CY Chiquita and brothers

Gestart door maruska, 05-08-2010 18:15:12

Vorige topic - Volgende topic

jrkalf

Uiteraard niet. Maar dat Maruska juist het kenmerkende Remus geluid heeft met een afwijkende downpipe en ik juist een veel bruter geluid met de normale downpipe is wel raarrrrrrrrr
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

cas

Citaat van: Ludo op 14-01-2011 18:21:32
Beide een Remus uitlaat, is de downpipe ook bij allebei hetzelfde?.

Mark is nog standaard betreft DP.

vandaag ook groot stuk met hem meegereden, mist  een hoop, sorry maruska, maar zoals ik al zei. Ik heb nog een turbo liggen die goed is, we komen er wel uit zonder al te veel kosten. intercooler wordt ook binnenkort uitgesloten  :)

vacuum is het niet hoogstwaarschijnlijk, laatst vonden we een klein lek, die hoorde ik gewoon. was het laatste oude  knietje die er zat, en die hebben we vervangen. een groot vaccuum lek moet je echt wel horen, maar voel je in het begin dat ie nog wel iets doet. dit maakte ik mee toen ik de slang bij 1 niet goed had zitten, en hoorde dit achteraf toch ook wel duidelijk dat hij zijn lucht ergens anders kwijt raakte.

was vandaag bij ET. maar ga mijn verhaaltje in MIJN blogje zetten  :eusa_angel: 

tot zo mijn lieve lezertjes  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

nickk.

Ik dacht met de kerstboommeeting al, die turbo is niet jofel. Dat gefluit is echt niet van de uitlaat, op zeker. :-\ Anders ff je downpipe lossen  en met spiegeltje compressorwiel / wastegate bekijken? Zie je direct of t spul nog heel is.

jrkalf

De fluit zo ik hem hoorde is op zekers van de turbo. Leg er maar wat YouTube filmpjes van 850's met een Remus naast. Alleen in zijn geval gilde de pijp pas bij 5k toeren ipv veel lager.

Ik ben benieuwd hoe het nu klinkt.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

het wordt tijd om eens met de replace turbo van Cas aan de gang te gaan, dan kunnen we dat iig uitsluiten, of aanwijzen. IC komt later nog, maar dan weten we al meer...
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Kleine update..
>> afgelopen donderdag de 3e een distributie wissel gehad, waar bij van alles vervangen is.. spanrollers, waterpomp, alle toeters en bellen. Voor een 3 cijferig bedrag weer weggedragen in Delft ;D

> Inmiddels dus ook al weer eens in het zuiden geweest voor wat onderdelen, en een lange rit naar drenthe voor een interieur probeersetje.
> Vandaag een mooie gereedschap koffer en losse steekratelset met koffer gehaald in waddinxveen, Lekker zwaar spul, kijken hoe lang het volhoudt.
> Aankomend weekend de volvo club dag in boxmeer, waar ik in elk geval de onderkant eens goed wil bekijken. Ik had de vorige inspectie al een beetje gemertk dat de rubbers van de achterarmen op beginnen te raken, althans zo lijkt het. Daar mogen ze fijn even een oordeel over vellen zaterdag ;D

Binnenkort dus ook inectoren reinigen bij schoonmaak bedrijf Cas, en wat broodnodige updates doen omtrend de lek wezende radiator.

What else ?
*xenon ballasten zijn deels vervangen, voor de verstralers nog een mooi plekje vinden. *Koplamphoogteverstelmotoren (23x woordwaarde) binnenkort vastmaken aan de spiegelkap, want zoals ik nu in het donker rij, kan ik ze net zo goed uitdoen :)
*motorsteun schutbord ligt er ook nog, wellicht zaterdag meepakken.
*banden bestelling rond krijgen, de bandenboer levert vooralsnog niet wat ik wil hebben (speelset 18" en zomer 17")
*beschermplaat carterpan regelen.. de auto ligt nu redelijk laag bij het wegdek, en drempels zijn wel eens hoger dan dat ik zou willen. en blijven omrijden is geen optie. Je hebt van die gekruiste metalen staven, maar zoek de plaat versie.. iemand partnr ?
*bescherming maken aan onderzijde voorskirt. bij parkeren voor mn werk krijg ik geen hand tussen de stoep en de voorshirt ;D
*heldere verschijners regelen.. de huidige zijn redelijk ral ;D, en schijnen vooral de kevers voor mn voorskirt in het licht..

en dan... genieten van het leven, is rijden met een goedwerkende volvo. Als mn turbo weer fluit alsof er 20 varkens de slachterij ingaan, ben ik weer tevreden ;D
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 09-02-2011 20:12:40en dan... genieten van het leven, is rijden met een goedwerkende volvo. Als mn turbo weer fluit alsof er 20 varkens de slachterij ingaan, ben ik weer tevreden ;D

Hehe, squeeel Remus, Squeeeel!. Het zou eens tijd worden dat je auto op orde raakt.

De rest had ik al meegekregen. Je koplamphoogteverstelmotoren maak je maar beter vast aan de reflector die in de lampunit zit. Dat werkt wat beter. Sterkte met het er af wippen van je glas en de reflector terug duwen ;D
shRek is verkocht!
---

cas

juist! die bodemplaat wil ik ook. ik ga denk ik een originele bestellen met die spijltjes van volvo. die vangen naar mijn mening toch meer op, en is beter te herstellen na evt schade.

even hobbyen, wat bakken en braden  ;D  en kijken of ik er enkele zelf maken kan. of .... als ik eerlijk moet zijn, een maatje van me aan het werk zetten die in een RVS lashal soms wat bijklust..

maruska

lijkt me een goed plan.. heb een foto van het originele part+nummer, komt zo naar je toe.
T-5R

jrkalf

Hij was weer gezellig Mark.
Even de hoogte stelmotoren van je auto er in geklikt.. nu nog even langs de sloop om het missende kabeltje te halen.

Waarvoor dank aan DCCCL voor de nodige info. Schijnt dat het kabeltje vanaf de koplamp wel doorgetrokken is naar het paneel in het dashboard, maar dat je daar dus een kabel op moet prikken die door loopt richting de schakelaar :(
shRek is verkocht!
---

maruska

ehh, ik denk dat die dus 2 maal moet Jelle ;D

inderdaad, lekkere koffie, goed gesprek over electra en wat klussen.. wat een mooi leven zo ^^
koplamphoogteverstelmotortjes zitten erin, zag wel gelijk dat de rubbers van mn koplampglasafdichter eens moet schoonmaken, die lijmtroep eraf werken..
LMM weer terug gebouwd (had een tijdelijke probeerder van Jelle); lost nog geen turbodruk probleem op.
Zaterdag wordt een hoop kijken en to do'en..
T-5R

cas

heb nog een nieuwe en een goede tweede handse ergens in mn zeecontainer voor je koplampen liggen   ;)  ff zoekiezoekie doen.

jrkalf

het gaat gewoon om een 6 polige stekker idd die op het schakelbord in het dashboard weer vast prikt.
shRek is verkocht!
---

maruska

Cas, als jij zoekie zokie doet, en checkt of ze niet ral zijn'd, dan horen J en ik dat graag :P
scheelt een stukje omrijden langs Uden zaterdag ^^
T-5R

cas

Citaat van: maruska op 10-02-2011 19:20:20
Cas, als jij zoekie zokie doet, en checkt of ze niet ral zijn'd, dan horen J en ik dat graag :P
scheelt een stukje omrijden langs Uden zaterdag ^^

ik HEB de nieuwe zeker weten. de 2e handse niet. maar de oude zijn opzich ook netjes te maken hoor. dus plaatsen we de nieuwe, en de oude weer even opfrissen mocht ik de ander niet vinden.

zou je tijd beter gebruiken in boxmeer dan weer te gaan struinen. ( zonder mij  ;D )