km tellernaald stopt bij 93 km/uur

Gestart door kwartje, 17-08-2010 11:06:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kwartje

Heb even een vraagje over de naald van de km teller, deze blijft steken bij 93 km/uur. zodra je weer onder de 93 km/uur zakt loopt deze ook weer netjes terug. Waar kan ik dit probleem zoeken en is dit makkelijk even op te lossen ?

Ik hoor het graag.

Grtz Wilfred

v40pokemon

Zoek eventjes met de zoekfunctie. ik heb eens iets gelezen van afbladderende lak van de tellerplaat??

Laserblue

Citaat van: kwartje op 17-08-2010 11:06:28
Heb even een vraagje over de naald van de km teller, deze blijft steken bij 93 km/uur. zodra je weer onder de 93 km/uur zakt loopt deze ook weer netjes terug. Waar kan ik dit probleem zoeken en is dit makkelijk even op te lossen ?

Ik hoor het graag.

Grtz Wilfred

een keertje hard gas geven?  :eusa_shifty: :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

kwartje

Hard gas geven heb ik al gedaan maar dan gaat alleen de toerenteller op en en neer.......... 8)  :eusa_dance:

V70 classic

Rijdt je in elkgeval nooit te snel op de snelweg  :eusa_shifty: .

Maare voor de rest schud of trilt de naald nergens?
Hij gaat gewoon soepel naar de 90 en dat stopt ie?

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

kwartje

#5
Nee, niks vreemds aan te merken verder. Schudt of trilt niet, stopt gewoon bij 93 km/uur. Dus harder dan dat geeft ie niet aan, zo gauw je weer onder de 93 komt zakt ie weer. Ik heb al wel gekeken , het lijkt er namelijk op dat de naald ergens achter blijft hangen, maar dat is dus niet zo.

Grtz Wilfred

arjenT5R

frapant
het is op zich niet al te veel werk om hem op een regenachtige dinsdag middag uit elkaar te halen.
Ben eens benieuwd wat dit probleem veroorzaakt
misschien vuiligheid in het mechaniek ofzo?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

kwartje

Citaat van: arjenT5R op 17-08-2010 16:12:43
frapant
het is op zich niet al te veel werk om hem op een regenachtige dinsdag middag uit elkaar te halen.
Ben eens benieuwd wat dit probleem veroorzaakt
misschien vuiligheid in het mechaniek ofzo?

Gaat dat makkelijk bij een Volvo ? Bij mijn Benz heb ik de hele klokkenwinkel er zo uit. Misschien een (paar) tips waar ik moet beginnen en waar ik voor op moet passen ?

Heb de Volvo nog geen 24 uur ..... dus weet er nog eigenlijk niks van.

Kom er ook net achter dat de binnenverlichting het helemaal niet doet, ook niet bij openen van een portier. Schakelaar al meerdere malen omgezet maar helemaal niks. Achter doen de lampjes het ook niet, geen leeslampje en gaat ook niet branden als de deur open gaat. Heb even snel naar de zekering gekeken maar er was niks doorgebrand.
Wel lijkt het erop dat de schakelaar aan het hemeltje bij de binnenspiegel lam is, maar dan zouden de lampjes het achter toch wel moeten doen ?

Grtz Wilfred

henry classic v70

In deze post staat ook de link naar een fotoreportage hoe je het dashboarddek eraf kunt halen
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16968.msg788062.html#msg788062
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Ik zou nog eens even goed zoeken, dit probleem is al een paar keer langsgekomen. Ook al kan ik me geen oplossing voor de geest halen..

Vwb de verlichting: het probleem zal toch in de schakelaars zitten. Maak ze eens schoon met Antikal (de binnenwerken dan ;D). Of vervangen door een goed exemplaar.


Gr ;)

kwartje

Het probleem van de naald is denk ik toch verf van de wijzerplaat die losbladdert...
Ik heb gezocht aan de bovenkant van de naald, maar het blijkt dus dat er wel verf loslaat aan de onderkant. Zo ongeveer rondom de dag en kilometer teller. Hierdoor kan het onderste deel van de naald niet verder denk ik. Zodra mijn vrouw met de Volvo weer thuis is ga ik er ff naar kijken. Is trouwens wel een hele klus hoor, die klokkenwinkel eruit halen. Heb het even gelezen op het forum hier. Bij mijn Benz is het 10 keer makkelijker, zelfs geen schroefje....
Je pakt `m er zo uit! :) Deutsche Grundlichkeit...zullen we maar zeggen :)

v40pokemon

Citaat van: kwartje op 18-08-2010 09:35:39
Het probleem van de naald is denk ik toch verf van de wijzerplaat die losbladdert...
Zie eerste post..
Citaat van: kwartje op 18-08-2010 09:35:39Is trouwens wel een hele klus hoor, die klokkenwinkel eruit halen. Heb het even gelezen op het forum hier.
De eerste keer is het eventjes goed kijken. Daarna heb je het hele spul binnen een paar minuten eruit, mits fatsoenlijk gereedschap.
Citaat van: kwartje op 18-08-2010 09:35:39
Bij mijn Benz is het 10 keer makkelijker, zelfs geen schroefje....
Je pakt `m er zo uit! :) Deutsche Grundlichkeit...zullen we maar zeggen :)

Dat klopt, daar heb ik me de eerste keer over verbaasd bij onze taxi's (E200) Stripje los, schroevendraaier erachter en los is de hele handel. Binnen 30 seconden!

5T058


kwartje

Citaat van: 5T058 op 18-08-2010 15:03:56
Hier misschien?

Nee, dit is een ander geval denk ik. Mijn naald van de teller blijft echt staan op 93 km/uur, springt niet, danst niet.
Maar zoals ik al zei zal het wel aan de verf liggen die afbladderd waardoor de naald geblokkeerd wordt.

Ik kiek er vanoavond ff noar

Grtz Wilfred