opgemaakte volans (RAL 7039)

Gestart door den dis, 20-08-2010 14:33:25

Vorige topic - Volgende topic

den dis

Goeiedag iedereen,
3 weken geleden heb ik een setje volan velgjes kunnen te pakken krijgen voor een mooi prijsje.
Ze waren algemeen in redelijke staat alleen de velgrand vertoonde wel wat borduurschade.
Dus de bandjes eraf genomen en "let de games begin" ;) ;)

Dus uiteindelijk maar een dagje verlof genomen om de velgen bij te werken en binnen te doen om te stralen en te poederlakken.
nog een fotootje tijdens het bijwerken, de rechtse kant is klaar links al half.

Nu ben ik ze juist gaan wegdoen om te laten stralen,poedercoaten(in RAL 7039) en af te werken met een blanke vernislaag.
Over 14 daagjes mag ik ze gaan halen (lees 14 LANGE daagjes :( ).
Dan bandjes erop (ook nog zo een vraagstuk welke  ??? ) en rijden maar.
Ik zal nog wat fotos posten als ik ze terug heb.
En in tussentijd maar ongeduldig afwachten :eusa_dance: :eusa_dance:

mehn

Citaat van: den dis op 20-08-2010 14:33:25
Nu ben ik ze juist gaan wegdoen om te laten stralen,poedercoaten(in RAL 7039) en af te werken met een blanke vernislaag.

Benieuwd hoe dat uitziet. Lijkt mij te bruin.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

francois

ziet er nu al goed uit wat je heb bijgewerkt

gr

den dis

Citaat van: mehn op 20-08-2010 16:39:33
Citaat van: den dis op 20-08-2010 14:33:25

Benieuwd hoe dat uitziet. Lijkt mij te bruin.
ja  maar ik vond de combinatie van 7039 en de rode kleur van mijn wagen wel mooi zeker in combi met de stootlijsten en de toekomstig getinte ramen 

Vulk

Ik ben ook heel benieuwd!

den dis

Hallo iedereen,
Na lang wachten zijn ze dus toch klaar geraakt.
Toen ik de velgen mocht gaan halen vond ik de kleur een beetje tegenvallen (te licht).
Na het opleggen van de bandjes vond ik het al iets beter meevallen.
Eenmaal de velgen gemonteerd waren vond ik het wel netjes in combi met de kleur van de wagen.
Nu ben ik nog een beetje aan het twijfelen om ze zo te laten of er nog een rood randje op te spuiten.
En welke kleurcombi zou het best gaan voor de remklauwen rood of zwart
Wat denken jullie ervan ?
groetjes

StefanCJ

Ik zou zeggen: zo laten. Ik ben niet zo van de gekleurde randjes ...

rogerV701998

Joppe Maes

Het is heel mooi zo, dus niets veranderen.

Hans Duiven

Citaat van: den dis op 12-09-2010 18:41:00
Hallo iedereen,
Na lang wachten zijn ze dus toch klaar geraakt.
Toen ik de velgen mocht gaan halen vond ik de kleur een beetje tegenvallen (te licht).
Na het opleggen van de bandjes vond ik het al iets beter meevallen.
Eenmaal de velgen gemonteerd waren vond ik het wel netjes in combi met de kleur van de wagen.
Nu ben ik nog een beetje aan het twijfelen om ze zo te laten of er nog een rood randje op te spuiten.
En welke kleurcombi zou het best gaan voor de remklauwen rood of zwart
Wat denken jullie ervan ?
groetjes
http://i53.tinypic.com/1z4lwtg.jpg
http://i53.tinypic.com/24uxqi0.jpg

Mooi! :eusa_clap:

Maar voor je verder gaat met de velgen of remklauwen: Wat vreet daar zo in je remschijf?

Hans

thuur

Citaat van: Hans Duiven op 12-09-2010 20:49:07
Maar voor je verder gaat met de velgen of remklauwen: Wat vreet daar zo in je remschijf?

De remklauw nathuurlijk ;D

Gr 8)

Hans Duiven

Citaat van: thuur op 12-09-2010 21:15:35
Citaat van: Hans Duiven op 12-09-2010 20:49:07

De remklauw nathuurlijk ;D

Gr 8)

Dat zou wel duiden op serieus achterstallig remonderhoud  ;D

arjen850

Absoluut zo laten.. Sterker de enige reden waarom die velgen er af zouden mogen is om je remmen te doen.. En wacht daar niet lang mee..

den dis

Ja ik ben ervan op de hoogte en dit staat ook op de planning om aan te pakken.
en van dat achterstallig onderhoud klopt volledig,ik heb de wagen een kleine 4 maand terug gekocht en ben nu bezig met hem terug op punt te zetten.
Nog ff sparen want heb verleden week rondom b6 van bilstein laten monteren en toebehoren.nu de remmen nog en dan de koppeling.

arjen850

Soms is het beter bepaalde zaken(en dan helemaal remmen) als eerste aan te pakken.. Geen idee wat de staat van je blokken is, maar zelf heb ik meegemaakt dat een auto al op de plunjer aan het remmen was, en dat betekend nieuwe klauwen..
Door dit achterstallig onderhoud sneller op te pakken kun je grotere kostenposten voorkomen..
En je kunt jezelf de vraag stellen wat belangrijker is, verf op de volans of goed werkende remmen te hebben..