850 r of t5r?????2.0 of 2.3????????????

Gestart door bgsport, 01-03-2004 16:33:34

Vorige topic - Volgende topic

bgsport

Wat is nou het verschil???
Of is errrrrrrrrrr geen verschil????????
Kun je beter een 2.3 liter of een 2.0 literrrrrrrrrrrrrr kopen????

Johann

De R is een doorontwikkeling van de T-5R.

Iets "betere" motor, grotere turbo, 10 PK meer (alleen handbak) maar ook iets hoger op de pootjes en iets meer comfort in 't onderstel.
Verder zijn er eigenlijk alleen kleine detail verschillen.

Voor wat betreft 2.0 of 2.3, ik zou 't niet weten. Veel 2.0 rijders zijn heel erg positief en voor de iets mindere PK's doet de 2.0 't heel goed.

BartRas

Het is toch zo dat de 2.0 speciaal voor de italiaanse markt is gemaakt i.v.m de veel hogere belasting als de motor meer dan 1999.9cc heeft
there is no substitute for PK's

bgsport

Is de R dan alleen in 96 gemaakt???

Jeroentjuh

T5-R is t/m 1995 en de R is vanaf 1996...

TTT242

Let wel op. Die 2.0l is dacht ik enkel op de Italiaanse markt gebracht met een turbo.
De 2.0 injectie zonder turbo die hier op de markt gebracht is heeft maar 126pk. Dat verschil merken de T-5-en R-rijders wel ;D. Maar voor degene die nog nooit met een volvo-turbo gereden hebben, zou het jammer zijn als je de 2.0 van hier koopt en dacht met een echt racemonster de weg op te komen. Dat zou wel eens flink kunnen tegenvallen dan ;D ;D ;D chippen helpt dan ook niet veel meer, en de Volvo 2.5D of TDI fluit jouw ook zo voorbij... >:(
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ed

Die regel is overigens een tijdje geleden afgeschaft.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

Citaat van: TTT242 op 01-03-2004 18:54:55
chippen helpt dan ook niet veel meer, en de Volvo 2.5D of TDI fluit jouw ook zo voorbij... >:(

Uit ervaring: al vanaf het stoplicht....  ;)

2.0keijzer

2.0 is veeeeel beter natuurlijk! ;)
Men zegt dat de B5204T een verkleinde versie is van de 2.3 uit de T5R, wat weer een verkleinde versie is van de 2435 CC versie, louter om thermische redenen. Om die reden zou de 2.0 in het voordeel kunnen zijn. Feit is wel dat het gemiddeld verbruik flink lager ligt, nu het wat warmer wordt rijd ik op z'n sloffen 1 op 10 :o

BartRas

Citaat van: T5keijzeR op 02-03-2004 14:43:17
2.0 is veeeeel beter natuurlijk! ;)
Men zegt dat de B5204T een verkleinde versie is van de 2.3 uit de T5R, wat weer een verkleinde versie is van de 2435 CC versie, louter om thermische redenen. Om die reden zou de 2.0 in het voordeel kunnen zijn. Feit is wel dat het gemiddeld verbruik flink lager ligt, nu het wat warmer wordt rijd ik op z'n sloffen 1 op 10 :o

Als je op je sloffen rijdt dan heb je ook geen 200+ pk's nodig ;) ;D Gewoon lekker die beesten uitlaten daar zijn ze voor, anders woden ze lui en dik :D
there is no substitute for PK's

2.0keijzer

Daar kunnen we nog een leuke thread over opzetten BartRas; sinds ik zo'n snel monster heb rijd ik veel relaxter.
A: omdat er een verbruiksmeter inzit en de 98 benzine niet echt goedkoop is
B: Zuinig rijden met zo'n kar op zich al een sport is.
C: Je met zoveel gemak een achtje om je medweggebruikers draait als het moet....

Sinds oktober met de T5R nog 0 boetes, en reken maar de de paarden soms goed worden uitgelaten!

Jan_D.

Nog sterker: in bijna 3 jaar met mijn R geen enkele bon!

Kan ook aan de extra opties liggen natuurlijk.  ;D

TTT242

Citaat van: Jan_D. op 04-03-2004 21:12:01
Kan ook aan de extra opties liggen natuurlijk.  ;D

LOL, iets in de aard van 966...
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Jan_D.