Volvo Aftersales Diagnostics and Information System (VADIS)

Gestart door Volvotraveler, 15-08-2010 16:22:19

Vorige topic - Volgende topic

Volvotraveler

Ik kom langs "duistere wegen" langs het begrip VADIS  :eusa_doh:. Software voor diagnose (hulp) en instructies voor reparaties. Er wordt heel geheim over gedaan :eusa_naughty: en het wordt als heel duur. Wat weten jullie hiervan? Via het grijze cirquit is aan versie 6.7a uit 2005 te komen.

Vreemd dat ik op het forum daar helemaal niets over kan vinden. Of ik moet niet op de juiste plaats zoeken.  ???

Volvotraveler

Ik heb hem draaiend onder Vista, en zonder de datum terug te hoeven zetten. Ik heb niet het idee dat er iets niet zou werken. Ben echter nog maar enkele dagen in het bezit ervan.

-D©©©L-

Dan heb je vast ook wel wat gelezen over licenties en aanspakelijkheden van forumeigenaars.
Ik zou zeggen; koop het en vraag de ondersteuning bij de makers.

Volvotraveler

Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2010 16:43:11
Dan heb je vast ook wel wat gelezen over licenties en aansprakelijkheden van forumeigenaars.

Het feit dat ik het noem op het forum en vertel dat ik zo'n kopie heb, betekent helemaal niets voor de aansprakelijkheden van de forumeigenaars.
Daar komt ook nog bij dat ik helemaal niet om ondersteuning vraag. Ik vraag alleen maar of de programmatuur bekend is en wat men ervan weet te vertellen. Niets illegaals aan!

animalT5R

Citaat van: Volvotraveler op 15-08-2010 17:12:25
Citaat van: -D©©©L- op 15-08-2010 16:43:11
Dan heb je vast ook wel wat gelezen over licenties en aansprakelijkheden van forumeigenaars.

Het feit dat ik het noem op het forum en vertel dat ik zo'n kopie heb, betekent helemaal niets voor de aansprakelijkheden van de forumeigenaars.
Daar komt ook nog bij dat ik helemaal niet om ondersteuning vraag. Ik vraag alleen maar of de programmatuur bekend is en wat men ervan weet te vertellen. Niets illegaals aan!
Heb je de software dan legaal gekocht?
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Ben

Vadis is het programma dat vroeger door garages werd gebruikt.
Het is enige jaren geleden vervangen door VIDA.
VADIS is (c) van Volvo AB en Volvo AB is niet bereid het programma vrij te geven.
Er zijn illegale versies in de handel.

VIDA is te koop bij VOLVO maar voor de amateur te duur om rendabel te gebruiken.

animalT5R

Citaat van: Ben op 15-08-2010 17:31:40
Vadis is het programma dat vroeger door garages werd gebruikt.
Het is enige jaren geleden vervangen door VIDA.
VADIS is (c) van Volvo AB en Volvo AB is niet bereid het programma vrij te geven.
Er zijn illegale versies in de handel.

VIDA is te koop bij VOLVO maar voor de amateur te duur om rendabel te gebruiken.
Daarom vraag ik het Ben  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....