CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

triton

Professioneel raddraaier

MarcoV

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: maruska op 15-07-2014 13:27:49
en in de categorie : wordt niet meer gemaakt, is niet leverbaar : de roofrails. prijs opgevraagd, daar kun je een leuk weekend van houden, maar niet meer leverbaar. Eens op zoek naar een nette set, en dan maar tijdelijk mijn eigen set terug zetten.

Daarom heb ik indertijd mijn set over laten spuiten, in dezelfde kleur als de nieuwe raamstrips. Maar het is wel een beetje kwetsbaar. Ik kan precies zien waar de dakdragers gezeten hebben. Misschien zijn ze wel te poedercoaten, maar of je dan de goede kleur kan vinden?

Ik vond in ieder geval de inmiddels enorm vaal geworden dakrails schril afsteken bij de nieuwe, frisse raam/dakstrips. Misschien dat lijnolie nog wat doet, als je het helemaal origineel wilt houden.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Bouke

Ik doe er altijd een gel van smart op en daar worden ze heel mooi van en nog vrij lang ook.

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

Spin!

Citaat van: maruska op 09-07-2014 18:12:01
zo, de TCV is gewisseld... Verse 1-van de laatste in EU blijkbaar. Verschil ?
Nope. Daarbij komend ging vlakbij mijn huis ook nog eens de lambda lamp aan. Als het droog is, uitlezen, en slangen controleren. Lambda is denk ik van een losse slang. Turbo wordt een ander verhaal. Ze hebben de actuator druk kunnen testen, maar niet de interne blow-off, waar een van de andere slangen naar toe gaat. Nu ik zowat alles heb gewisseld of nagelopen heb, lijkt het probleem toch bij de turbo vandaan te komen.
Op zich niet erg om een TCV te wisselen voor een nieuwe, maar meer fouten en problemen terug was niet de afspraak ;D. Stom hok.

Verder heb ik ook nog iets anders raars. Vanaf +/- 120 km/h hoor ik een zoemend geluid ergens aan de rechterkant vandaan komen. Het geluid/intensiteit neemt toe met de snelheid. Nog niet kunnen achterhalen wat het is. Zal kijken of ik het filmpje van het geluid zo kan plaatsen...

to be continued...

Dat heb ik ook gehad met de witte R. Was een luidspreker die blijkbaar iets verstoorde, heel vreemd. Niet weg kunnen krijgen. Heb je het ook met de radio uit? (volume omlaag maakt niks uit)

www.vm-parts.nl

dielie850

Zit er een originele versterker in de auto?
Misschien is het een massa probleem van de versterker.
Heb het wel es vaker meegemaakt dat we een versterker met basskist inbouwde en er bij een bepaalde snelheid een rare zoem uit de boxen kwam en dat was dan een massaprobleem ;)

maruska

zou het dan meelopen met de snelheid ? dus : snelheid omhoog, gezoem harder ?
morgen eerst eens de raamgeleider doen, de ruit zit nu aan de verkeerde kant van het rubber, en dat is niet zo handig ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Jeroentjuh

maruska

die zijn met de verbouwing allemaal vernieuwd. kan natuurlijk, maar de kans acht ik vrij klein. morgen rechtsvoor eens kijken of er niet iets losflubbert (tip sander : wielkuip plastic)
T-5R

maruska

pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

even het stof van de blog af.

weinig updates en upgrades de laatste tijd. Nu bezig met de laatste loodjes van af maken. De logo's zijn bijna allemaal binnen, het twr logo staat al 2 weken in backorder (zucht, weer te laat).
tevens clipjes gehaald voor de zij-netjes.

andere zaken :
as zaterdag de auto op de brug, en de uitlaat net wat rechter hangen, en de onderkant nalopen voor het T-5R weekend.
hpx tape halen voor de sierlijsten bij de deuren
de radio weer terugbouwen, en dan wel de origineel geleverde.

vermogen : ben ik er nog niet uit. de turbo doet z'n werk nog steeds niet. dit wordt echter een klus na 1 september.
electronica : het euvel blijft dat als ik de deuren niet op slot doe, de ecc niet aanslaat. draden gaan nalopen, en als het euvel blijft, andere kabelboom erin (de originele bijv, alleen mis ik dan de koplamphoogteverstelling)

tevens vanuit duitsland extra eland verlichting sets aangekocht. 1 zal er zowiezo hier worden aangeboden, de andere zal open gaan om na te lopen dat ik alle onderdelen heb. Wellicht dat ik de "gebruikte set" weer in de aanbieding doe, mocht er animo voor zijn.

verder nog steeds op zoek naar de zeldzame accessoires, maar langzaam aan komen die wel ;D
T-5R

EricL

Moet toch wel een goed gevoel geven dat je er bijna bent, met ook nog eens een leuke deadline in het verschiet! :)

Dat euveltje met de electronica kom je wel uit.

Ik zie 'm tijdens de T-5R meeting.

Bouke

The Volvoboy

Zo'n storing had ik eerder bij een Renault ofzo verwacht :eusa_shifty:
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Dat is bij renault het eerste wat je vervangt  ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder