Welke Velgen over Porsche BBK (993TT, 330mm)

Gestart door wouter1220, 23-08-2010 11:16:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wouter1220

Op dit moment rij ik vrolijk rond met een fijne Porsche BBK met 330mm schijven.

Echter begint het steeds meer richting winter te gaan en vraag ik mij langzamerhand
af wat voor winterbandjes ik erop wil hebben.

Op dit moment liggen er 18" Pegasus velgjes onder. Nu is winterbanden kopen in
18" helemaal een drama, dus wil ik graag terug naar 17".
Enige nadeel is dat lang niet alle 17" velgen passen icm mn BBK.

Hebben jullie enig idee welke (liefst originele volvo, dan wel imi-volvo) velgen passen
over de Porsche BBK?
Ik heb al gehoord dat de 17" Imi Pegs over deze klauw heen past.
Echter vind ik het ook wel leuk om wat afwisseling te hebben kwa velg.
Een 2e set pegasus kan ik altijd nog aanschaffen....

Nu kan ik deze velgjes overnemen voor werkelijk een spotprijsje:

Originele 17" volvo velgen van de nieuwe S40/V50.
Passen deze?

Zoniet... Hebben jullie nog meer suggesties?

Sbv

Zaurak verlgen hebben andere naaf diameter, je zal deze dan moeten uit (laten)boren

18" propus niet ?

treks ?

M a r c

Ik denk niet dat die passen omdat ET ook wel te hoog zal zijn, daarnaast zijn de spaken nogal dik op het punt waar de klauwen zitten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin

Denk dat de meeste Volvo 17 inchers niet passen omdat de klauw veel ruimte nodig heeft.
Heb ook wel eens ergens gelezen dat alleen ori 17 R velgen passen en de imi's juist niet.
Trexen passen en heb de porsche set zelf gehad met Team Dynamics Pro Race 1.2.

-D©©©L-

Die 330 mm schijven, wat voor schijven zijn dat ?

wouter1220

Schijven zijn van Mov'it...
Maakt dit verder  nog uit?

Had ook al mn bedenkingen over die Zauraks (was de naam alweer kwijt...), zeker als ik de naaf al uit moet boren, dan pas ik helemaal....

wouter1220

Citaat van: spekkie99 op 23-08-2010 15:08:09
Denk dat de meeste Volvo 17 inchers niet passen omdat de klauw veel ruimte nodig heeft.
Heb ook wel eens ergens gelezen dat alleen ori 17 R velgen passen en de imi's juist niet.
Trexen passen en heb de porsche set zelf gehad met Team Dynamics Pro Race 1.2.

Team Dynamics passen idd, maar was eigenlijk opzoek naar een (natuurlijk niet te duur)
ori/imi volvo alternatief....

Sbv

Citaat van: wouter1220 op 23-08-2010 16:28:35
Schijven zijn van Mov'it...
Maakt dit verder  nog uit?

Had ook al mn bedenkingen over die Zauraks (was de naam alweer kwijt...), zeker als ik de naaf al uit moet boren, dan pas ik helemaal....

Helaas ontkom je niet aan uitboren. Is trouwens van toepassing op alles originele velgen welke van de C30/S40/V50 komen,

BenC70ES

Citaat van: wouter1220 op 23-08-2010 11:16:45
Nu is winterbanden kopen in
18" helemaal een drama ...

Waarom is dat een drama?, ik heb zelf ook 18" winterbanden.

Citaat van: Sbv op 23-08-2010 16:45:25
Citaat van: wouter1220 op 23-08-2010 16:28:35
Schijven zijn van Mov'it...
Maakt dit verder  nog uit?

Had ook al mn bedenkingen over die Zauraks (was de naam alweer kwijt...), zeker als ik de naaf al uit moet boren, dan pas ik helemaal....

Helaas ontkom je niet aan uitboren. Is trouwens van toepassing op alles originele velgen welke van de C30/S40/V50 komen,

Hetzelfde is van toepassing als je velgen van de nieuwere C70 zou nemen, die overigens dan wel weer een betere ET waarde heeft.  (45 ipv 52).

Dacht eens gezien te hebben dat de Otrera (17")velgen zouden passen over de R-klauwen.  Geleverd op C70 collection en ook op de S60.  Maar vrij zeldzaam, als je lage prijzen wilt zal je naar aftermarket moeten, ofwel met spacers werken.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

wouter1220

"Drama" is natuurlijk maar hoe je t bekijkt...
In dit geval had ik het over een drama voor je bankrekening  :eusa_wall:

Otrera velgen zijn wel netjes, ik geloof dat mn huisgenoot die ook onder zn S60 heeft liggen.
Zijn dat niet die nebula achtige dingen, maar dan zonder schroefjes?

Mochten het aftermarket velgen worden, ga ik nog liever voor nog een setje (imi) peg's erbij.
Geen aftermarket velgjes op mijn vlo - maar das mijn bescheiden mening....

Spacers zijn nou niet echt een optie waarvoor ik zou gaan, hier hoor ik zoveel narigheid over  ???

Sbv

Neem dan een setje comets of pegasus 17". 17" winterbanden zijn nog best wel te betalen. Voor de S70 heb ik Nokia WR-G2 215-45-17 zijn prima banden en goed te betalen

innocenti

Passen Trex velgen misschien? Kan je bij ET informeren. Ik geloof dat DCCCL ze ook heeft met de S60R remmen. En ik kan me niet voorstellen dat hij spacers heeft.

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

innocenti


V70geRwin

Citaat van: wouter1220 op 23-08-2010 16:40:38
Citaat van: spekkie99 op 23-08-2010 15:08:09
Denk dat de meeste Volvo 17 inchers niet passen omdat de klauw veel ruimte nodig heeft.
Heb ook wel eens ergens gelezen dat alleen ori 17 R velgen passen en de imi's juist niet.
Trexen passen en heb de porsche set zelf gehad met Team Dynamics Pro Race 1.2.

Team Dynamics passen idd, maar was eigenlijk opzoek naar een (natuurlijk niet te duur)
ori/imi volvo alternatief....

Dan blijven alleen maar de r velgen over, makkelijk zat  ;D
Overigens heb ik die TD ook voor 650 gescoord, valt toch wel mee tov R velgen?