Warme remschijven CTF Trillen

Gestart door capri, 07-08-2010 11:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: JCviggen op 07-08-2010 22:02:44
Snap niet goed wat een plastic ring ermee te maken heeft...als de wielbouten vast staan heeft dat ding niks meer te zeggen.

De meeste plastic soorten die voor dit soort toepassingen gebruikt worden, zijn niet bestendig tegen zo'n hoge temperaturen.
Doorgaans houd het op bij 260-270°.
Wil je een hoogwaardige technische kunststof, waarvan de maatvastheid 100% is (bv PEEK), praat je over prijzen waarvoor je minstens 100 metalen ringen hebt.

capri

#16
Citaat van: JCviggen op 07-08-2010 22:02:44
Snap niet goed wat een plastic ring ermee te maken heeft...als de wielbouten vast staan heeft dat ding niks meer te zeggen. Ik heb ook plastic centreerringen in m'n TD velgen en nooit problemen gehad. En het gebruik is zeker "zwaar" te noemen.

Even bij onze banden en velgen specialist geweest om de vulringen.
Zijn mening was duidelijk de kunstof ring zorgt voor de juiste centrering op de naaf, de wielbouten vast en de velg kan geen kant meer op.
Nooit geen klachten gehad van klanten over trillen of andere problemen met kunstof pasringen.
Ook de duurdere velgen geleverd door gerenommerde velgenfabrikanten voor audi, bmw, en mercedes worden geleverd met kunstof ringen.

;)




 

Ludo

Citaat van: capri op 09-08-2010 08:41:33
Even bij onze banden en velgen specialist geweest om de vulringen.
Zijn mening was duidelijk de kunstof ring zorgt voor de juiste centrering op de naaf, de wielbouten vast en de velg kan geen kant meer op.
Nooit geen klachten gehad van klanten over trillen of andere problemen met kunstof pasringen.

;)

M.a.w. er komen nog tig topics over trillen....?.  :eusa_doh:

Dat het geen kant op kan, zal wel kloppen, maar materiaalspanningen door de warmte moeten ergens naartoe.
Of je dat nou wil aannemen of niet, feiten veranderd je bandenboer écht niet.


arjenT5R

Citaat van: capri op 09-08-2010 08:41:33
Citaat van: JCviggen op 07-08-2010 22:02:44
Snap niet goed wat een plastic ring ermee te maken heeft...als de wielbouten vast staan heeft dat ding niks meer te zeggen. Ik heb ook plastic centreerringen in m'n TD velgen en nooit problemen gehad. En het gebruik is zeker "zwaar" te noemen.

Even bij onze banden en velgen specialist geweest om de vulringen.
Zijn mening was duidelijk de kunstof ring zorgt voor de juiste centrering op de naaf, de wielbouten vast en de velg kan geen kant meer op.
Nooit geen klachten gehad van klanten over trillen of andere problemen met kunstof pasringen.
Ook de duurdere velgen geleverd door gerenommerde velgenfabrikanten voor audi, bmw, en mercedes worden geleverd met kunstof ringen.

;)




 

Je hoeft niet te luisteren hoor ga dan ook niet eigenwijs lopen doen....
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

UserID6342

Citaat van: capri op 09-08-2010 08:41:33
Even bij onze banden en velgen specialist geweest om de vulringen.
Zijn mening was duidelijk ........

Omdat zijn mening duidelijk is, is jouw mening gelijk aan de zijne ? Aha ok, dat scheelt mij en anderen weer een hoop uitleg ;D

daytonawim

Waarschijnlijk hebben de forum leden geen verstand van wielen en centreerringen  :eusa_doh:

Altans dat begrijp ik uit zijn reactie  :eusa_whistle:


daytonawim

Haal nu gewoon eens 4 van die metalen of alu ringen en probeer het eens  8)

capri

Jongens citeer alleen maar de mening van de velgen specialist.
Ik loop hier niet eigenwijs te doen.

