Nog niet voor kunnen stellen en nu al problemen??? wie o wie heeft er suggesties

Gestart door erwin69, 30-06-2010 21:21:54

Vorige topic - Volgende topic

erwin69

Citaat van: remcov13 op 03-07-2010 11:09:16
De Air intake temperature sensor zit op de buis v/d luchtfilterkast naar je motor,
het gaat om luchttemperatuur, niet koelvloeistoftemperatuur.

Groet,

Remco
temp zender op advies van garage vervangen... helaas hielp het niet maar ik vergeef het ze .ik kom al jaren bij die jongens en hebben me altijd goed en niet duur geholpen.

maandag de air intake temerature sensor bestellen bij de volvo en bekijken of de brandstofdrukregelaar lek is , zoals mehn al zei. goed weekend

erwin69

Zojuist ff de brandstofdrukmeter getest zoals mehn zei.....
Er komt geen benzine uit het slangetje dat vanaf de bdr naar het kerstboompje gaat, bij koude motor.
straks nog een keer kijken

wordt vervolgd

foekie

erwin69

nee nog niet..... heb er nog geen tijd voor gehad, werk en andere bezigheden. en het is nou niet echt een klusje als de motor warm is,  volgende week maar even kijken denk ik

erwin69

het lijkt opgelost!!!

Heb vandaag de brandstofdrukregelaar vervangen, gasklephuis en stationair regelaar schoongemaakt. De stationair regelaar zat vast. Ik had een nieuwe besteld  á € 204.- en later iets zitten peuteren mret een schroevedraaier en toen floepte die los!!! Nog meer schoongemaakt en wd40 er in, gemonteerd....1 slag van de startmotor en hij sloeg gelijk aan! draait nu netjes 850tot 900 rpm. Tijdens deze werkzaamheden kwam ik er achter dat de slang naar de Vlamdover(onder het inlaatspruitstuk?)los zat. Die zit met een soort bajonetsluiting vast op de inlaatbuis die van het luchtfilter komt naar het gasklephuis, een vingerdikke slang en een vacuumslang. Daar hoort een rubber afdichtring tussen en die ontbrak ook. Met dank aan Eelco van autobedrijf H.J.Lange in Middelie  die een passende ring  er bij zocht.  kosten? mwoa is wel goed zo zegt ie!!

Nu even afwachten hoe het de komende dagen gaat met koude en warme starts, maar vanmiddag leek het goed.
Jongens bedankt voor alle tips!! toppie!

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

erwin69

Vanmiddag met de koude start toen ik klaar was met in elkaar schroeven ( in de garage is het niet echt koud, maar wel 3 dagen stilgestaan) op kontakt en nadat de brandstofpomp ophield met pompen starten en sloeg hij onmiddelijk aan. Later met warme motor ook net zo vlot aanslaan. Tot dusver lijkt het goed.