Keuringseisen aanhanger

Gestart door haasje, 12-08-2010 19:02:36

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Ik ben voor iemand een aanhanger aan het nakijken en alle verlichting aan het vervangen. Nu kan ik de lampunits die erin zaten niet meer aankomen, maar wel vergelijkbare die ik dan gekanteld moet plaatsen. Hierdoor komt de ge-intrigeerde driehoekige reflector dus gekanteld achterop de aanhanger te zitten. En nu dus de vraag, mag dit. Het gaat om een aanhanger met eigen kenteken.

EdenAli

zwart verven en kleine lampjes monteren voor de kenteken verlichting

haasje

De kentekenverlichting is het probleem niet, die moet zo ie zo los geplaatst worden (is hij nu ook), het gaat me om de gekantelde driehoekige reflector. (besef me nu dat dat niet in het eerste bericht stond, dus even aangepast)

-D©©©L-

Het lijkt me niet zo'n probleem zolang ze beide gelijk zijn.

Bouke

In principe moet de driehoek met 1 punt omhoog staan,maar volgens mij hoef je een aanhanger helemaal niet ter keuring aan te bieden hoor ;)

Laserblue

Citaat van: Bouke op 12-08-2010 21:15:52
In principe moet de driehoek met 1 punt omhoog staan,maar volgens mij hoef je een aanhanger helemaal niet ter keuring aan te bieden hoor ;)

klopt, de mijne heeft wel een kenteken maar hoeft niet gekeurd te worden  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

haasje

Ok, dan is het makkelijk, kan ik morgen even die lampunits gaan halen, dank allen.

FRANQ

Als je de units links/rechts wisselt staat de punt toch weer omhoog?
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

haasje

Nee, zo makkelijk werkt het niet :)

het gaat om dit soort lampen, alleen moet ik ze dan een kwart slag draaien.

FRANQ

volgens mij wil oom agent wel graag de punt van een driehoek omhoog.
liggend monteren echt geen optie?
Anders andere units? Die vierkante bijvoorbeeld. alleen dan moet je 2 reflectoren op de aanhanger zetten.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

haasje

Waarschijnlijk kan ik via een lange omweg aan een set lampen komen die er nu ook opzitten, levertijd kan alleen wel even duren; leverancier heeft nog 2 weken vakantie en daarna moet het nog besteld worden ergens ver weg.

Ben

Heb je hier al gekeken: www.soer.nl ?
Code 5930. Prijs € 5,50 per stuk
Daar kun je toch niet voor tobben?

850-maniak

Citaat van: FRANQ op 14-08-2010 18:02:10
volgens mij wil oom agent wel graag de punt van een driehoek omhoog.
liggend monteren echt geen optie?
Anders andere units? Die vierkante bijvoorbeeld. alleen dan moet je 2 reflectoren op de aanhanger zetten.

maar waarom dan deze units niet gebruiken en voor vierkante gaan ??? als je toch losse reflectoren gebruikt dan maakt het toch niets dat ze op de lampen niet goed zitten ???

haasje

Omdat er volgens mij geen 4 reflectoren achterop een aanhanger mogen zitten.

850-maniak

dat ligt er aan of de reflectoren van de achterlichten een goedkeuringsmerk hebben , ik knip en plak :

Indien in de op de achterzijde van de voertuigen aangebrachte lichtgevende inrichtingen een reflecterend vlak voorkomt zonder goedkeuringsmerk, wordt dit vlak niet beschouwd als reflector. In dit geval moeten op de achterzijde van het voertuig twee behoorlijk reflectoren aangebracht worden.

dus nu even zoeken naar het goedkeuringsmerk , als dat er wel opzit mag je de achterlichten die je hebt zowieso niet gedraaid monteren i.v.m. de gekantelde driehoek