Sproeier achterwisser werkt niet

Gestart door bertilv70, 16-08-2010 22:35:17

Vorige topic - Volgende topic

bertilv70

Hallo allemaal,

Het volgende probleem met mijn V70 R AWD uit 2000.
Als ik op de kopse kant van de hendel voor de ruitenwissers druk, gaat wel de achterwisser heen en weer maar de sproeier werkt niet.
Ik hoor ook geen "joelend"geluid van het pompje, dus het sproeigaatje zal niet verstopt zitten. Zekering (15A; pos.31) ook ok.

Wat kan ik eventueel zelf doen aan dit probleem?
Graag jullie tips.

Bvd
Bertil

rpakuypers

Ander pompje op de sloop halen en voor 5 tot 10 euro ben je de man. Voor het in bouwen eerst het pompje aansluiten en dan even ergens zichtbaar op leggen. Nu even de knop van de achterwisser indrukken en luisteren of er leven in zit en dan pas inbouwen, dat scheelt een hoop gezeur als het er toch weer uit moet.

Groet,
Roger

bertilv70

Roger,

Kun je mij aangeven waar dat pompje zit?
Bvd

rpakuypers

Hallo Bertil,

als ik voor mijn V70 sta en dan mijn hoofd onder de motorkap steek dan zit links vooraan in de hoek het reservoire. Vlak tegen het spatbord aan kun je dit pompje zien zitten. Kan eigenlijk niet missen, erin zetten is overigens wel een gepiel ...........

Groet,
Roger

thuur

bertilv70

Hallo Roger,

Thnx voor de tip. Ik zal kijken of ik dit klusje kan klaren, is dit te doen met normaal gereedschap?

Groet,
Bertil

bertilv70

rpakuypers

Citaat van: bertilv70 op 16-08-2010 23:23:56
Hallo Roger,

Thnx voor de tip. Ik zal kijken of ik dit klusje kan klaren, is dit te doen met normaal gereedschap?

Groet,
Bertil

Pompje kun je met de hand eruit trekken, enkel een tangetje zou je kunnen gebruiken als je de stekker of de slangetjes er niet af krijgt. Let wel op dat je niet het haakse buisje afbreekt bij het plaatsen ..........

Groet,
Roger