uit ongeveer 6 delen.. veel voorgemonteerd :)
T-5R

verburgh

Citaat van: maruska op 03-12-2010 23:41:29
jups.. pakket bestaat uit ongeveer 6 delen.. veel voorgemonteerd :)

Mooizo. gelijk maar de onderkant van de auto opnieuw tectyleren, heb ik nog staan  ;)

maruska

kijk, dat klinkt goed ! bijhouden geeft een auto extra jaren, verzorgen geeft extra liefde ;D (of was het nou genot ...)
T-5R

cas

kom je je plankies nog ophalen dan?  :)