Warme remschijven CTF Trillen

Gestart door capri, 07-08-2010 11:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

capri

#30
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus.  

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen [ vol in de ankers ] bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

-D©©©L-

Citaat van: capri op 09-08-2010 14:41:35
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus. 

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

Dan lijkt het me hoog tijd om de remmen op de vooras eens te vergeten en eens te gaan kijken wat er op de achteras met de remmen gaande is.
Achteras rem trillingen voel je als trillingen door de hele wagen maar juist bijna niet in het stuur.

capri

Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:45:14
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:41:35
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus. 

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

Dan lijkt het me hoog tijd om de remmen op de vooras eens te vergeten en eens te gaan kijken wat er op de achteras met de remmen gaande is.
Achteras rem trillingen voel je als trillingen door de hele wagen maar juist bijna niet in het stuur.


Gaat niet helemaal goed.
Na twee keer hard remmen geen trillingen, onbelans in het stuur bij het rijden [ na het remmen ]

Bij het remmen wel dus.

-D©©©L-

#33
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:54:41
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:45:14
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:41:35
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus. 

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

Dan lijkt het me hoog tijd om de remmen op de vooras eens te vergeten en eens te gaan kijken wat er op de achteras met de remmen gaande is.
Achteras rem trillingen voel je als trillingen door de hele wagen maar juist bijna niet in het stuur.


Gaat niet helemaal goed.
Na twee keer hard remmen geen trillingen, onbelans in het stuur bij het rijden [ na het remmen ]

Bij het remmen wel dus.


Ik merk dat ik wat moeite heb om je te volgen.

Onbalans is niet te enig mogelijke oorzaak van trillingen tijdens het remmen. Zie eerdere post van JCviggen.

Turbobiker

Citaat van: daytonawim op 09-08-2010 11:36:49
Waarschijnlijk hebben de forum leden geen verstand van wielen en centreerringen  :eusa_doh:

Altans dat begrijp ik uit zijn reactie  :eusa_whistle:



Ja, daar komt het inderdaad op neer.

Zoals Jan al 2x uitlegde is die centreerring alleen om te centreren, niet om krachten door te geven. Die stomme ring doet echt niets meer op het moment dat je wielbouten goed vast zitten. Niets, nada, noppes.

Dus kap effe met bijdehand doen en over elkaar heen struikelen om maar te zeggen dat Capri eens goed moet luisteren. Zoals Ludo altijd zegt: lezen!
De Tussenpaus

capri

Citaat van: capri op 09-08-2010 14:54:41
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:45:14
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:41:35
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus.  

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

Dan lijkt het me hoog tijd om de remmen op de vooras eens te vergeten en eens te gaan kijken wat er op de achteras met de remmen gaande is.
Achteras rem trillingen voel je als trillingen door de hele wagen maar juist bijna niet in het stuur.


Gaat niet helemaal goed.
Na twee keer hard remmen geen trillingen, onbelans in het stuur bij het rijden [ na het remmen ]

Bij het remmen wel dus.
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 15:01:15
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:54:41
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:45:14
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:41:35
Citaat van: -D©©©L- op 09-08-2010 14:32:48
Citaat van: capri op 09-08-2010 14:29:41
Nogmaals mijn auto trilt niet in het stuur dus geen onbelans.
Bij normaal remmen geen last van trillingen alleen na twee keer hard remmen trillen bij het remmen.
De boel laten afkoelen en remt weer trillingsvrij.
 

Puur en alleen bij het remmen trilt ie dus.  

Omschrijf eens "twee keer hard remmen" ?  Is dat van 230 terug naar 50 of van 120 naar 80 of ?

Even voor de duidelijkheid: Jou wagen trilt dus helemaal niet in het stuur, ook niet na 2 keer hard remmen ?


Hard remmen bv van 160 naar 50 kmh of van 200 terug naar de 100 kmh.
En voor de duidelijkheid de auto trilt niet in het stuur na twee keer hard remmen.

wim

Dan lijkt het me hoog tijd om de remmen op de vooras eens te vergeten en eens te gaan kijken wat er op de achteras met de remmen gaande is.
Achteras rem trillingen voel je als trillingen door de hele wagen maar juist bijna niet in het stuur.


Gaat niet helemaal goed.
Na twee keer hard remmen geen trillingen, onbelans in het stuur bij het rijden [ na het remmen ]

Bij het remmen wel dus.


Ik merk dat ik wat moeite heb om je te volgen.

Onbalans is niet te enig mogelijke oorzaak van trillingen tijdens het remmen. Zie eerdere post van JCviggen.


Klopt bericht van JCviggen is mij duidelijk

Rij hier ook gewoon mee door,  remvertraging is goed en bij een noodstop zijn ze goed te vertrouwen.

gr wim
 



UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 09-08-2010 15:28:33
Citaat van: daytonawim op 09-08-2010 11:36:49
Waarschijnlijk hebben de forum leden geen verstand van wielen en centreerringen  :eusa_doh:

Altans dat begrijp ik uit zijn reactie  :eusa_whistle:



Ja, daar komt het inderdaad op neer.

