automaat/radiateur

Gestart door Kees.R.S, 17-08-2010 12:31:34

Vorige topic - Volgende topic

Kees.R.S

Zo, we zitten even rustig, heb topic nog even nagelezen, de bak is niet van een 2 ltr. maar van een 10V, hetgeen óók niet uitmaakt las ik in Kluwer.
Helaas staat daar niet in hoe men een snelheidsmeter aansluit wanneer de aansluiting "anders" is. De snelheids meter op de "oude" bak zit achterop op een vaste connector met twee ronde pennen, op de "andere" bak zit 'n aansluiting bovenop de bak, daar waar de draadkoker vast gemaakt word middels een moertje op 'n tapendje, deze aansluiting heeft een connector aan een draadje en lijkt op de connector á la krukassensor met platte pennen.
Dit is het verhaal, en dan nu wie helpt bij de oplossing? Even een kroonsteentje kan als ik zeker weet dat deze connector is welke denk dat hij is.
Veel leesplezier bij voorbaat dank.

Kees

arjenT5R

kroonsteentje geen probleem  ;)
zit hem in het verschil in bouwjaar  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Kees.R.S

Ga nieuwe radiateur inbouwen, automaat én radiateur vullen (resp. ATF olie én koelvloeistof) én een mooi kroonsteentje zetten.
Resultaat laat ik nog weten, thanks voor de reakties, later.

Kees

arjenT5R

Citaat van: Kees.R.S op 25-08-2010 09:07:58
Ga nieuwe radiateur inbouwen, automaat én radiateur vullen (resp. ATF olie én koelvloeistof) én een mooi kroonsteentje zetten.
Resultaat laat ik nog weten, thanks voor de reakties, later.

Kees

suc6 als de km tellert het niet doet moet je even de draadjes omwisselen
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Kees.R.S

Km.teler o.k., bak schakelt lekker, heb ik 1 vraag en 1 probleem.
Eerst de vraag: die computer van de bak, waar zit die, volgens Kluwer links in de motorruimte bij het expansievat (dat zit bij mij rechts met de airco, boven het rechtervoorwiel)  ??? dus  ::) ik kan het echt niet vinden. :eusa_wall:
Nu het probleem: nu lees ik van alles over het niveau van de ATF maar nergens lees ik exact of ik het moet peilen met draaiende of uitgeschakelde motor, van wie krijg ik het juiste antwoord  :eusa_doh: :eusa_think: :eusa_clap:

en dan ben ik klaar met deze bak/radiateur wissel  ;D

Kees

V70geRwin

Citaat van: Kees.R.S op 26-08-2010 12:46:57
Km.teler o.k., bak schakelt lekker, heb ik 1 vraag en 1 probleem.
Eerst de vraag: die computer van de bak, waar zit die, volgens Kluwer links in de motorruimte bij het expansievat (dat zit bij mij rechts met de airco, boven het rechtervoorwiel)  ??? dus  ::) ik kan het echt niet vinden. :eusa_wall:
Nu het probleem: nu lees ik van alles over het niveau van de ATF maar nergens lees ik exact of ik het moet peilen met draaiende of uitgeschakelde motor, van wie krijg ik het juiste antwoord  :eusa_doh: :eusa_think: :eusa_clap:

en dan ben ik klaar met deze bak/radiateur wissel  ;D

Kees

Pijlen bij voorkeur met warme olie en draaiende motor.
Eerst de pook even door alle versnellingen halen en in elke stand 8 sec laten staan, dan naar de P stand, dan 2 min wachten en olie niveau pijlen. Kijk dan wel op de peilstok naar de HOT kant  ;)

De automaatbak computer zit naast die van de motor gezellig in 1 zwarte behuizing, meestal in een grote zwarte bak aan de bijrijderskant.

)()()sT

Je computer zit gewoon in de bak waar ook je ECU zit, naast je expansievaatje dus ;)
Peilen met warme motor zou ik doen... Gewoon doen zoals in je instructieboekje staat, dus:

- rijden;
- neerzetten en dan de pook in alle standen zetten van P naar L en terug (5 sec. in elke stand);
- 2 minuten laten lopen;
- oliepeil controleren.

Succes en mooi dat het gelukt is!

mehn

Citaat van: )()()sT op 26-08-2010 12:52:12
Peilen met warme motor zou ik doen... Gewoon doen zoals in je instructieboekje staat, dus:

- rijden;
- neerzetten en dan de pook in alle standen zetten van P naar L en terug (5 sec. in elke stand);
- 2 minuten laten lopen;
- oliepeil controleren met draaiende motor.

Voor de zekerheid maar erbij gezet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ehh ja, heel goed... Maar ik bedoelde het ook  :angel:

Kees.R.S

Wow, ik ben blij met jullie, ik ga aan de bak (hoe kan ik dat zo mooi schrijven).

thanks,  :eusa_clap: :D

Kees

Kees.R.S

Zo, het niveau van de bak is nagenoeg ideaal.......maar ik heb de computer van de "andere, nieuwe" bak eringestoken (gevonden dus) maar na ongeveer 1 km gaat het bewuste pijltje knipperen, de bak blijft mooi schakelen, en teruggekomen kan ik de computer van de bak niet uitlezen. Zou dat aan de computer kunnen liggen, recenter van bouwjaar, of heb ik deze er niet op het juiste moment ingestoken, accu niet gelost? 

wie het weet mag het zeggen.... ???

m.vr.grt.

Kees

V70geRwin

Citaat van: Kees.R.S op 26-08-2010 16:02:12
Zo, het niveau van de bak is nagenoeg ideaal.......maar ik heb de computer van de "andere, nieuwe" bak eringestoken (gevonden dus) maar na ongeveer 1 km gaat het bewuste pijltje knipperen, de bak blijft mooi schakelen, en teruggekomen kan ik de computer van de bak niet uitlezen. Zou dat aan de computer kunnen liggen, recenter van bouwjaar, of heb ik deze er niet op het juiste moment ingestoken, accu niet gelost? 

wie het weet mag het zeggen.... ???

m.vr.grt.

Kees

Kan je a2 (motor) wel gewoon uitlezen?

)()()sT

Wat is er met je oude computer? Werkt die wel "normaal" ?

Kees.R.S

Alle andere funkties kan ik gewoon uitlezen, vandaar de vraag.

:eusa_think:

Kees

Kees.R.S

Probleem opgelost, oude computer erin, schakelen als een zonnetje (met dit weer?) en uit te lezen zoals het hoort.
Klein probleempje ervoor in de plaats, bij zéér langzaam rijden (doe je bijne nooit) in de file begint de ABS pomp af en toe te werken, tikje op het rempedaal en weg, storingcode A3= 211 & 212: sensor LV & RV signaal ontbreekt bij start. ???

Ik ben benieuwd, maar niet hopeloos.  :eusa_wall: :eusa_whistle:

Kees   ::)