Bas met V70 25t DOP stelt zich voor

Gestart door bas_v70, 26-08-2010 23:07:21

Vorige topic - Volgende topic

bas_v70

Hallo allemaal,

ook voor mij wordt het tijd me eens netjes voor te stellen.

Mijn naam is Bas, woon in Haarlem en werk in IJmuiden bij een staal fabrikant.

Sinds augustus 2009 rijdt ik een V70 2.5T, DOP met beige volleder ('99). Bij aankoop stond er 215.000 op de teller. (nu ruim 230.000) Net ingereden dus.
Hiervoor reed ik een v40 2.0, maar die hebben we behoorlijk in de poeier gereden.

Omdat ik een behoorlijke auto voor de caravan wilde hebben, is de keus op een V70 gevallen. (altijd een goede smoes)
Via MP voor een leuk prijsje op de kop getikt. Had niet veel tijd om wat uit te zoeken, en heb volgens mij wel wat geluk gehad.
Al wel wat onderhoud aan gehad. lek koelvloeistof tankje, andere dynamo en de carterventilatie op laten knappen.

Op de ToDo lijst staan nog een renovatie van het kale leren stuur, een een auto-up voor het elektrische raam.

Ik gluur al een jaartje mee, en heb al heel wat nuttige tips van het forum geplukt.
(mijn sc901 lust weer alle CD's, de parrot zit in gebouwd, en ook ik dacht dat de antenne draden in de zijruitjes zij-ruit verwarming was)

Ben behoorlijk tevreden over de auto. Comfortabel en rap. De caravan is ook geen enkel probleem. tot aan de 80 heb je bijna niet in de gaten dat er wat achter hangt. Het verbruik is eigenlijk het enige min puntje, en soms is 'tie wat onhandig groot bij het inparkeren. Voorlopig kan ik weer een paar jaartjes vooruit.

Heb de auto in onderhoud bij van West in Uitgeest, tot volle tevredenheid.

Zal kijken of ik dit weekend wat leuke plaatjes kan schieten.

marc-850

Welkom Bas, dit schreeuwt om beeldmateriaal!

Veel veilige kilometers gewenst met je Roffel.

Ries van de Zilverschuit

Welkom, weer een burgerturbo  ;) Van benzine lust-ie inderdaad een beste slok. LPG ook, maar dat kost wat minder. Zo te zien, rij je meer dan 15.000 km per jaar. Is het overwegen waard, mits je hem maar lang genoeg aanhoudt, om de installatie terug te verdienen.

Over dat stuurwiel is hier ook al het een en ander geschreven.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

StefanCJ

Welkom op `t forum! Als je eruit bent met de auto-up voor de ramen dan houd ik me aanbevolen voor info.  :)

UserID6342

Over de auto-up voor de ramen hebben zowel Erwin (degene die het eerst gebouwd heeft) als ik, voldoende hier op het forum vermeld hoor.  Is zo terug te vinden.  Incl. aansluitschema en bedradingskleuren.

bas_v70

Citaat van: Dirk342 op 27-08-2010 19:18:39
Over de auto-up voor de ramen hebben zowel Erwin (degene die het eerst gebouwd heeft) als ik, voldoende hier op het forum vermeld hoor.  Is zo terug te vinden.  Incl. aansluitschema en bedradingskleuren.
Heb ik idd al gevonden. Heb de relaitjes al klaar liggen. Wilde voordat ik in de kabel boom ging knippen het even 'los' proberen(draadtjes tussen schakelaar en stekker) maar toen bleek het niet te werken. Sindsdien ligt het projectje op zolder..

bas_v70

Zo,  en nu de foto's

Het type

Het interieur

De auto

aardigebas

UserID6342

Nette auto hoor Bas, je zou na het zien van de laatste foto wel zeggen dat de auto iets meer naar beneden kan :)

bas_v70

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2010 17:11:36
Nette auto hoor Bas, je zou na het zien van de laatste foto wel zeggen dat de auto iets meer naar beneden kan :)

zou dat kunnen komen door de niveauregeling?
(na een jaar in bezit voor het eerst op pad met de caravan, en ontdekte dat er niveauregeling op zit ...)

elianmars

Citaat van: bas_v70 op 29-08-2010 22:31:43

(na een jaar in bezit voor het eerst op pad met de caravan, en ontdekte dat er niveauregeling op zit ...)

De meeste V70's staan standaard nogal hoog op de pootjes. Niveauregeling zit alleen aan de achterkant.

Mijn ex stond ook zo hoog als die van jou. Na verlagingsbussen aan de achterkant en kortere veren aan de voorkant was dit het resultaat:

thuur

bas_v70

Citaat van: elianmars op 29-08-2010 22:37:50
Citaat van: bas_v70 op 29-08-2010 22:31:43

De meeste V70's staan standaard nogal hoog op de pootjes. Niveauregeling zit alleen aan de achterkant.

Mijn ex stond ook zo hoog als die van jou. Na verlagingsbussen aan de achterkant en kortere veren aan de voorkant was dit het resultaat:

Dat scheelt idd wel een aardig stukje.
Het is me bekend dat de nivomats alleen achter zitten.

Behalve dat het optisch fraaier is, maakt het ook nog wat uit voor de wegligging?

UserID6342

In zijn algemeenheid zou je kunnen zeggen dat hoe lager de auto op de weg ligt, hoe beter de wegligging is.  Ook het zg overhellen van de carrosserie zal tot een minimum beperkt blijven.

jacco k.

Knappe Volvo!
Veel veilige kilometers toe gewenst.