Zoals Jan al 2x uitlegde is die centreerring alleen om te centreren, niet om krachten door te geven. Die stomme ring doet echt niets meer op het moment dat je wielbouten goed vast zitten. Niets, nada, noppes.

Dus kap effe met bijdehand doen en over elkaar heen struikelen om maar te zeggen dat Capri eens goed moet luisteren. Zoals Ludo altijd zegt: lezen!

Goh, en laat ik me nu eens juist hierdoor aangesproken voelen.  Fijn dat JIJ even stelt dat iemand er geen verstand van heeft en geen weet of kunde heeft van onbalans, trillingen in het stuur, etc.  Ook fijn dat juist JIJ deze kunde hebt om dit zomaar te kunnen stellen. 

Bewezen is al diverse malen, en niet alleen op dit forum, dat goede metalen centreerringen juist heel veel uitmaken in eventuele en diverse trillingen (!!).  Hier alleen al op dit forum zijn er een aantal mensen te noemen met juist positieve ervaringen ermee.  Dus met jouw stelling beweer je nu dus, dat al deze mensen ongelijk hebben en het trillingsverhaal zich in hun hoofd afspeelt ofzo ?

Kom op zeg, als je iets post doe het dan iets genuanceerder en denk even na, voordat je iets onzinnigs eruit kraamt.  Zelfs dat is nog niet zo erg, als wel de defenitie die je nu inneemt in je stellingname.  Word dit te moeilijk, ben ik ook gewoon via PB te bereiken hoor, hoeft niet in dit topic perse.

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 09-08-2010 15:44:37
Citaat van: Turbobiker op 09-08-2010 15:28:33
Citaat van: daytonawim op 09-08-2010 11:36:49
Waarschijnlijk hebben de forum leden geen verstand van wielen en centreerringen  :eusa_doh:

Altans dat begrijp ik uit zijn reactie  :eusa_whistle:



Ja, daar komt het inderdaad op neer.

Zoals Jan al 2x uitlegde is die centreerring alleen om te centreren, niet om krachten door te geven. Die stomme ring doet echt niets meer op het moment dat je wielbouten goed vast zitten. Niets, nada, noppes.

Dus kap effe met bijdehand doen en over elkaar heen struikelen om maar te zeggen dat Capri eens goed moet luisteren. Zoals Ludo altijd zegt: lezen!

Goh, en laat ik me nu eens juist hierdoor aangesproken voelen.  Fijn dat JIJ even stelt dat iemand er geen verstand van heeft en geen weet of kunde heeft van onbalans, trillingen in het stuur, etc.  Ook fijn dat juist JIJ deze kunde hebt om dit zomaar te kunnen stellen. 

Bewezen is al diverse malen, en niet alleen op dit forum, dat goede metalen centreerringen juist heel veel uitmaken in eventuele en diverse trillingen (!!).  Hier alleen al op dit forum zijn er een aantal mensen te noemen met juist positieve ervaringen ermee.  Dus met jouw stelling beweer je nu dus, dat al deze mensen ongelijk hebben en het trillingsverhaal zich in hun hoofd afspeelt ofzo ?

Kom op zeg, als je iets post doe het dan iets genuanceerder en denk even na, voordat je iets onzinnigs eruit kraamt.  Zelfs dat is nog niet zo erg, als wel de definitie die je nu inneemt in je stellingname.  Word dit te moeilijk, ben ik ook gewoon via PB te bereiken hoor, hoeft niet in dit topic perse.

Waarom bekruipt me het gevoel dat Dirk de manier van posten van Lars niet echt kent.  ;D

Ludo

Citaat van: JCviggen op 09-08-2010 12:07:43
Als de centreerring slecht is en het wiel niet perfect centreert op het moment dat je de zaak vast zet, dat is wat anders.

Daar doelde ik ook op, materiaaltolleranties kan je nooit garanderen, dat loopt al mis vanaf de productie.
Ik loop al lang mee in die wereld hoor.

Gelukkig roept mijn werkgever niet dat het verstand er niet is....  ;D

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 09-08-2010 15:44:37
Citaat van: Turbobiker op 09-08-2010 15:28:33
Citaat van: daytonawim op 09-08-2010 11:36:49
Waarschijnlijk hebben de forum leden geen verstand van wielen en centreerringen  :eusa_doh:

Altans dat begrijp ik uit zijn reactie  :eusa_whistle:



Ja, daar komt het inderdaad op neer.

Zoals Jan al 2x uitlegde is die centreerring alleen om te centreren, niet om krachten door te geven. Die stomme ring doet echt niets meer op het moment dat je wielbouten goed vast zitten. Niets, nada, noppes.

Dus kap effe met bijdehand doen en over elkaar heen struikelen om maar te zeggen dat Capri eens goed moet luisteren. Zoals Ludo altijd zegt: lezen!

Goh, en laat ik me nu eens juist hierdoor aangesproken voelen.  Fijn dat JIJ even stelt dat iemand er geen verstand van heeft en geen weet of kunde heeft van onbalans, trillingen in het stuur, etc.  Ook fijn dat juist JIJ deze kunde hebt om dit zomaar te kunnen stellen.  

