CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

maruska

Morgen ochtend terug naar ET voor nader onderzoek en bijstellen van de opgekomen "probleempjes". De turbo druk is inmiddels wel wat teruggevonden maar nog niet volledig terug, het gekraak van de achtervering is echter gewoon gebleven. In het weekend ga ik de vacuumslangen die nog niet voorzien waren van een goeie slangklem, voorzien hiervan. Inmiddels is het hitteschild in de voorraadstapel gegaan van spare parts. Ben vooral benieuwd wat er met de voorvering gaat gebeuren, en wat nou de schade is, die hiermee gepaard is gegaan...
Qua remmerij begin ik wel een voorkeur te krijgen. Ook al zijn de schijven nog wel her en der zeldzaam leverbaar, mijn voorkeur gaat toch neigen naar een goede set (ROB, al prijzen van AP ?). Gezien de plannen voor komend voorjaar, is dat geen luxe ;D

Komende dagen staat vooral exterieur onderhoud aan de orde, vooral de zwarte meuk eraf wassen. Daarnaast loopt de aanpassing van de koplampen. Ik wil op pad gaan voor nieuwe ballasten voor de xenonkit, van die mooie kleine varianten (de oude vallen zowat uit elkaar, en geven nog wel eens een storing). Tevens een hoogteversteller erop monteren, aangezien mijn volvo garage lokaal de lichten nogal naar beneden afstelt..
Iemand ervaring met de 100 watt kitjes ? Anders gaan er gewoon weer de standaard 50 watt in..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

M a r c

Geen 100 watt monteren, wordt dan wel érg warm in je koplampje. Standaard xenon is 35W maar je hebt ook 55W.

Had vanmorgen even gezegd dat je kleine ballasten zocht.  Heb ik zo liggen...  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

maruska

;D
Ik was ook al bijna Cas z'n vraag/wens vergeten, zo heb ik dat altijd.. ik moet eigenlijk een lijstje bijhouden IN de auto, ipv op m'n buro
T-5R

maruska

Zoo, weer terug van een ritje Noord-Brabant..
Vanochtend vroeg op pad gegaan naar ET, om eea te laten checken. Ze mogen daar wel eens wat zout op de straat gooien ! De banaan ging bij rustig insturen nog steeds rechtdoor op z'n wintertjes..
Probleem met de achterveren lag in het feit dat de bumpstop langs de veer schuurde. Deze is ingekort, zoals ook in de handleiding stond, en geeft geen piepje meer :)
De voorkant is gelevelled, en alles is nog een keer goed nagelopen.
De auto rijdt nu echt weer een stuk rustiger lijkt het..
De modderkuip wordt door Marc vergoed, dikke plus hiervoor  :eusa_clap:

Nog even met een eigenaar van een S60R AWD zitten kletsen, die een mooie grijze had staan met dat nog mooiere oranje interieur.. :eusa_drool:

Daarna nog langs wat klanten gereden, en op de A16 en A20/A13 nog diverse 850's gezien, maar niemand wilde spelen met me ^^

Voor nu : Iedereen vast de beste wensen, doe rustig aan, en laat, indien het kan, de alcohol rijkelijk vloeien ;D
T-5R

M a r c

Citaat van: maruska op 31-12-2010 16:52:40
Probleem met de achterveren lag in het feit dat de bumpstop langs de veer schuurde. Deze is ingekort, zoals ook in de handleiding stond, en geeft geen piepje meer :)

Correctie:  we hebben 'm nóg een flink stuk korter moeten maken dan in de handleiding stond  ;)  Ik zal Casper nog wel een foto mailen daarvan, zodat hij dit kan doen voordat ie zijn set monteert  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Sven850

Citaat van: M a r c op 31-12-2010 17:33:20

Correctie:  we hebben 'm nóg een flink stuk korter moeten maken dan in de handleiding stond  ;)  Ik zal Casper nog wel een foto mailen daarvan, zodat hij dit kan doen voordat ie zijn set monteert  :)

Is dat XYZ specifiek of moet dat met andere coilovers ook?
XC40 T4 Recharge

thijsj

Voor nu : Iedereen vast de beste wensen, doe rustig aan, en laat, indien het kan, de alcohol rijkelijk vloeien ;D
Proost! Fijne avond en jaarwisseling. Als je nog eens langs de A20 staat, geef maar een gil ;)

UserID6342

Citaat van: M a r c op 31-12-2010 17:33:20

Correctie:  we hebben 'm nóg een flink stuk korter moeten maken dan in de handleiding stond  ;)  Ik zal Casper nog wel een foto mailen daarvan, zodat hij dit kan doen voordat ie zijn set monteert  :)
Netjes opgelost Marc en dat mag dan ook gezegd worden !  Helemaal top !!  :eusa_clap: :eusa_clap:

maruska

Citaat van: thijsj op 31-12-2010 17:38:51
Proost! Fijne avond en jaarwisseling. Als je nog eens langs de A20 staat, geef maar een gil ;)

