Krukaskeerring vervangen met distributie?

Gestart door GT, 14-08-2010 11:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GT

Beste forumleden
Ik ben in het bezit van een 850 estate uit 96. 2.5 10klepper benzine.

Onlangs is de distributieriem vervangen. Daarbij wordt het advies gegeven ook de waterpomt te vervangen omdat de motor toch open ligt. Dure reparATIE!!

Nu, een aatal weken later. na een caravanvakantie, lekt de krukaskeerring. Moet WEER alles open. Moest die keerring niet automatisch vervangen worden met de distributieriem????

Grt

daytonawim

Die keering doen ze niet automatisch, gelukkig niet zo een grote ingreep.

Als je ooit je koppeling laat vervangen laat dan direct je keering aam die kant vervangen, das namelijk wel
een dure ingreep !

Hoeveel Km heeft ie al gelopen ?

GT

240.000km

De koppeling is 2 jaar geleden vervangen in Oostenrijk....toen de koppeling verbrand was.

De keerring vervangen kost nu 600,- euro.....kleine ingreep?

daytonawim

Dan moet je heel snel even een ander adres zoeken hoor !

Ik zoek effe snel de factuur op

mehn

Citaat van: GT op 14-08-2010 11:04:04
Moet WEER alles open. Moest die keerring niet automatisch vervangen worden met de distributieriem????

Citaat van: GT op 14-08-2010 11:19:54
De keerring vervangen kost nu 600,- euro.....kleine ingreep?

Je hebt 2 krukaskeerringen. Uit het verhaal uit je eerste post moet je haast wel opmaken dat de keerring aan de distributiekant lekt.
Als dat het geval is dan is dat een relatief simpele klus die zeker geen € 600 mag kosten. Eerder € 200 bij een dure garage.
De prijs van € 600 lijkt meer op de keerring aan de andere kant van de motor waarvoor de hele versnellingsbak los moet. Dát is wel veel werk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Ik sluit me bij Mehn aan.

Ok was 700 euro kwijt voor die operatie, alleen hebben ze gelijk ook de remschijven en blokken voor gedaan. (200 euro materiaal kosten)

Je zou Dennis850estate of een andere forum sleutelaar even kunnen contacten

GT

De garage vertelde dat de hele versnellingsbak er uit moest! Dus dat mag geen 600 euro kosten? Dan ga ik eerst naar een andere garage.
Hadden ze dat onderdeel van 2 tientjes niet met de distributie/waterpomp moeten vervangen?

haasje

Je hebt het over 2 verschillende dingen, je distributie en je versnellingsbak zijn 2 verschillende kanten van de motor. zie bericht van mehn.

daytonawim

Dat kost idd veel geld, zie mijn opmerking over dennis, ik denk dat dat fors goedkoper kan :)

GT


francois

krukas keering kost geloof ik iets van 12,50
heb het toen zelf gedaan
uurtje werk en wat koffie er bij

gr