HELLUUP!! NIEUWE Nivomat werkt niet!???

Gestart door haRtV70R, 19-08-2010 20:51:16

Vorige topic - Volgende topic

haRtV70R

Afgelopen zaterdag splinternieuwe, origineel volvo, nivomat dempers gemonteerd. Kost je 700 euro maar vooruit, dan staat ie in ieder geval recht als ik a.s zaterdag op vakantie ga.

Vanavond alle zooi in de koffer gepropt. Ja, en dat is veel en behoorlijk zwaar. :-\

Ik vol verwachting einddje gereden om te zien hoe de nieuwe dempers het doen.. maar wat schetst mijn verbazing, ze doen NIETS!!  ??? Ik nog eens een kilometer of 10 gereden, maar nog steeds niets!

Hoe kan dit?? Zit er een max aan de dempers aan wat ze op kunnen 'pompen'? iemand suggesties??

:eusa_think: Zonde van mijn geld zo.. :eusa_wall:
[move][/move]

Lampje

haRtV70R

Citaat van: Lampje op 19-08-2010 20:57:41
Heb je wel de goede veren erbij?

Er zaten al nivomats onder (vanaf fabriek), dus ik neem aan dat dat goed is...
[move][/move]

LPGLE

uhm ,  wil niet lullig doen , maar sommige schokbrekers hebben een dikke ijzerdraad van boven tot onder,  om de demper ingedrukt te houden tijdens stockage ...
Kan het me bijna niet voorstellen...maar ....  ?
( weet niet of een nivomat dit ook heeft)

ed

Veren maakt niets uit, de dempers moet de auto altijd oppompen. Heb je wel dezelfde vervangingsdempers? En waarom heb je het idee dat de dempers niets doen? Hangt de auto enorm in zijn kont of...
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

haRtV70R

Citaat van: LPGLE op 19-08-2010 20:59:14
uhm ,  wil niet lullig doen , maar sommige schokbrekers hebben een dikke ijzerdraad van boven tot onder,  om de demper ingedrukt te houden tijdens stockage ...
Kan het me bijna niet voorstellen...maar ....  ?
( weet niet of een nivomat dit ook heeft)

HAHAHAHA, nee die zit er niet op!  ;D
[move][/move]

haRtV70R

Citaat van: ed op 19-08-2010 20:59:43
Veren maakt niets uit, de dempers moet de auto altijd oppompen. Heb je wel dezelfde vervangingsdempers? En waarom heb je het idee dat de dempers niets doen? Hangt de auto enorm in zijn kont of...

Hangt idd compleet op zijn kont. Althans, veel verder dan normaal..
[move][/move]

LPGLE

Citaat van: haRtV70R op 19-08-2010 20:59:58

HAHAHAHA, nee die zit er niet op!  ;D
sorry dat ik zo aan je twijfelde  :eusa_silenced:  ;D

haRtV70R

[move][/move]

Lampje

Oei, zo kan je niet op vakantie! Misschien toch maar even de standaarddempers terugmonteren en dan wat van de rubberen blokjes er tussen tegen het doorhangen? Het is wel behelpen maar beter dan dit, dit is zelfs gevaarlijk. Straks raken je voorbanden de weg niet meer!

UserID6342

Kan me vergissen natuurlijk, maar hoeveel is je auto verlaagd ? En doe eens een fotootje van toen de auto leeg was.

fbm

haRtV70R

Zo is ie 'normaal'.. Was nog met oude nivomats. Met de nieuwe staat hij ietsje hoger.

Maar pomt een nivomat altijd terug naar normale hoogte of is het mogelijk dat hij bij veel belading toch een aantal centimeters zakt?
[move][/move]

volvobug

Heb zelf nivomats eronder met bijna 3 ton op de teller, af fabriek standaard onderstel. Bij mijn auto vergeleken staat jouw auto hartstikke mooi recht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

haRtV70R

Citaat van: volvobug op 19-08-2010 21:34:35
Heb zelf nivomats eronder met bijna 3 ton op de teller, af fabriek standaard onderstel. Bij mijn auto vergeleken staat jouw auto hartstikke mooi recht.

;D ;D
[move][/move]