Volvo ingeruild voor VW

Gestart door schipperrob, 18-08-2010 13:55:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schipperrob

Zo...na iets meer dan een jaar in een 850 te hebben getoerd

http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=2f0649046748bfe3acc92db1e491932f&topic=38011.15

(met volle tevredenheid natuurlijk!!)
Was ik toch stiekem opzoek naar wat sneller/luxer plezier.
de 850 zich echt perfect heeft gedragen, ik had gewoon niks geen problemen gehad,alleen de airco werkte het niet  meer..
hij staat nu te koop op marktplaats bij een autohandel in garderen.
Na er verschillende te hebben bekeken kwam ik er toch achter dat er erg veel kwaliteits verschil zat tussen alle R'en  die ik heb bezocht.
Uiteindelijk heb ik toch een net exemplaar weten te bemachtigen..
Het enige wat stuk is aan alle elektrische speeltjes is dat de rechter achteruit niet naar beneden wil..
Toen ik de auto dagen had kwam ik er achter dat de auto tijdens starten soms een blauw walmpje produceert,bij het rijden merk ik gelukkig niet dat dat het geval is..
Ik heb  opt forum al gezien wat mogelijk het ' probleem ' is
Wat me gelijk opviel is dat de auto gemiddeld 1:10.8 rijd,wat ik erg netjes vind want de 850(2.0l)
Moest  1:8,3 verbruiken..
Ook kwam ik erachter dat de peilstok van de R niet meer door de dealer werd geleverd...wel konden ze er een ander peilbuis in plaatsen  met een ander model stok??ik heb het maar gedaan want een auto zonder peilstok is natuurlijk achterlijk! wat ik begreep van de man was dat er in de eerste 2 leverjaren van deze auto een fabrieksfout zat ik de peilstokken waardoor ze snel af konde breken..
Ik zal er wat foto's bij zetten, misschien herkent iemand hem wel??het bouwjaar i s 98 en er staat nu 270D op de teller
Dit is trouwens wel een auto die je niet snel gaat vervelen ,geweldig gewoon!!




Frankglt

Gefeliciteerd met je aankoop, hele mooi R!

Groet,
Frank

)()()sT

Wow!!! Een bijna lookalike van de mijne  :D
Zo was die van mij ook toen ik hem kocht  ;D

Veel plezier ermee, maar dat lukt vast wel.

StefanCJ

Gefeliciteerd! Erg mooie auto!

Eric Kubbe

#4
En weer een erbij. Proficiat met je wagen, staat er mooi bij en nog de originele stereo erin. Ben je van plan nog iets aan te passen (velgen)?

schipperrob

er zal uitelijk niet echt iets schokends gebeuren, ik ben fan van 'standaard het mooist',misschien dat er ooit nog eens heldere koplampen  :eusa_shifty: met xenon verlichting  ::) op komt.
ik ben nu het alcantara aan het scheren wat geweldig gaat!
de instap van de bestuurderskant is kaal,niet gescheurd, ik zal is kijken of daar wat aan te doen is..

henry classic v70

Citaat van: schipperrob op 18-08-2010 19:09:11
misschien dat er ooit nog eens heldere koplampen  :eusa_shifty: met xenon verlichting  ::) op komt.

......en een mooie blokjesgrille ;D
Welkom ouwe en veel plezier met de R
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

bertilv70

Proficiat met je snellere/luxere roffel!
Bekende zaken zie ik voorbij komen: blokjesgril, alcantara scheren(niet te hard drukken, anders raak je de stiksels), 1:10,8....
Wat is je km stand?

Veel plezier ermee(ik stuur nu zo'n dikke 2 mnd met m'n R, gaat eeecht niet vervelen!)

Groet,
BeRtil

blauweroffel

Citaat van: bertilv70 op 18-08-2010 22:48:32

Wat is je km stand?

Veel plezier ermee(ik stuur nu zo'n dikke 2 mnd met m'n R, gaat eeecht niet vervelen!)

Groet,
BeRtil

goed lezen Bertil: (smile)

Ik zal er wat foto's bij zetten, misschien herkent iemand hem wel??het bouwjaar i s 98 en er staat nu 270D op de teller
Dit is trouwens wel een auto die je niet snel gaat vervelen ,geweldig gewoon!!


BR

bertilv70

Citaat van: blauweroffel op 18-08-2010 23:14:51
Citaat van: bertilv70 op 18-08-2010 22:48:32

Wat is je km stand?

Veel plezier ermee(ik stuur nu zo'n dikke 2 mnd met m'n R, gaat eeecht niet vervelen!)

Groet,
BeRtil

goed lezen Bertil: (smile)

Ik zal er wat foto's bij zetten, misschien herkent iemand hem wel??het bouwjaar i s 98 en er staat nu 270D op de teller
Dit is trouwens wel een auto die je niet snel gaat vervelen ,geweldig gewoon!!

BR

OEPS  :eusa_whistle:

blauweroffel

 :) t'is ook al weer wat later..... ;D

Maar ik vind het ook een mooie wagen en ben tevens een beetje jaloers...
Heb zelf weliswaar een 855 T-5, maar ik hoop stiekum dat ik m'n V70 ooit kan inruilen op een V70R. :eusa_dance:
Moet alleen mijn vrouw nog even overtuigen waarom dat zo nodig moet ;D

groet
BR

Reftone

Fraai hoor, daar zal je ongetwijfeld nog een flinke tijd plezier aan beleven!

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

schipperrob

Citaat van: blauweroffel op 18-08-2010 23:28:32

Moet alleen mijn vrouw nog even overtuigen waarom dat zo nodig moet ;D

groet
BR

je kunt natuurlijk gewoon zeggen dat een nieuwe auto met een jonger bouwjaar gewoon veel beter is voor alles :eusa_naughty: en vooral voor jezelf

josvandevelde

Gefeliciteerd met je mooie R. Ik ben ook voorstander van standaard is vaak mooi genoeg. Maar smaken verschillen en dat maakt het leuk steeds weer een aanwinst op het forum van voor tot achter te bekijken.
Mooi hoor dat lichte interieur. Ik heb in mijn C70 ook zo'n stereo, in één woord geweldig. Vele nieuwe auto's kunnen aan dat geluid nog niet tippen. En als de stereo eens uit staat hebben we altijd nog het geluid van onze roffel!
Nieuw voor mij is het scheren van Alcantara. Zal wel een topic over staan op het forum, zal eerst daar eens zoeken anders meld ik me nog even bij je.

Veel rijplezier!
Jos