Moet ik dan stilstaan of mag ik ook rijden ? ;D

Mogguh allemaal ! Iedereen alles overleefd ? Roes uitgeslapen ?
Ik ben de uitdaging aangegaan de nieuwjaarsduik in Scheveningen te proberen.. Proberen, want ik kon 45 min lang geen parkeerplek vinden zonder voor mijn eigen deur te staan. De trams waren rampzalig vol, en het was enigzins chaos daar.. Volgend jaar eerder er naartoe. Ik duik wel lokaal onder de douche, kan ook koud gezet worden ;D
Voor de rest : deze dagen gebruiken om samenwonen op poten te krijgen (sinds vannacht 24:00) officieel, en ook nog wat extra slangenklemmen monteren op de vacuumserie. Zag ook al dat er ergens een vacuumslang nog niet blauw is.. Hoeveel meter zit er wel niet in zo'n auto ??? :-\

op naar : Alaaaaaf !
T-5R

maruska

Vanochtend de velgen ontvangen van Arie T5R, die kwam ze netjes langsbrengen. Nog even zitten kletsen over van alles en nog wat, daarna de bandjes weer op de zomerset gelegd.. Toch maar eens een rek maken voor die dingen, stuk handiger..

Wat viel me gisteren, en vandaag weer op. Na afgelopen week alles te hebben laten controleren en vastzetten, is de linkerkant toch weer in gezakt. Ik dacht al iets te voelen met indraaien, maar vanochtend even opgemeten. Links de hand niet tussen de bovenkant van de band en de carosserie krijgen, rechts wel. Inmiddels met ET gebeld, maar zowel Marc als Tom zijn met vakantie. Afspraak staat voor volgende week vrijdag, om maar weer eens te kijken wat er nou fout blijft gaan.. Tis een raadsel, want de afgelopen keer is alles heel vast gezet. Wordt vervolgd.

Zomenteen nog even aan de slag met de vacuumslangen, her en der even klemmetje erbij plaatsen, om te zorgen dat alle lucht ook echt binnen blijft.
En op zoek naar een goeie leermakerij voor de voorstoelen. De zitting links is echt op, en het draadwerk van de stoelverwarming ook hierdoor..

Op naar vanavond, bier en darten !
T-5R

cas

Sjesus... Daarom heeft marc zoiets van, ik reageer maar Ff niet op cas z'n vraag wanneer ik zijn set kan monteren... Moet wel zeker weten dat er niet straks 2 brakke CY met xyz sets rijden.   

Hoop dat t dan de laatste keer is, en ik dan ook even verlaagd kan worden daar bij ET en meteen de ontsteking binnen is... Een bankstel is nog eerder uit niets opgebouwd en geleverd dan de voorontsteking...  :eusa_wall:

T waait hier bij de sjop, kijk maar of je komt, t is wel net droog maar niet echt knutsel weer. Zit al 2 uur te wachten tot ik m'n achterklepbekleding kan plaatsen... Die ik kraakvrij heb gemaakt  :eusa_dance:

Ps.. Wil eigenlijk wel eens een ritje mee doen met je verensetje...
En zit toch te denken aan een uitlaat als die van jou... Alleen zit die van mij er net n paar jaar onder ...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jrkalf

Citaat van: cas op 08-01-2011 13:22:28
Sjesus... Daarom heeft marc zoiets van, ik reageer maar Ff niet op cas z'n vraag wanneer ik zijn set kan monteren... Moet wel zeker weten dat er niet straks 2 brakke CY met xyz sets rijden.   

Hoop dat t dan de laatste keer is, en ik dan ook even verlaagd kan worden daar bij ET en meteen de ontsteking binnen is... Een bankstel is nog eerder uit niets opgebouwd en geleverd dan de voorontsteking...  :eusa_wall:

T waait hier bij de sjop, kijk maar of je komt, t is wel net droog maar niet echt knutsel weer. Zit al 2 uur te wachten tot ik m'n achterklepbekleding kan plaatsen... Die ik kraakvrij heb gemaakt  :eusa_dance:
hehe, ik was net nog ff in het centrum.... Ik had ff langs moeten rijden.

Het is idd wel pusweer vandaag.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Ja, vies hè. Nouja, volgende keer dan maar. Ben r niet altijd. Een pbtje of iets dan
zorg ik dat ik er kan zijn als ik dienst heb.  Wat deed jou einddemper als ik vragen mag? Zelfde toch als die van maruska?

maruska

Klopt Cassie, JR heeft ook een Remus, zie ook z'n blogje ergens.. weet niet precies wat hij ervoor betaald heeft.
Erin rijden is geen probleem hoor, ik kom zo jouw kant uit, ff kleppen en bakkie thee, en je nieuwe bougietjes.
Wel deel van jouw uitlaat zit er net een paar jaar onder ? Je had toch alleen een andere DP erop zitten ? of ook alles achter de middendemper ?

zie je zo

JRKalf, sluit je aan ? ben NOG STEEDS erg benieuwd naar je remus ;D
T-5R

cas

Downpipe half jaar oud, rest drna een drie jaar ofzo geleden nieuw bij Volvo.. Zie je zo!