wat te doen?

Gestart door katuut, 24-08-2010 19:38:08

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nou, als ie normaal loopt hoef je geen kop te laten reviseren :)
De 850's en *70 tot en met modeljaar 1998 hebben hydro stoters en daar hoef je dus niks te stellen. Beresterke motoren op LPi dus.

mehn

Citaat van: katuut op 25-08-2010 07:39:19
hoe werkt zo'n overboost dan?

De turbodruk wordt een paar seconden met 0,2 bar verhoogd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

joebar

sorry ff de weg kwijt

innocenti

Citaat van: katuut op 24-08-2010 20:17:10
7000 is nog aardig wat anders als (4000x3) 12000 euro.

respectabele km stand overigens
Bij regulier onderhoud zit bij mij ook elke 45000km bakolie verversen. Verder heb ik alle uitgave bijgehouden en in het bedrag opgenomen: 3 setjes zomerbanden, setje winterbanden, remmen, FSD dempers, nieuwe nivomats. Geen uurloon, doe alles zelf op distributie na. Ik houd alles in een excelsheetje bij en voor mn gevoel had ik minder uitgegeven.

Alle hobby uitgave als 3"DP, lampen, radio zitten niet bij het onderhoud

Rij overigens automaat zoals te zien is onder mijn avatar

katuut

Citaat van: )()()sT op 25-08-2010 08:33:41
De 850's en *70 tot en met modeljaar 1998 hebben hydro stoters en daar hoef je dus niks te stellen. Beresterke motoren op LPi dus.

als hij/zij (wat is het eigenlijk?  :P) begint te schommelen in toeren of inhouden is er een koprevisie nodig ?
Chronisch last van detaildiarree

KIM

Een koprevisie op deze modellen zal waarschijnlijk nooit nodig zijn.
Voordat ik de R aanschafte, heb ik een GLT gereden op LPG en deze op 610.000 km gezet. Toen was de kop (denk ik) versleten, want ik kreeg te maken met backfires.
Ik heb mijn R met 215000 in 2007 op LPi gezet en ben inmiddels op 335000 aangeland. Nog geen LPi problemen gehad, maar krijg nu wel te maken met het vervangen van veel ondersteldelen tegelijk. Daarna kan 'ie er weer tegen voor een jaar of 5.

Ronald21

overboost > max standaard 0.5 bar overdruk, pieken naar 0.7 bar

jan piet

Citaat van: katuut op 25-08-2010 19:51:38
Citaat van: )()()sT op 25-08-2010 08:33:41

als hij/zij (wat is het eigenlijk?  :P) begint te schommelen in toeren of inhouden is er een koprevisie nodig ?

Wat bedoel je daar mee? Dat kan nml héél veel van alles zijn  :eusa_doh:
Ontsteking is voor de hand liggend, luchtmassameter, stappenmotor vervuild, vuil, erg vuil luchtfilter tijd niet op benzine gereden dus opnieuw inleren stappenmotor, noem maar op  :eusa_think:
Mijn motor is laatst vervangen (dank aan slecht onderhoud vorige eigenaar) tot de laatste minuut liep ie strak alleen borrelde er wat  8) Dus koprevisie omdat je auto onregelmatig loopt? geloof 'r niks van!  :eusa_shhh:

Ronald21

en toen was ie weg  :eusa_snooty:

katuut

haha nee ik niet

zit gewoon te dubben

heb net 4000 euro in de alfa gestopt die gewoon erg fijn rijdt. Ook karakter vol is en charme heeft maar niet het vermogen van een R

en daarbij vrees ik gewoon kosten die aan een 'nieuwe' R komen voordat deze weer helemaal zo is zoals i dat graag wil......
Chronisch last van detaildiarree