ik stel me even voor, wel zo netjes dach ik

Gestart door kwartje, 17-08-2010 11:03:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kwartje

Hallo,

Sinds gister hebben wij, of eigenlijk is ie van mijn vrouw, een Volvo 850 gekocht. Deze is van het jaar 1993 en het is een 5 cilinder met 10 klepjes. DOHC blokje.

De keuze viel op deze auto omdat wij, ik dus, naast deze auto ook een Mercedes 350 SE uit 1974 rij.
Dit was tot voorkort onze  "hoofdauto" als ik het even zo mag noemen.

Maar zoals bij onze laatste vakantie bleek, vergten wij achteraf toch wel iets teveel van mijn Benz. Tijdens de vakantie gaf ze het op en hebben wij de vakantie voortgezet met een huurauto van de verzekerings maatschappij. haha, dit was trouwens een nieuwe Volvo V50 :) .

Maar goed, omdat het autootje van mijn vrouw een Seat Ibiza was en dus geen caravantrekker is zochten we iets anders. We liepen eigenlijk perongeluk tegen deze Volvo 850 aan maar na een proefritje was de koop al snel rond.

Zo, nu weten jullie iets meer van ons en ik stel gelijk maar een vraag over een stukje techniek wat het nu even laat afweten maar dat doe ik wel in desbetreffende topic.

Grtz Wilfred

daytonawim

Welkom hier en veel plezier met je nieuwe bolide.

En hier zijn we echt gek van FOTO's , ben ook benieuwd naar je MB


big ben

Hallo Wilfried,

Welkom op dit forum  :D............ leuke intro, maar zoals je misschien (nog niet) weet zijn "wij" dol op foto's :D.

Grt Ben

kwartje

pfff, dat zijn snelle reactie`s hahahaha.
Leuk!  Foto`s van de Volvo heb ik nog niet maar zal ongetwijfeld nog wel komen. Volgens mij is het niet zo`n bijzondere hoor, is 17 jaar oud en heeft al 335.000 op de teller staan, meer dan mijn Benz uit `74 :).

Ik zal kijken of ik wat foto`s kan plaatsen, maar als dat net zo`n klus is als op de w116 forum ( Benz) dan ben ik daar niet zo handig mee dus dan duurt het wel ff.

Kump goe!

Grtz Wilfred

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

kwartje

Ok, van de Volvo......








En van de Mercedes 350 SE V8 uit 1974.





Aan de Benz heb ik veel aan gerestaureerd. Maar zoiets blijft eigenlijk een never ending story, hahah. Ik pruts er graag aan hoor dus dat is geen probleem. Het probleem van de eerste vakantiedag is al lang weer verholpen en loopt nu weer als een zonnetje. Wel zalig hoor, 8 van die cilindertjes. Motorisch is ze 200% maar opties kan het hier en daar wel wat beter. Daar wordt aan gewerkt.

Hoop dat de foto`s te zien zijn anders moet het weer opnieuw.

Grtz Wilfred

)()()sT

Welkom!
Ik vind zo'n Benz toch wel gaaf. Je zit ze vaker met een flinke sleurhut erachter en dan denk ik wel eens "nou, die durft"  ;D

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

volvobug

Citaat van: kwartje op 17-08-2010 11:03:08
We liepen eigenlijk perongeluk tegen deze Volvo 850 aan ....
Dat gebeurt niet per ongeluk maar dat is voorbestemd...

Welkom.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

henry classic v70

Welkom Wilfred, knappe 854 voor z'n 17 jaar en natuurlijk ook een mooie vette Benz
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

kwartje


henry classic v70

854 = 4 deurs (sedan) 855 = 5 deurs (estate)
(eigenlijk net als de 244 & 245)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

kwartje

Ow, ok  ::)
Ik keek gewoon achter op de klep en daar staat 850, vandaar.
Misschien omdat er op de Benz 350 SE achter op de klep staat en het dus gewoon een 350 is..... ;D En geen 354, omdat ie 4 deurtjes heeft... :) Maar daarentegen is het dan wel weer een W116, dat staat voor dit type en bouwjaar...

Grtz Wilfred

Marc O.

Die S-klasse is inderdaad erg mooi! Eigenlijk de enige S die ik wel op mijn oprit zou durven parkeren zonder scheve ogen van de buren te verwachten ;). Heb je ook foto's van het interieur?

Oh ja, welkom trouwens :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

kwartje

#14
Thx voor het compliment. Maar de Volvo is ook wel een leuke auto vind ik hoor  ;)

Foto`s van het interieur van de Benz heb ik wel maar zal ik later wel een keer plaatsen. HEt is tenslotte een Volvo forum he  8)

De 2 voorstoelen moeten eigenlijk een keer vervangen worden, je kent de instap schadès wel denk ik...wangen kapot. Het is Pullmann bekleding dus schreeuwend duur. 1200 euri voor 2 stoelen, hahaha, dat heeft de Volvo nog niet eens gekost.

Ik heb de stoelen dan ook zelf hersteld en ben er tevreden mee zover. Wat kapot is, en het was echt goed kapot, is heel maar je ziet wel dat het gerepareerd is. Ik vind het prima zo. Vloerbedekking lag er ook niet in, je keek zo op de bodem...eigenlijk keek je DOOR de bodem. Was totaal verrot. Ik kon er wel goudvissen in houden, haha. Dat is allemaal voorbij nu, ze ziet er best goed uit en motorisch is ze dik 100%. Lekker hoor zo`n dikke V8, ik mag er graag in rijden ook al rijdt ze 1:5  :D

Foto`s komen wel een keertje


Grtz Wilfred