Achterbank wil soms wel soms niet klappen (V70 tdi)

Gestart door Tim N, 14-08-2010 18:59:42

Vorige topic - Volgende topic

Tim N

Zat gisteren met een vriend van me te babbelen.

Hij vertelde dat zijn achterbank soms niet meer wil klappen.
Er zou iets afgebroken zijn volgens de garage.
iemand een idee wat dat kan zijn en is dit een vaker voorkomend probleem?

thuur

Citaat van: Tim N op 14-08-2010 18:59:42
Er zou iets afgebroken zijn volgens de garage.
iemand een idee wat dat kan zijn..

Hmm, mijn glazen bol is zoals het weer nu: te vochtig om goed te kunnen kijken :eusa_think:

Citeeren is dit een vaker voorkomend probleem?

Nee, het zegt me niets ???

Gr 8)

rpakuypers

Wat wel eens kan zijn is dat de plastic "knop" bovenop van de pal is geraakt. Die pal beweegt het ontgrendelingsmichanisme. Bij mijn "nieuwe" interieur was het zelfde aan de hand. Met een lange schroevendraaier heb ik de pal weggedrukt zodat de bank kon klappen. Daarna heb ik de gehele plastic kap verwijderd en het mechanisme eruitgehaald. Van mijn oude interieur heb ik de plastic knoppen overgezet en bij de dealer heb ik plastic pinnetjes besteld (DUUR!!) en het geheel weer gemonteerd.

Helaas heb ik van het geheel geen foto's gemaakt en blijft het even bij dit korte verhaaltje. Moraal : het is zelf goed te repareren.

Groet,
Roger

Tim N

ja thuur ik snap wat je bedoeld, maar heb nog geen tijd gehad om te kijken.

@Roger, bedankt misschien is het dat idd.

pwaes

Citaat van: Tim N op 15-08-2010 13:30:23
ja thuur ik snap wat je bedoeld, maar heb nog geen tijd gehad om te kijken.

@Roger, bedankt misschien is het dat idd.

Inderdaad met een lange schroevendraaier kan je het mechanisme toch ontgrendelen. Bij mij ook het geval, doordat er tape tussen het mechanisme was gedaan, waardoor hij inderdaad afgebroken is. Vast gaat, maar los niet. Oplossing is hierboven al vermeld.

UserID6342

Klopt helemaal, zojuist live kunnen zien bij Pelle dus het werkt.  Voor alle duidelijkheid moet je de pal naar beneden bewegen in het slotje. ;D :evil: ;D

Tim N

Ries van de Zilverschuit

Over die plastic kap met de ontgrendelknop, die is bij mij gebroken (zoveelste plastic onderdeel dat sneuvelde). Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe die los moet om te vervangen. Zit met soort plastic dopjes vast, voor eenmalig gebruikt lijkt het. Zijn dat die dure dingen waarover Roger het heeft? En kun die uitboren of zo?
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

rpakuypers

Citaat van: R-man T op 18-08-2010 15:42:06
Over die plastic kap met de ontgrendelknop, die is bij mij gebroken (zoveelste plastic onderdeel dat sneuvelde). Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe die los moet om te vervangen. Zit met soort plastic dopjes vast, voor eenmalig gebruikt lijkt het. Zijn dat die dure dingen waarover Roger het heeft? En kun die uitboren of zo?

Je moet ze inderdaad goed zoeken maar ze zijn er wel. Je kunt ze gewoon in het midden indrukken met een hele kleine schroevendraaier, maar dan moet je het midden zien te vinden.  Je kunt ze hergebruiken hoor. Ik zal even de factuur erbij pakken ........... ik was toen in totaal 18,00 kwijt voor 6 deksels en 10 clipjes grijs. Wat die deksels nou ook al weer waren ? Clip grijs is onderdeel nummer 9410977 overigens.

Groet,
Roger

Ries van de Zilverschuit

Gisteravond nog even gekeken, maar je doelt toch op die grijse plastic dopjes? (vijf stuks per kap, meen ik)  Ik heb er een los proberen te wippen, maar toen brak de bovenkant af. Het stiftje kon ik naar binnen duwen. Zo lijk ik de kap dus los te krijgen. Bedoel je met die clips die grijze dopjes en dat stiftje? Door er een nieuwe in te drukken, zet je de kap weer vast, neem ik aan.

thuur

Ries van de Zilverschuit

Alles inderdaad in Vadis terug kunnen vinden. Binnenkort dit probleem even oplossen.

Bedankt! (Blijft leuk zo forum.)