Nu lid worden ANWB, morgen gebruiken?

Gestart door Boogie, 21-08-2010 23:13:48

Vorige topic - Volgende topic

Boogie

Hallo,

Morgen rijd ik aan naar de Dordogne voor een weekje vakantie.
Omdat we tegenwoordig met zijn drieën zijn leek een ANWB lidmaatschap niet onverstandig.
Is deze meteen geldig wanneer ik me aanmeld, of moet ik eerst een aantal dagen wachten.
Kan op de website van de anwb niet echt iets vinden,
behalve dat ik eerst betaald moet hebben en een pasje heb ontvangen.
Is er een tijdelijk iets?

gr Jan

tackle

volgens mij heb je per direct gebruik. Tenzij je pech hebt, en nog geen lid bent, dan moet je de snelweg extra betalen.

elianmars

Je hebt nogal vertrouwen in je Volvo  ;D

Heb je voor het buitenland geen reis- en kredietbrief nodig?

Boogie

Ik kan volgens mij nog niets betalen.
Moet wachten op de automatische incasso.
Zou wel fijn zijn om het meteen te gebruiken.
Anders heeft het weinig nut.

Bedankt voor je reactie tackle.
Zal eens gaan afsluiten dan.
is vooral voor het vrouwtje een veilig gevoel.

Boogie

haha,
ik durf er zo de wereld mee rond.
Volgens mijn vriendin was het wel verstandig.
Is voor haar een veilig gevoel.
Een reis en kredietbrief ken ik niet.
Volgens mij is een ANWB Wegenwacht Europa service genoeg.
Natuurlijk wel met vervangend vervoer.

Lees met in de voorwaarde dit:
Na inschrijving voor één van de services van de Wegenwacht en nadat de volledige contributie door de ANWB ontvangen is, heeft u de eerste 8 dagen uitsluitend tegen betaling recht op sleutelhulp. Daarna heeft u recht op volledige hulp. Heeft u Wegenwacht Europa Service afgesloten en gaat u naar het buitenland op vakantie, dan geldt direct recht op volledige hulp. Voorwaarde is dat u naar genoegen van de ANWB aantoonbaar op reis bent en de ANWB de verschuldigde contributie heeft ontvangen.

Maar hoe kan ik nu betalen?

gr Jan

elianmars

;D

Ik lees net dat de reis- en kredietbrief niet meer bestaat. Dat heet nu........... ANWB Wegenwacht Europa service ;D

Boogie

Wordt dus niets meer vandaag.
Zitten nogal wat haken en ogen aan ff lid worden.
Auto is in prima staat, dus dat moet wel goedkomen.
Neem wel wat gereedschap mee en mijn reserve relais 103.

StefanCJ

Je had ook even kunnen bellen en het geval voor kunnen leggen. Mijn ervaring met de ANWB is dat dat ze erg coulant en behulpzaam zijn ...

rpakuypers

Een paar jaar geleden al een stel meegemaakt dat in de winter met pech langs de weg kwam te staan langs de A6 bij Almere. Wij kwamen ook uit het zuiden en ik had aangeboden om te slepen naar Wolvega maar ze wilden toch de ANWB bellen. Na een belletje kwam de ANWB maar aangezien ze geen lid waren werd er niet geholpen. Ze mochten wel ter plekke lid worden, maar de hulp kwam pas NA het ontvangen van het geld en dat kan niet contant. Dus werd de auto afgesleept door de ANWB naar het dichtstbijzijnde tankstation en toen heeft hij alsnog een sleepdienst moeten bellen en flink moeten betalen.

Al met al een fikse kostenpost en drie uur wachten bij het tankstation.

Groet,
Roger

)()()sT

Ik heb toentertijd mijn lidmaatschap in de winkel afgesloten. Toen was ik direct lid en ipv het pasje had ik die aanmeldformulieren met het "betalingsbewijs."

Wel apart dat je om 11uur 's avonds op de avond voor je vakantie je eens af gaat vragen of je lid moet worden  ;D

In ieder geval: goede reis en een fijne vakantie!

wolff

Voor onze vakantietrip naar Frankrijk zo'n beetje hetzelfde dilemma. Wel vertrouwen in de V70, maar met twee kleintjes wil je wat extra zekerheid inbouwen.
Wij hebben gekozen voor routemobiel Europa (exclusief NL), omdat deze aanmerkelijk goedkoper was (is). Verder maak je bij routemobiel eigenlijk de auto lid, en bij ANWB de gaat het om de bestuurder. Als je de auto met z'n tweeen gebruikt en niet altijd samen bent, dan moet je bij ANWB ook nog een partnerpas aanvragen...
Mijn tip: verdiep je ook eens in routemobiel en de voorwaarden van zowel routemobiel en ANWB.
Lid worden kon gewoon online, en we kregen direct een mail met bevestiging van dekking. Betaling ging via automatische incasso.
Wolff

1997 V70 2.5 20v aut; leder; privacyglass; Cascade;ProTech Lakbescherming

Boogie

HEt was idd een beetje laat. Bellen kon alleen nog naar de alarmcentrale. Verder was routemobiel geen optie. Mijn 855 is nl. Ouder dan 15 jaar. Ondertussen alweer 750 km gereden vandaag. Hij loopt tot nu toe als een zonnetje. Gr. Jan