Ga het ook zeker proberen en laat weten of het scheelt.
Nu nog even een bedrijf zoeken die coniche ringen kan draaien.

Het verbaast mij alleen dat zijn klanten met nog veel snellere auto,s niet klagen.

:) 


     

daytonawim

Tja, sommige auto's zijn gevoeliger dan andere, ook de velgen moet je met het juiste moment aantrekken
en de pasvlakken moeten brandschoon zijn.

Om problemen met centrering en krom trekkende schijven te voorkomen.

JCviggen

Citaat van: Ludo op 07-08-2010 23:36:39
Citaat van: JCviggen op 07-08-2010 22:02:44
Snap niet goed wat een plastic ring ermee te maken heeft...als de wielbouten vast staan heeft dat ding niks meer te zeggen.

De meeste plastic soorten die voor dit soort toepassingen gebruikt worden, zijn niet bestendig tegen zo'n hoge temperaturen.
Doorgaans houd het op bij 260-270°.
Wil je een hoogwaardige technische kunststof, waarvan de maatvastheid 100% is (bv PEEK), praat je over prijzen waarvoor je minstens 100 metalen ringen hebt.

Dat klopt, maar ik zie het verband niet met trillen. Spanning zit overal. De remschijven zelf, de velg, alles zit potvast met de wielbouten maar de temperatuur gaat op en neer. Een stukje kunststof dat niks weegt en dan nog helemaal in't midden zit zie ik geen noemenswaardige invloed op het geheel uitoefenen. Als de centreerring slecht is en het wiel niet perfect centreert op het moment dat je de zaak vast zet, dat is wat anders. Maar eens alles vast en in balans maakt het niet meer uit of die ring er zit of niet bij remmen.

Mijn remschijven zien >900C op de ring en mijn plastieken centreerringen hebben nog geen kik gegeven (en 1 ervan is in 2 stukken  ;D )
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

haasje

Of Probeer eens originele velgen die geen ringen nodig hebben. Zoals al op veel plaatsen vermeld zijn "onze" auto's erg gevoelig voor trillingen. Dat de kunststof ringen op bijna alle auto's geen problemen levert wil nog niet zeggen dat het bij onze, zeer gevoelige auto's, dus ook geen problemen geeft.

Ik heb het met het balanceren van mijn (originele S60, uiteraard wel juiste naafgat en et-waarde) velgen dat ik trillingen bleef houden. Na het opnieuw op het balanceer apparaat gelegd te hebben en de werkelijke onbalans bekeken te hebben (de werkelijke waarde ipv de afgeronde waarde die gebruikt wordt voor de hoeveelheid lood) bleek dat als ik 5 gram extra plakte als het apparaat aangaf dat het maar 2 gram verschil was (en dus naar beneden afgerond wordt), ik van mijn trillingen af was. Het kan zijn dat misschien het balanceer apparaat niet helemaal 100% meer is, maar je merkt wel hoeveel 5 gram kan doen.

Maar back on-topic, probeer eens een set van iemand anders, als het zo makkelijk reproduceerbaar is zoals je nu verteld, weet je het binnen een half uur (incl. monteren van de andere velgen)

UserID6342

Citaat van: capri op 09-08-2010 11:56:17
Nu nog even een bedrijf zoeken die coniche ringen kan draaien.
Conisch ??  Je hoeft helemaal geen conische ringen te laten maken :(  Lees nu toch aub eens !!

capri

#27
Citaat van: Dirk342 op 09-08-2010 12:28:42
Citaat van: capri op 09-08-2010 11:56:17
Nu nog even een bedrijf zoeken die coniche ringen kan draaien.
Conisch ??  Je hoeft helemaal geen conische ringen te laten maken :(  Lees nu toch aub eens !!


Laat is ze wel vierkant draaien.  ;D ;D


capri

#28

Haasje

Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

-D©©©L-

#29
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus.  

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?