Sinds nieuwe turbo nieuwe problemen...

Gestart door zeepoog, 14-08-2010 20:17:06

Vorige topic - Volgende topic

zeepoog

Ojah, een zwarte kabel heheh. Er zijn er wel meer. Ik heb 'n afbeelding gemaakt. Deze aansluiting kan ik aan trekken en dan beweegt ie. Woensdag ga ik 'n schroefklemmetje of 2 halen denk en dan zet ik 'm even normaal vast. En inderdaad die waanzinnige remmenreiniger.

Kan iemand vertellen welke kabel dit is? Moet ik me zorgen maken om deze speling?

verburgh

Citaat van: zeepoog op 06-09-2010 19:02:34
Ojah, een zwarte kabel heheh. Er zijn er wel meer. Ik heb 'n afbeelding gemaakt. Deze aansluiting kan ik aan trekken en dan beweegt ie. Woensdag ga ik 'n schroefklemmetje of 2 halen denk en dan zet ik 'm even normaal vast. En inderdaad die waanzinnige remmenreiniger.

http://www.zeepoog.nl/temp/gkhedited.jpg

Kan iemand vertellen welke kabel dit is? Moet ik me zorgen maken om deze speling?
Is geen kabel maar vacuum ;)

elianmars

verburgh

rovelra

Wel even je gas kabel goed over de rol leggen !!
;)

mehn

Citaat van: zeepoog op 06-09-2010 19:02:34

Dat is een vacuumslang. Het zilveren geval eronder is je stationairregelaar en het zwarte geval aan de andere kant van de slang noemen we de kerstboom.
Het is beter als de slang aan beide kanten goed vastzit zodat er geen valse lucht aangezogen kan worden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

zeepoog

oh oeps slang ja sorry hehe. Ik kom 'r wel...

Nou gisteren even getrouwd (volvootje natuurlijk als trouwauto gebruikt, kan ie goed, met of zonder valse luchtaanzuiging...). Toen ik 's morgens weer wat aan de herstelde kant was na een flinke avond van feesten en bier ben ik even naar de Rijsbergen gesjeesd voor 'n spuitbus remmenreiniger en schroef-slang-klemmen (ik durf te wedden dat deze in jullie jargon ook 'n 'normale' naam hebben)...

't Ding nog maar weer even los gehad en flink gereinigd. Er kwam best wel 'n bak vuiligheid vanaf, en ik merkte dat ie na de reiniging klik-klak deed als je 'm op de juiste manier schudde. Achteraf bedacht ik me dat ik dit had moeten testen toen ie nog vies was, maar volgens mij zat ie toch best vast. Ding teruggezet met de schroefklemmen aan de slangen gehangen.

Vanaf dat moment heeft het toerental eigenlijk niet zo heel gek meer gedaan, maar helaas ging de lambdasonde lamp wel weer aan. Zou het helpen om na deze reiniging de motor zichzelf even opnieuw te laten inleren?

M a r c

Het was het slangetje wat in het knietje op het inlaatspruitstuk zit. Kniestukje zat er nog wel aan, maar slangetje was uit het rubbere kniestukje geschoten....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

zeepoog

Citaat van: M a r c op 11-09-2010 18:26:17
Het was het slangetje wat in het knietje op het inlaatspruitstuk zit. Kniestukje zat er nog wel aan, maar slangetje was uit het rubbere kniestukje geschoten....

Ja. Dus precies zoals verwacht valse lucht. Hij rijdt weer als de brandweer! Bedankt Marc, voor de snelle professionele reparatie (Ook van de klepseals). Case Closed!

Ludo

Vreemd dat dat dan een maand moet duren.
Zo'n vacuumlek hoor je toch al op 50m afstand.
Maar goed, dat het uiteindelijk opgelost is.  :D

Om welke reden heb jij de klepseals vervangen?.

zeepoog

Citaat van: Ludo op 11-09-2010 19:30:31
Vreemd dat dat dan een maand moet duren.
Zo'n vacuumlek hoor je toch al op 50m afstand.
Maar goed, dat het uiteindelijk opgelost is.  :D

Om welke reden heb jij de klepseals vervangen?.

Ik hoorde denk wel 'n sisje. Sowieso een groot lek kan het niet geweest zijn, want er zijn dagen geweest dat m'n toerental gewoon prima in orde was. Sterk afhankelijk van m'n race-zucht en warmte van het weer.

Ik heb de klepseals LATEN vervangen omdat ik 'n fraaie pluim had na 'n poosje stationair. Ook vond ik de motor tamelijk olie-dorstig. Dat kan alleen maar beter geworden zijn, maar of het op een wenselijk niveau is nu is de vraag, dat laat ik nog wel weten :-)

Ronald21

en hoeveel was je kwijt voor het plaatsen van nieuwe klepseals  :angel:

zeepoog

Citaat van: Ronald21 op 11-09-2010 20:35:15
en hoeveel was je kwijt voor het plaatsen van nieuwe klepseals  :angel:

ik denk (als ik de bon goed extraheer....)

65 aan materiaal, 7 uur labor maal 55 = 385.

450 euro euro exclusief btw dus.

Staat verder nog wat klein materiaal op de bon (bougie o-ringen, nokkenaskeerringen, chemische hittebestendige pasta, weet niet of het erbij hoort, want bij mij is er natuurlijk ook nog een rotor verdeelkap vervangen en 'n vacuumlek opgespoord + hersteld) Misschien is 't wijs om van 500 ex uit te gaan.

Leuk hè, die forumleden die geen verstand van auto's hebben :-)

M a r c

Let wel, dat is zonder nieuwe distributie!  Die was bij jou al vervangen maar veel klanten laten die wel meteen mee vernieuwen, dan komen er nog een aantal uren en onderdelen bij.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin

Citaat van: M a r c op 13-09-2010 22:07:42
Let wel, dat is zonder nieuwe distributie!  Die was bij jou al vervangen maar veel klanten laten die wel meteen mee vernieuwen, dan komen er nog een aantal uren en onderdelen bij.

Gaat de kop eraf dan?