Bewezen is al diverse malen, en niet alleen op dit forum, dat goede metalen centreerringen juist heel veel uitmaken in eventuele en diverse trillingen (!!).  Hier alleen al op dit forum zijn er een aantal mensen te noemen met juist positieve ervaringen ermee.  Dus met jouw stelling beweer je nu dus, dat al deze mensen ongelijk hebben en het trillingsverhaal zich in hun hoofd afspeelt ofzo ?

Kom op zeg, als je iets post doe het dan iets genuanceerder en denk even na, voordat je iets onzinnigs eruit kraamt.  Zelfs dat is nog niet zo erg, als wel de defenitie die je nu inneemt in je stellingname.  Word dit te moeilijk, ben ik ook gewoon via PB te bereiken hoor, hoeft niet in dit topic perse.

Waar het mij om gaat is dat Jan hier de enige is die uitlegt hoe iets werkt. Daar heeft Jan helemaal gelijk in: centreerringen van kunststof doen helemaal niets anders dan centreren. Hebben ze dat eenmaal goed gedaan, hebben ze geen functie meer. gezien de verdere beschrijving van Capri lijkt het mij dat het punt van Jan helemaal gemaakt is. De centreerringen hebben hun werk goed gedaan.

De rest roept alleen maar dat dat Capri dom is en moet luisteren, niemand die even de nuance neerzet die jij net meldt, dat in sommige gevallen de centreerringen van staal wel onverklaarbare trillingen hebben opgelost.

Dus vertel dat even van te voren aan Capri, in plaats van hem neer te sabelen. Ik ben gewoon nog botter, blij dat je je aangesproken voelde ;D ;)
De Tussenpaus

Mr Rens

#40
Ff afstoffen.

Ook ik rij inmiddels ruim 1000km met CTF schijven (wave type) met yellow stuff blokken (tevens yellow stuff achter met originele schijven)

Maar als ik dit geweten had van tevoren, was ik nooit aan die Italiaanse ellende begonnen. ET waar ik ze gekocht heb nog gemaild of dit wel goed was maar geen reactie, fijn!

Vanaf de eerste meter trillen, na inremmen 500+km wel minder tot nagenoeg niets als ze koud zijn maar warm schiet het stuur zowat uit je handen. Eveneens wat Capri zegt. vanaf 150 tot 70km remmen is gewoon gevaarlijk. Daar beneden en daar boven nagenoeg niks aan de hand. Als je maar hard genoeg remt, rem je door het trilmoment heen.

Als je het mij vraagt zij die schijven zo krom als een hoer, terwijl je originele vanaf de eerste micrometer finaal kunt verkrachten; nooit ergens last van gehad met originele grote schijven.

Yellow stuff bijt wel lekker, maar word er gek van. Wat een aanfluiting. Kosten nog 150EU per stuk ook.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Ludo

Citaat van: Mr Rens op 02-05-2014 21:59:42
Vanaf de eerste meter trillen, na inremmen 500+km wel minder tot nagenoeg niets als ze koud zijn maar warm schiet het stuur zowat uit je handen.

Dat is op straat, of op circuit?.

Johann

Citaat van: Mr Rens op 02-05-2014 21:59:42
Ff afstoffen.



Vanaf de eerste meter trillen

Komen we toch weer even op die kunststof ringen..  ;D  Zou in dit geval wel een probleem kunnen zijn. Onjuiste centrering op het moment van vast zetten. Het trillen kan dan na verloop van tijd minder worden omdat de wielen zich iets meer op de wielbouten gaan zetten maar je hebt dan ook kans dat de wielbouten niet meer op het juiste moment vast zitten. Haal ze maar eens na met een moment van 140 Nm.

Ander punt kan zijn de stuurkogels. Kijk dan ook naar de binnenste stuurkogels. Bij agressieve remmen komen onvolkomenheden in de ophanging en stuurinrichting eerder naar boven.

Schijven moeten vlak gemonteerd worden dus eerst al de hubs goed schoonmaken voor je de schijf plaatst. Remmen goed ontluchten.
Wielen goed balanceren. Loopvlak van de banden controleren op vreemde slijtage. Dit voel je ook bij het hardere remmen.
Ophangingsrubbers en kogels checken op slijtage en speling.

Uitlijning moet goed zijn en wielen goed balanceren. En heel soms kan het probleem gek genoeg ook nog bij de achterkant weg komen.

Boeijke

Rij ook al jaren met CTF.
Achter altijd met wat goedkoperen blokken, voor ferrodo gehad en nu de rode EBC's.
Remt super (in het begin wel piepen maar dat verdwijnt na een x-aantal km) en niks trillen.
Wel met originele velgen.

mehn

Ik heb ook al jaren CTF DTM, niets dan lof over de schijven.
Heb 1 set Ferodo DS Performance blokken gehad en nu al de 4e set Mevius remblokken.

Stoft wel wat, maar remt goed ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: