tips onluchten brandstofinspuitpomp?

Gestart door ik-rol, 20-08-2010 10:18:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je zou eens een afspraak kunnen maken bij http://www.terlouw.nu

Dan durf ik te zeggen dat je met een perfect startende en rijdende wagen bij ze vandaan gaat.

V70 classic

Ik had hetzelfde.

Ook herkenbaar.
Bij een inhaalactie plots vermogens verlies.
Ff dynamisch goed op tijd zetten en klaar ben je.
En inderdaad goede dieselmonteurs zijn zeldzaam.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

rpakuypers

Citaat van: ik-rol op 26-08-2010 16:42:26
Update: andere tips gezocht. 's ochtends start hij na het vervangen van de brandstofinspuitpomp en de injectors in 1 keer (starten = lopen). Daarna, na 5 tot 15 minuten stil te hebben gestaan start hij erg slecht. Na 10-15 sec, met blauwe rook, en stotterend gaat hij lopen. Ik heb nu al 60 km gereden (stad, snelweg) en als ie eenmaal rijdt loopt ie prima (ook stationair, geen rook bij gas erop, trekt prima - goed zelfs -). Ook het verbruik is dan zoals het hoort.

Ik heb er niet zoveel verstand van maar volgens mij staat een en ander niet op tijd (de pomp) en heeft het niets meer met een luchtbel te maken. Of zit ik er dan echt naast  ???.  Ik hoop dat het echt goed komt, want zo is het niet echt fijn genieten  :eusa_pray:

Toen ik mijn diesel kocht was het excuus van de garage een "oude accu" waardoor hij slecht zou starten. Met een nieuwe accu hetzelfde probleem. Ben op een donderdagavond even naar Urk gereden (vanuit Wolvega een klein eindje) na eerder op de dag een afspraak te hebben gemaakt met Jaap Pul. De diesel aan de computer en wat wees hij uit .... timing niet goed, waarschijnlijk na het vervangen van de distributie en de pompriem. Na 30 minuten was hij klaar en al met als was ik 35 euro kwijt en tot op heden is het starten en lopen zonder mokken. Ik merk wel dat het winterdag wat minder wordt maar dat ligt aan de gloeibougies ..........

Groet,
Roger

ik-rol

Bedankt allemaal, ik kom zelf uit de buurt van Den Haag. Volgende week laat ik timing van de pomp goed zetten door de garage die er aan heeft gesleuteld. Maar als dat niet het resultaat oplevert zoals ik de auto bracht (start = lopen), dan ga ik afspreken dat ik op hun kosten deze laat afstellen door Terlouw of Stokking. Stokking in Gouda moet het toch ook kunnen?

ik-rol

Ik heb gekeken of ik meer info kan verzamelen voor dit forum en de garage. Wat ik nu weet: de auto start in koude toestand in 1 keer. Meteen starten na uitzetten = 1 keer starten. Keer op keer. Auto start alleen slecht na enkele minuten 10-15 minuten stilstand, beginnend bij een aantal cilinders en dat wordt na een aantal seconden alle vijf. Daarna blijft hij mooi lopen en rijden.

Jack v

ik denk dat je dieseltank vaccuum trekt , als je tank niet al te vol zit probeer het dan eens zonder dop gaat het dan wel goed zit  je ontluchting dicht.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ik-rol

Tankdop er af levert niet het gewenste resultaat (vandaag geprobeerd). Woensdag gaat hij naar dezelfde garage. Mocht dat niet baten ga ik naar de dealer of Terlouw. Ik schat zelf - net als vele medeforummers - dat de dynamische pompafstelling niet klopt. Ik hoop dat de motor sterk genoeg is om dit voorval te overleven  :eusa_pray:.

pimsam

CiteerIk hoop dat de motor sterk genoeg is om dit voorval te overleven  .

Een dieselmotor zal er niet meer of minder onder lijden. Bij benzine is dat een ander verhaal.

ik-rol

Vandaag bij de garage geweest die een en ander heeft geplaatst. De '1-ste' monteur was terug van vakantie en uitgelegd wat er aan de hand is en jullie advies meegegeven (bedankt!). En vanmiddag deed hij het weer als vanouds  :laugh:. Even nagepraat en de monteur zei dat het afstellen heel precies komt tussen het vliegwiel/nokkenas en de dynamische pompafstelling. Hij zei dat hij hem met de computer kan afstellen (uitlezen), maar ook op de hand. Gelukkig start hij weer in 1 keer. Nu maar hopen dat de auto wel goed start na een lange warme rit in het buitenland (waar het mij om te doen was); pas volgend jaar kan ik dat testen. In elk geval heb ik net als anderen op dit forum geleerd dat ervaren dieselspecialisten schaars zijn.

Wel merk ik dat de auto een beetje trilt aan het stuur als ik fors gas geef en ophoudt als constant rijdt. Maar waarschijnlijk is dat altijd zo geweest en let ik nu meer op.