olie-afscheider

Gestart door bbrruno, 01-03-2004 16:04:54

Vorige topic - Volgende topic

bbrruno

Op een (ander) forum las ik volgende tip om carterdruk te verhelpen/voorkomen:

"carterdruk is te verhelpen door de motorolie te spoelen met forthe. De carterontluchtingsslang op de inlaatslang losnemen en schoonmaken. Deze slang vol spuiten met carbateur reiniger en door blazen. Na deze behandeling zie je waneer je de peilstok iets lostrekt geen uilaaat gassen meer komen.
Dit zul je regelmatig dus iedere onderhoudsbeurt moeten doen. Andere oplossingen zijn duurder door de motor uit elkaar halen en zuigerveren en zuigers vervangen maar dit is nogal kostbaar en geeft misschien achter af niet het gewenste resultaat. Onder het inlaat spruitstuk zit een zwarte vierkant doos dit is de olie afscheider deze zit waarschijnlijk verstopt of vol met rotzooi. vandaar de snelle en met goed resultaat vol spuiten via de ontluchtingsslang met carbateur reiniger."

mijn vraag:
1) Kan je zien dat de afscheider verstopt raakt?
2) Kan je niet beter gewoon die olie afscheider ook spoelen met het opgevangen olie-mengsel forthe via de ontluchtingsslang om het perfect schoon te krijgen?

konniekip

ik zou vooral niet te hard blazen. Anders schiet de aansluiting van de ontluchtingsslang op de carter los :D

VliegendeBaksteen

Ik ben eerlijkgezegd een beetje huiverig voor allerlei exotische vloeistoffen in mijn carter. Liever alles lostrekken en met het handje schoonmaken (ook al kost dat veel meer tijd).

Spim

Vaag verhaal  :-/

ed

Dit komt van het "problemcar" forum. De bedoeling is om de olie in de olieafscheider te verdunnen, waarna het vanzelf weg zou spoelen. Het probleem van die olieafscheider is dat deze onder het inlaatspruitstuk zit. Om deze schoon te maken (zonder spoelen dus) moet het inlaatspruitstuk eraf. Dat is wel een lekker klusje.
Als dit werkt kan het een goede oplossing zijn. Ik denk alleen dat de rotzooi uit de olieafscheider weer in de cilinderkop terecht komt. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of het dan afgevoerd of verdund wordt door de motorolie. Het zou goed zijn dit voor een oliewissel te doen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!