CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

ThuurC

Ik schrok even van de titel, maar gelukkig blijft CY behouden. Heel veel plezier met de LBP! Schitterende wagen  8) 8)

t_w

Wat heb ik gemist met betrekking tot die CY dan?

Moet er nog wat aan gebeuren, dat je 'm in de opslag zet?

StefanCJ

Paar kleine dingetjes nog, dat kan nu dan mooi op een rustig tempo.

maartendeb

elianmars

MarcoV

Mooie aanwinst weer Marc, have fun!

Marco

Bouke

)()()sT

Ach, dan moet ie hem gewoon weer terugbrengen 8)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Demon

Citaat van: maruska op 24-05-2015 18:17:19
geen bonnetje :(
Een keer te hard rijden of door rood en je hebt een bonnetje.  ;D

maruska

zo.. na 7 maanden even wat wegblazen ;D

de CY staat nog steeds binnen, en er is in de tussentijd weinig aan gedaan na de schade waarmee hij weggezet is. Inmiddels komt er op korte termijn een groter hokje voor hem, en daar zal ik dan ook pas verdergaan met de restwerkzaamheden (deuk deur).
Ondertussen in zweden en duitsland een hoop spullen gekocht, die hier in nederland nauwelijks nog verkrijgbaar zijn. Hamsteren in AH taal, maar het schijnt veel te gebeuren op het moment. Vooral in de rubber sectie.

Ondertussen stil gezeten ? Neu...
Gewoon wat kleine funklusjes begonnen, en weer laten liggen omdat werk voor gaat. Koplamphoogte inbouwen in de nieuwe koplampen, isolatie (opnieuw) aanbrengen in de bak van het reserve wiel, deurrubbers voor vervangen.. kleine dingen.

Waar ik al wel een tijdje in de nachtelijke nadenk uren mee bezig ben geweest is het rond krijgen van de meest uitgebreide standkachel/blokverwarming/interieurverwarming/guard koppeling die er mogelijk was destijds.. voorbeeld hieronder :

weinig mensen hebben hier een originele standkachel erin zitten, en een enkeling een motorverwarmer cq interieur kachel.. het leek mij dus wel aardig om alles te zoeken en te zien of het bouwbaar is. Nu ben ik al een tijdje geleden bezig geweest met Eric (EricL) en Rens (RvD) om standkachel zooi in te kopen op ebay en bij de dealer.. gunstig, want al een poos zijn diverse delen niet meer leverbaar. Op tijd bijgeweest dus.
Als je naar het plaatje kijkt zie je een hoop onderdelen staan.. van de guard 1 ab linksonder, via de zwarte timer linksboven. Die timer regelt de standkachel rechts ervan, maar kan via een schakelaar ook wat andere dingen regelen..
Rechts staan oa de 220 Volt interieur kachel, daaronder de blokverwarming (dit is een diesel stijl voorbeeld, en voor oudere 200 serie blokken, op de 850 zit een massief blok), en daaronder de accu lader. Het stopcontact voor de binnenzijde had ik al een poosje liggen, heb daarvan een paar sets gekocht, net als de motorblok verwarmingselementen.
De acculader was ik al een jaar of 1,5 naar op zoek, en ben die bij toeval tegengekomen in Polen. Blind de man een mail gestuurd, en 3 dagen later had ik deze nieuw in de doos binnen. Bijna de ultieme vondst ! Bijna.. want je ziet op het overzicht naar de Y stekker om de doucheslangen te koppelen, ook nog 2 andere dingen staan.. De schakelaar om te kunnen laten schakelen tussen benzine verwarming of electrische verwarming (automatisch instelbaar), en een schakerelais (manöverrelä).
Die laatste ben ik pas 2 jaar naar op zoek geweest, en had eigenlijk de hoop opgegeven deze te vinden. Zelf maken is een optie, aangezien ik genoeg spare parts had liggen, maar zoveel mogelijk accessoires verzamelen betekent ook af te zien van schakelingen die niet helemaal origineel zijn.. Nu kunnen de electrisch en de benzine verwarming los van elkaar werken..
Opgeven dan maar ? Nee... uiteindelijk heb ik het relais gevonden, met alle beschrijvingen erbij, en een extra acculader. Je ziet maar, soms zit het tegen, maar heel soms...

En nu dan ? Ik ga eerst kijken of de gevonden componenten allemaal goed zijn, en doen wat ze moeten doen. Een soort droogtest voordat hij uberhaupt de auto ingaat. En tadaa, daar is de kerstvakantie toevallig voor de deur ;D

Ben ik er dan met die verzamelwoede ? Ach, ik heb nog wel een paar accessoires gevonden die zeldzaam zijn.. Ik zal later nog even update doen aan het begin van mijn blog met de schraplijst.. We zijn er bijna..
T-5R

T5-Klaas

Hey Mark,

Was jl. 09-12 leuk te zien waar je het stof nu afblaast.
Ben benieuwd hoe je de komende tijd vordert. Mocht je handjes nodig hebben (ook voor de verhuizing), dan hoor ik het wel.

Grtz en roffelze,
(T5-)Klaas
855 T-5R (019), B5234T5, M59, 18T, 3" downpipe, Ferrita catback, M4.4, (tuned by Schutten) ex V70 classic T-5 (417), ex V70 classic TDI (427)

portlock

Ben benieuwd Mark, dan heb je wel de meeste uitgebreide 850 in de wereld denk ik ;D
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

maruska

daar gaan we lig voor :)
T-5R

Spin!

Citaat van: portlock op 18-12-2015 18:06:17
Ben benieuwd Mark, dan heb je wel de meeste uitgebreide 850 in de wereld denk ik ;D

En de traagste...met al die accessoires.

www.vm-parts.nl