Pulsgever aan gruzelementen

Gestart door Luc, 30-08-2010 01:42:17

Vorige topic - Volgende topic

LPGLE

denk niet het toplager, maar je druklager .

Als hij al herrie maakte , denk ik dat er nu een kogeltje uit je lager via de BDP gever naar buiten is gevlucht .

Je bak zal binnenkort dus gedemonteerd moeten worden !

Luc

Zo, we hebben het vliegwiel bekeken voor zover het door dat kleine gaatje mogelijk is, maar geen afwijking kunnen ontdekken.

Mn vader is er nog steeds van overtuigd dat de sensor gewoon versleten is, maar ik geloof er niks van.
Mn garagehouder zit al 30 jaar in het vak, en heeft dit ook nog nooit meegemaakt. Ik heb m de sensor laten zien en ook hij vermoedt dat er een kogeltje of een metaaldeeltje van een veer of iets dergelijks tegenaan is gekomen. En dat ding moet dan nog in de bak zitten, dus het risico dat het weer gebeurt is gewoon aanwezig. Ik heb een offerte laten maken om de bak te wisselen (ik heb een jongere bak klaarliggen, een koppelingsset en een nieuwe krukaskeerring koop ik er wel bij). De offerte kwam uit op 325 euro incl. BTW, maar exclusief nieuwe bakolie (peanuts). Zodra de "nieuwe" BDP-sensor van Dirk binnen is rij ik de auto naar de garage, en dan kost het maar een paarhonderd euro. Dan is ie wel helemaal klaar, distributie, waterpomp en alle andere grote en kleine dingen zijn in de afgelopen maanden allemaal gebeurd. Gelukkig valt het spaarloon komende maand vrij...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

LPGLE

had er ook niet van opgekeken als er een "1" voor dat bedrag had gestaan ....
Is echt een schijntje ...en ben benieuwd welke koppeling er dan in komt .....??? nieuw kan nooit voor dat geld .....( alleen een koppelingsset kost al 300 euries)
Waarom vertrouw je de bak niet ?

)()()sT

Het is alleen maakloon, de koppeling heeft ie al ;)
Een set kost echt geen €300,- maar ca. 135 bij Estate services.

LPGLE

Luc

Het bedrag is alleen het arbeidsloon. Ik laat regelmatig een aardig bedrag achter bij die garage dus hij heeft me ook wel een beetje gematst denk ik. Bak had ik al, koppelingsset moet ik nog kopen, ik kijk wel waar ik een Sachs set het voordeligst uithaal. En omdat de bak er toch af gaat laat ik ook meteen de krukaskeerring aan die kant maar doen.

thuur

LPGLE

sachs voor deze auto is de set AK3801
De bruto prijs was 315 euro ex , is nu 325 euro ex btw in Nederland.
Als er een prijs verschil is, ja heb je weleens maar dit is extreem veel, ben ook heel benieuwd of er dan op de plaat en drukgroep ook SACHS als merk staat , en geen grijze import is .
ak3801 is overigens incl druklager ( kost los ook 58 euro ex btw)

Via hun site zag ik idd dat ze als 'scanPech' leveren/inkopen , en op de foto staat een sachs afgebeeld .... :eusa_think:

Ludo

Citaat van: LPGLE op 31-08-2010 22:04:38
De bruto prijs was 315 euro ex , is nu 325 euro ex btw in Nederland.

Dat is wel erg veel, een R koppeling kost zelfs (iets) minder.

LPGLE

Werk zelf in de aftermarket auto onderdelen markt en merkte vandaag wéér dat Bruto prijs van een bobine (850) toch een heel eind goedkoper was bij de dealer.
De aftermarket prijzen zijn alles behalve actueel in nederland. Ik loop er dagelijks tegenaan te schoppen ....

Aftermarket is eigenlijk de verkeerde naam , helaas noemt men het zo , Volvo levert Bougicord onstekingsdelen , en die koopt volvo dan weer bij dezelfde 'aftermarket' fabrikant ....

)()()sT

Voor mijn vorige 850 de set bij estateservices besteld. De complete set was van Sachs; de plaat, drukgroep en het lager.

Tegenwoordig kun je 2 soorten kiezen, een van Luk en een van Sachs (de laatste is iets duurder; ca. 140 euro)

Edit: de Sachs is iig. nu €149,-
Het andere merk is..... Geen luk volgens mij ;D

LPGLE

Citaat van: )()()sT op 31-08-2010 22:18:18
Voor mijn vorige 850 de set bij estateservices besteld. De complete set was van Sachs; de plaat, drukgroep en het lager.

Tegenwoordig kun je 2 soorten kiezen, een van Luk en een van Sachs (de laatste is iets duurder; ca. 140 euro)
ongelofelijk... morgen maar weer eens rondbellen .... :eusa_wall: :eusa_wall:
Als iemand voor mij een kopie van een bon wil faxen , dan heb ik wat om de leveranciers in NL mee om de oren te slaan . :evil:

LPGLE

goed , ff on topic maar weer,  waarom wil luc er nu een andere bak achter zetten  ?

thuur

Citaat van: LPGLE op 31-08-2010 22:23:55
goed , ff on topic maar weer,  waarom wil luc er nu een andere bak achter zetten  ?

Misschien hier iets mee te maken?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39971.0.html

Gr ???

Luc

Helemaal goed. En nu haalt ook bij mij de noodzaak het voornemen in. Ik kon aan het vliegwiel danwel niks zien, maar ik wil gewoon niet volgende week weer met hetzelfde probleem stranden.
Het doet financieel wel ff pijn, maar ik heb al zoveel in de auto geinvesteerd, dat ik dit niet ga laten liggen.