Interieur detectie Volvo alarm?

Gestart door t_w, 15-08-2010 12:19:55

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Ik heb het idee dat mijn interieur detectie 'kuren'  heeft. Gewone alarm werkt prima (sirene / alarmlichten de hele 'zooi') maar wanneer ik mezelf insluit in de auto krijg ik het niet voor elkaar om het alarm te triggeren mbv de ultrasoon detectoren. Ik heb bij een zelfde type auto ook al eens gezien dat wanneer je een ferme tik op de voorruit geeft het alarm al af gaat. Dat is bij mij nu niet helemaal het geval...

Zijn hier 'bekende' problemen mee? Of moet dat systeem zich eerst een minuut lang 'scherp' stellen ofzo?

Moet zeggen dat ik eigenlijk nog niet echt een idee heb waar ik moet beginnen met zoeken.
Las wel iets in de manual dat je dit uit kunt schakelen (zodat je een hond oid in de auto kunt laten zitten zonder dat het alarm af gaat) maar het zou ook automatisch weer moeten inschakelen nadat de auto 1 keer op het contact is gezet, dus dat 'zou' het ook niet 'moeten kunnen zijn'...

Iemand ideeen / tips?

thuur

Ze worden regelmatig permanent uitgeschakeld omdat ze erg gevoelig kunnen zijn. Zitten ze wel aangesloten e.d.?

Gr ???

t_w

ik heb het kapje in de B stijl er af gehad en daar zit alle bedrading wel aan, voor zover ik kan oordelen. (geen doorgeknipte kabels en stekker is ook gewoon aangesloten).

Kan eens kijken aan het andere uiteinde van de kabel. Waar moet ik die module zoeken?

daytonawim

Kijk eens onder hat kapje van je rechter tweeter of dat daar onder aan de linkerzijde ook een kleine sensor zit ?

Das de glasbreuk sensor.

t_w

Citaat van: daytonawim op 15-08-2010 12:53:48
Kijk eens onder hat kapje van je rechter tweeter of dat daar onder aan de linkerzijde ook een kleine sensor zit ?

Das de glasbreuk sensor.

Ok, wat moet ik daar dan mee? Kijken of die nog aangesloten is? Of komen daar de kabels (s?) van de interieur detectie ook langs?

daytonawim

Nou jij riep met een klap op het raam kan een alarm afgaan :-), daar zit dus een sensor voor ( indien geplaast)

t_w

Citaat van: daytonawim op 15-08-2010 16:20:21
Nou jij riep met een klap op het raam kan een alarm afgaan :-), daar zit dus een sensor voor ( indien geplaast)

aha, ik dacht dat dat ook over dezelfde interieur sensoren ging. Blijkbaar niet dus ;)

Die sensor kan ik trouwens niet vinden (in de buurt van de rechter speaker in het dashboard?)

Redracer

Citaat van: t_w op 15-08-2010 12:19:55

Zijn hier 'bekende' problemen mee? Of moet dat systeem zich eerst een minuut lang 'scherp' stellen ofzo?

Volgens mij duurt het ongeveer anderhalve minuut voordat hij pas afgaat als je na inschakeling voor de sensoren aan het bewegen bent! Wat betreft je hond erin laten zitten met alarm erop heb ik ooit gehoord dat je hem dan in zn 2e versnelling moest zetten maar mijn alarm trapte er niet in iedergeval. Met hagel , vuurwerk of onweer wil die ook nog wel eens gaan loeien!

t_w

Citaat van: Redracer op 16-08-2010 15:12:15

Volgens mij duurt het ongeveer anderhalve minuut voordat hij pas afgaat als je na inschakeling voor de sensoren aan het bewegen bent! Wat betreft je hond erin laten zitten met alarm erop heb ik ooit gehoord dat je hem dan in zn 2e versnelling moest zetten maar mijn alarm trapte er niet in iedergeval. Met hagel , vuurwerk of onweer wil die ook nog wel eens gaan loeien!

Hmm, dat zal ik nog eens proberen dan (met meer geduld...)
Er komt wel netjes 12v bij de sensoren aan. Weet alleen niet wat deze dingen als uitgang hebben (constante spanning?) er komen nl. 2 pinnen uit die door gaan naar een alarm module...

Wat betreft het uitschakelen van de interieur beveiliging:
Houdt de vergrendelknop in de deur (die bij de raambediening zit) 3 seconden lang ingedrukt. De portieren vergrendelen en ontgrendelen dan. Vanaf dan is je interieurbeveiliging uitgeschakeld. Wordt automatisch weer ingeschakeld als je de auto een keer gestart hebt (sleutel in het contact heb gehad).

thuur

Citaat van: Redracer op 16-08-2010 15:12:15
Citaat van: t_w op 15-08-2010 12:19:55

Je alarm heeft echt totaal geen notie in welke versnelling je bak staat.

Gr ;)

t_w

Citaat van: t_w op 16-08-2010 17:35:22
Hmm, dat zal ik nog eens proberen dan (met meer geduld...)
Er komt wel netjes 12v bij de sensoren aan. Weet alleen niet wat deze dingen als uitgang hebben (constante spanning?) er komen nl. 2 pinnen uit die door gaan naar een alarm module...

Hmm, ook met meer geduld werkt het niet.
Morgen maar eens kijken of de bedrading ook de alarm module ingaat...

Heeft misschien iemand hier een 'logisch diagram' van hoe een en ander werkt?
Heb op het 850 forum wel wat diagrammen gezien van het 850 alarm, maar niet van het X70 alarm (electrische schema's heb ik wel, maar daar haal ik de exacte werking niet uit (omdat veel 'units' als 'black box' worden weergegeven))

Groet, Thijs

t_w

Nog even 'in' de electronica van de ultrasoon sensor gekeken. Er zit een potmetertje in. Weet iemand toevallig of deze is voor het instellen van de gevoeligheid van de ultrasoon sensoren?

Hans Duiven

Citaat van: t_w op 17-08-2010 13:26:10
Nog even 'in' de electronica van de ultrasoon sensor gekeken. Er zit een potmetertje in. Weet iemand toevallig of deze is voor het instellen van de gevoeligheid van de ultrasoon sensoren?

http://www.weegerink.com/V70R/vak4.JPG

Geen idee, maar bij de T AWD was een vlieg al genoeg om het alarm af te laten gaan.
Dus in de basis zijn ze niet ongevoelig ;D

daytonawim

Idd bij de zilveren is ie ook niet bepaald ongevoelig een vliegje of raam vergeten op een kiertje
is voldoende voor een alarm

Je kan ze markeren en er eens aan draaien en kijken wat er gebeurt :-)

t_w

Citaat van: daytonawim op 17-08-2010 16:15:57
Idd bij de zilveren is ie ook niet bepaald ongevoelig een vliegje of raam vergeten op een kiertje
is voldoende voor een alarm

Je kan ze markeren en er eens aan draaien en kijken wat er gebeurt :-)

Heb ik gedaan, geen enkel effect...

Citaat van: thuur op 15-08-2010 12:34:43
Ze worden regelmatig permanent uitgeschakeld omdat ze erg gevoelig kunnen zijn. Zitten ze wel aangesloten e.d.?

Gr ???

Permament uitgeschakeld, kan dat ook 'softwarematig' gebeuren? Of is de enige optie het 'good old' draden doorknip werk?