open luchtfilter op een 2.5 10V

Gestart door vincde, 27-08-2010 18:10:42

Vorige topic - Volgende topic

vincde

Er is al veel over geschreven en heb er al veel over gelezen maar ik vind geen antwoord op mijn vraag dus hoop dat jullie mij die kunnen geven.

Ik wil een open luchtfilter plaatsen in mijn S70 2.5 10v. Dat dit kan en geen vermogen oplevert weet ik, dat het wel een beter sound geeft weet ik (daar doe ik het voor). Ik heb net even gekeken en zie dat ik met een filter met diameter 70mm uit de voeten kom ik zie echter ook nog wat slangen aan mijn luchtfilter box zitten waarvan ik de slang naast de grote slang niet kan plaatsen (weet niet zijn bedoeling) Waar is deze voor? kan ik hem ergens ander aansluiten straks als ik het open filter er op heb zitten. De temp voeler plaats ik ook ergens anders (tips?)

Ik zal even een fotootje bij plakken:

gr Vincent
VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

)()()sT

Ten eerste moet je een luchtmassameter houder van een turbo hebben.
Ik had die slang op mijn vorige 850 ook en heb 'm maar afgedicht want veel deed ie niet.
Er zijn immers modellen waar die aansluiting op het luchtfilterhuis afgedopt is ???

Zo had ik 'm in de auto:

LPGLE

10V heeft geen lucht massa meter ;)

)()()sT

Ow ja idd...  :eusa_doh:
Maar dan weet ik het ook ff niet hoe je die temp.sensor moet monteren want nu zit ie in het luchtfilterhuis.

LPGLE

vincde

Nee inleg levert te weinig geluid op.

tempvoeler maak ik in een pijpje wat ik als tussen stuk ga gebruiken.

maar die andere slang daar ben ik benieuwd naar waar die voor is.
Hij gaat naar een ronde pot op mijn gasklephuis. Lijkt mij iets van een stationair regeling?

En inderdad de 10 v heeft geen LMM.

Dus wie o wie weet waar die andere slang voor is en waar ik hem het beste kan plaatsen na montage open filter.

gr Vincent
VolvoC70 2.5t automaat LPG g3 Cabrio met 300000Km. BMW k100rt 220000Km en een Kawasaki Z550 55000Km.

LPGLE

als het alleen om de sound gaat , waarom dan niet iets aan de uitlaat veranderen ?

Ik heb een katloze voorpijp , dat klinkt heel donker , en roffelt nog harder  !

vincde

Ja is ook een optie, maar prijs technisch is een filter de goedkoopste oplossing met een groot effect.

Heb het tot nu toe op al mijn auto's gehad vanwege de lekkere sound.

Misha

Bijzonder, de loop van die LPi-injectorkabels.
Plek en plaatsing van de LPi-relais ook trouwens.
Welke inbouwer was dit ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 27-08-2010 21:43:36
Bijzonder, de loop van die LPi-injectorkabels.

En de plaats van de zekeringen dan.  :eusa_wall:
Hopelijk ook geplaatst aan halve prijs.

vincde

Ja is niet de meest nette inbouw.
geen idee wie de inbouwer is geweest. Zou ik eens moeten kijken. Is wel een jonge gas installatie (2008).

maar die slang.....waar is die nu voor??

razorx

Inderdaad is die LPG inbouw niet netjes.
Toevoer gas loopt te dicht langs een warm deel van de motor.
Daarnaast zal bij iedere vervanging van het luchtfilter de bekabeling naar de relais belast worden.

Die slang, om eindelijk een antwoord te geven, is voor de luchttoevoer van je stationnairregelaar. ;)

Heel eerlijk gezegd zou ik het mooie geluid even vergeten em de LPi installatie door een echte expert laten fatsoeneren.
Heel goed dat Misha even goed naar de plaatjes keek, en Ludo de relais ellende zag.

Zo zal het niet eeuwig goedlopen.
Op naar een goede Vialle expert is mijn advies.

elmarconi

Citaat van: razorx op 28-08-2010 00:39:19
Die slang, om eindelijk een antwoord te geven, is voor de luchttoevoer van je stationnairregelaar. ;)

Het plaatje zoals bij )()()sT te zien is, is de oude situatie, heeft Thom de Jong me verteld. De slang naar de stationairregelaarkomt bij latere edities boven uit de luchtfilterbox. Bij oudere uit dat bochtje net voor de gasklep.

Bij latere edities is die daar afgedopt.
--
Autogas Inside . . .

vincde

Die LPI installatie ga ik zeker fatsoeneren.
De kabels lopen gewoon lekker in de weg en het ziet er niet uit.

Ok die slang is voor de stationair regeling en moet dus op een ander punt aangesloten worden.
Ik zie inderdaad in de knik net voor de gasklep een afgedopte aansluiting, daar moet hij dan mooi op kunnen.

Dat moet dan wel allemaal goed gaan komen.

Dank voor de antwoorden, als het zover is en alles zit erin zal ik er hier een foto van posten.

gr Vincent

animalT5R

Als het je puur om de sound gaat,koop op de sloop een ander luchtfilterhuis en zaag er aan de onderkant een gat in...presto KLAAR!!
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....