soldeerapparaat ??

Gestart door rpakuypers, 17-08-2010 17:53:23

Vorige topic - Volgende topic

rpakuypers

Ik wil mijn eigen abs-controller onder handen nemen en er is 1 ding wat ik mis en dat is een goed soldeerapparaat. Nou heb ik er wel eentje maar dat is meer iets om startkabels mee te lijf te gaan.

Wie heeft een tip voor een soldeerbout met een goede prijs/kwaliteitverhouding en die ook geschikt is voor printplaten ?

Groet,
Roger

thuur

Weller! Goede prijs, goed apparaat. Een station met regelbare temperathuur voor zo'n 100 euro doe je tientallen jaren mee. Koop meteen een setje puntjes (naald, beitel) en een desoldeerpompje.

Gr 8)

Henk855

Desoldeerpompje ook wel tinzuiger genoemd of eventueel desoldeer litze. Weller is inderdaad een zeer goede keuze.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

rpakuypers

Ik heb eens gekeken naar Weller en dat ziet er inderdaad goed uit. Qua prijs zal het dat zeker waard zijn, maar aangezien ik een soldeerbout gemiddeld 2 maal per jaar gebruik vind ik het zonde om het apparaat te laten verstoffen. Is er ook iets aanbevelenswaardigs voor ongeveer 50 euro ?

Groet,
Roger

jgvdv

ik heb eentje gekregen van de vrouw met een heel klein puntje kwam bij de bouwmarkt weg en werkt gewoon goed.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Vulk

Citaat van: rpakuypers op 17-08-2010 20:10:51
Ik heb eens gekeken naar Weller en dat ziet er inderdaad goed uit. Qua prijs zal het dat zeker waard zijn, maar aangezien ik een soldeerbout gemiddeld 2 maal per jaar gebruik vind ik het zonde om het apparaat te laten verstoffen. Is er ook iets aanbevelenswaardigs voor ongeveer 50 euro ?

Groet,
Roger

2dehands markt?

rpakuypers

Bouwmarkt is een optie, heeft soms wel eens wat goeds liggen. Hier in Wolvega niets bijzonders, wel goedkoop maar lijkt me niet geschikt. Tweedehands liever niet want dan weet ik weer dat het in no-time stuk is en dan kan ik het wegdoen en alsnog naar de bouwmarkt of betere electronicazaak gaan. Bovendien wil ik morgen met die controller aan de slag, het dopje voor de inwendige torx heb ik al  :azn:

Groet,
Roger

GeertM2

Ik gebruik al jaren zoeen:

Die kost 50 euro.
Het is geen weller, maar ook zeker geen rommel.

rpakuypers

Citaat van: GeertM2 op 17-08-2010 20:23:23
Ik gebruik al jaren zoeen:
http://www.allekabels.nl/product_images/HQ-SOLDER30.JPG

Die kost 50 euro.
Het is geen weller, maar ook zeker geen rommel.

Die kwam ik op een forum tegen en daar was men niet negatief over het apparaat.

Groet,
Roger

jgvdv

www.erha-electronica.nl , hier hebben ze ook wel spul zit in drachten.
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

UserID6342

Bij Conrad hebben ze er ook genoeg hoor.  Voor solderen is Weller wel het merk dacht ik, maar er zijn zat alternatieven te vinden natuurlijk.

rpakuypers

Citaat van: Dirk342 op 17-08-2010 23:57:15
Bij Conrad hebben ze er ook genoeg hoor.  Voor solderen is Weller wel het merk dacht ik, maar er zijn zat alternatieven te vinden natuurlijk.

Ik zal Conrad inderdaad eens checken ..........

Groet,
Roger

elmarconi

Velleman heb ik ook op 't werk. Prima ding.
--
Autogas Inside . . .

jrs2k3

Citaat van: rpakuypers op 17-08-2010 23:58:57

Groet,
Roger

Je mag die van mij anders ook wel even lenen. Is regelbaar in temperatuur en heeft een fijn puntje.

rpakuypers

Citaat van: jrs2k3 op 18-08-2010 12:06:52
Citaat van: rpakuypers op 17-08-2010 23:58:57
Bij Conrad hebben ze er ook genoeg hoor.  Voor solderen is Weller wel het merk dacht ik, maar er zijn zat alternatieven te vinden natuurlijk.

Groet,
Roger

Je mag die van mij anders ook wel even lenen. Is regelbaar in temperatuur en heeft een fijn puntje.

Dan zou ik daar graag gebruik van willen maken. In toekomst wil ik wel zo'n apparaat aanschaffen want ik heb voor mijn zoon nog een bult spoor-N op zolder liggen. Hoef ik niet overhaast iets te kopen waar ik spijt van krijg en kan ik iets langer gericht zoeken.

Ik stuur je wel even een pb als de 850 er weer is en vrouwlief er niet mee weg hoeft.

Alvast bedankt,
Roger