CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citaat van: Taranis op 29-09-2011 08:37:54
Citaat van: Sbv op 29-09-2011 08:27:17
Als je een keer stevig een afrit neemt en dan van 130+ naar 50 afremt is de bak bij mij ook wel eens de weg kwijt

Klinkt bekend ;D Onderaan de A58 bij Kapelle is ie bij mij standaard de kluts kwijt. En dan vooral voorzichtig gas geven, als je doortrapt klinkt er een klap uit 't vooronder alsof de hele rotzooi er vanonder komt. Vervolgens ga je weer verder alsof er niets aan de hand is :D

oversteken en vervolgens met 180 weer invoegen lengte invoegstrook loopt bekant tot afslag De Poel...

jrkalf

Citaat van: knoopie op 29-09-2011 08:43:18
Citaat van: Taranis op 29-09-2011 08:37:54
Citaat van: Sbv op 29-09-2011 08:27:17
Als je een keer stevig een afrit neemt en dan van 130+ naar 50 afremt is de bak bij mij ook wel eens de weg kwijt

Klinkt bekend ;D Onderaan de A58 bij Kapelle is ie bij mij standaard de kluts kwijt. En dan vooral voorzichtig gas geven, als je doortrapt klinkt er een klap uit 't vooronder alsof de hele rotzooi er vanonder komt. Vervolgens ga je weer verder alsof er niets aan de hand is :D

oversteken en vervolgens met 180 weer invoegen lengte invoegstrook loopt bekant tot afslag De Poel...

Allemaal ouwe wrakken :-)
Mijn gebakje heeft dat probleem gelukkig nog niet...

En Knoopie: echte mannen krijgen geen kinderen, ze maken zonen :-)
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Of nemen een vrouw die al het werk al gedaan heeft en komen Na de luier periode "kijken"  ;D   :eusa_shhh:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

maruska

hahahahaha... ;D
@martijn : bespreken we vanaaf wel ff

niemand dus bekend met de toerenteller die te laag staat ? dan bouw ik em weer uit, voordat ik alles weer inbouw.
Het zal weer wennen worden met de handbak op pad te gaan, maaarrrrrrrr, het speenvarken mag dan weer los !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 29-09-2011 08:59:22
hahahahaha... ;D

niemand dus bekend met de toerenteller die te laag staat ? dan bouw ik em weer uit, voordat ik alles weer inbouw.
Het zal weer wennen worden met de handbak op pad te gaan, maaarrrrrrrr, het speenvarken mag dan weer los !
hahahaha, daar baal ik nog steeds van.. die van mij is maar heel stil vergeleken bij jouw speenvarken...

Toch eens een keertje die auto's naast elkaar op een brug zetten om te kijken wat de verschillen zijn.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

hanss850

Gister op de R meeting deze mooie oplossing gezien om de koplampwisser op z'n plek te houden

Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

UserID6342

Citaat van: maruska op 29-09-2011 08:59:22
hahahahaha... ;D

Zie het nu pas van je toerenteller, zet 'm eens gewoon op contact en laat de motor lopen.  Als het goed is moet die dan gewoon weer op de goede stand staan.  Sommige toerentellers hebben nl. een bepaalde voorspanning erin zitten.  Krijg je 'm zo niet goed, dan even naaldje eraf en er op nieuw opdrukken

maruska

al gedaan Dirk.. die reset dus niet goed, maar met de hand bijdraaien. Gelukkig heb ik nog een tellerhuis liggen waarbij ik kan zien wat de 0-stand is

@Hans : jajajajaja ;D
T-5R

dita

dan kun je beter de stekkers eruit trekken lijkt me, zo gaat alles verrot of niet  ???
Alcohol doesn't solve any problems.....
But then again, neither does milk

maruska

de stekkers waren er al eruit gehaald diederick.. preventief tegen de kwaaie blik :)
T-5R

jrkalf

Citaat van: hanss850 op 03-10-2011 20:58:20
Gister op de R meeting deze mooie oplossing gezien om de koplampwisser op z'n plek te houden

Ik spot roest... aaaaaargh!
shRek is verkocht!
---

maruska

Zooo, vandaag een reanimatie gedaan van Chiquita. Alles is teruggebouwd, nadat ik alles heb losgehaald omdat de toerenteller niet goed kwam te staan. Gelukkig had ik vergelijkingsmateriaal tegen de voorbumper staan, dus kwestie van een hoop schroefjes en voila. De eindversterker heb ik maar eruit gelaten, die komt er wel weer in als ik een sc- radio terugbouw.
Daarna bij z'n zusje even stroom gepikt, starten, en voila ! It's Alive !
Maar nu kwam de uitdaging.. De auto had zeker 8 weken stilgestaan, dus voorzichtig even heen en weer rijden, en de motor op termperatuur laten komen. KVS checken, en vaak de dop even opendraaien. De banden waren inmiddels ook een stukje platter, dus ---->
Stop 1 : de benzinepomp om lucht erin te gooien.
Stop 2 : wasstraat; met de spuit de grootste zut eraf halen, en dan voorzichtig in een wasstraat met zachte borstels. Daar kwam ik erachter dat het raamrubber bovenop lossig kwam, door het loslaten van de kit.
Stop 3 : Carglass; niet mn beste vrienden altijd, maar gevraagd of ze ernaar konden kijken, en ze hebben het gratis gefixed (nieuwe kit ertussen). Sjappoo dus even.
Stop 4 : stukjes snelweg in de buurt even lekker gas geven, en auto weer opladen
Stop 5 : weer de benzinepomp, uit voorzorg even wat extra kvs halen.
Stop 6 : naast zusje Dole staan, en weer lekker met de ab op slot kunnen ;D

fotokiekje :
de 2 vla'tjes neus aan neus (Joost style)

Nu tijd maken om de binnenkant wat dicht te maken (handschoenenvakje terug), en dan op naar de zomerbanden wissel.. wordt nog een ingewikkeld stukje, want ik wil de velgen eigenlijk gaan laten spuiten en behandelen, wat betekent dat ik ofwel de winterbanden eronder moet leggen, of even de velgen van Dole af moet pikken. Dit kan, want ik heb nog een 18" set liggen. Overigens gaat Dole waarschijnlijk ook de winterstalling in, even kijken wat de voor- en nadelen zijn.

Morgen weer verder !

nog to-do's voor komende maand(en)
*turbo en DP wisselen op Chiquita
*ECU remappen (Chiquita)
*van 286 remmen naar 302 mm (Dole)
*roestplekjes aanpakken; met de winter voor de deur beter nu dan in de sneeuw (beide)
*handsfree sets installeren (nee, boetes zijn niet leuk)
*xenon (xeon voor Jelle) (Dole)
*mistlampen die gesloopt zijn door de baldadige jongeren vernieuwen
*doos met reserve en nieuwe onderdelen doorlopen, en vernieuwen waar mogelijk (koplampruitewissers, sluitrubber achterklep, etc..)
T-5R

jrkalf

Ik zie nu toch een duidelijk kleurverschil tussen dole en chiquita; En dat is meer dan alleen schaduw en zon.

Ik stal mijn origamiehut in Bleiswijck, ze stallen er ook auto's. Misschien wat voor jou?
shRek is verkocht!
---

maruska

dr zit zeker kleurverschil in de auto's.. de handbak moet binnenkort even wat TLC krijgen op poetsgebied, en ik zoek nog vrijwilligers ;D
in Dole zit ook wat kleurverschil, vanwege nieuw vervangen delen, en of delen gepoetst zijn (to-do^^)
T-5R

Elsje

2 voor de prijs van 4 of was het toch 2 voor......... ;D