V70R slaat spontaan af bij stationair toerental

Gestart door t_w, 31-08-2010 17:34:50

Vorige topic - Volgende topic

t_w

Citaat van: )()()sT op 31-08-2010 21:53:01
Jij ziet Robster regelmatig hè? ;):D

:eusa_whistle:  ;)

Dat van die stekker, kun je die gewoon bij Volvo bestellen? Of moet ik dan gaan zoeken bij Rick Donkers ofzo?

Als ik  dat topic van Frank zo doorlees lijkt dat redelijk op  mijn probleem (ff afwachten wat de foutcode is). Enige verschil is dat de mijne de problemen nog (?) niet heeft laten merken 'op snelheid'.

thuur

Citaat van: t_w op 31-08-2010 22:06:55
Citaat van: )()()sT op 31-08-2010 21:53:01
Jij ziet Robster regelmatig hè? ;):D

:eusa_whistle:  ;)

Dat van die stekker, kun je die gewoon bij Volvo bestellen? Of moet ik dan gaan zoeken bij Rick Donkers ofzo?

Als ik  dat topic van Frank zo doorlees lijkt dat redelijk op  mijn probleem (ff afwachten wat de foutcode is). Enige verschil is dat de mijne de problemen nog (?) niet heeft laten merken 'op snelheid'.

Die stekker is gewoon te bestellen ja. Sterker nog, je hoeft alleen maar de 4 pinnen te bestellen. De rest is herbruikbaar.

Solderen zou ook nog een optie zijn, en dat kan met de bestaande pinnen. Maar dan is het nog belangrijker om de kabel te fixeren omdat het zwakke punt dan nog meer belast wordt: gesoldeerde kabels krijgen een 'stug stuk' vlak na de soldering.

Gr ;)

t_w

Vanochtend reed de auto prima, ook stationair mooi constant (niet zo lang voor het stoplicht moeten wachten als gister, maar toch ;)

Vanmiddag op de terugweg was het weer wat minder. Af en toe een kleine hick-up tijdens stationair, maar niet afgeslagen.
Nu hoorde ik (terwijl ik naast de auto stond) in eens een sissend geluid. Blijkt er nu wel 1 dopje van die kerstboom af te zijn!
Gisteren zaten ze er allemaal nog op...
Ook dit heb ik bij een van de andere topics gelezen, blijft vaag...

Morgen kan ik de auto laten uitlezen, lampje brand nog steeds (blijft ook branden totdat je hem reset? soort geheugen functie?)

Thijs

daytonawim

Ik was ook een dopje op het boompje kwijt, de dealer kon em niet vinden,
dus slang met schroefje doet het ook.

2 dagen later 2 dopje pleite :-(

Gelukkig zag ik dat voordat het Labda lampje ging branden.

Bij uitlezen en resetten was de storing gelijk aan de klacht :-)

Alleen bij mij bleef ie te snel stationair draaien (1100 rpm)

Robster480

Thijs,

Ook ik heb hier last van gehad, lambda lampje ging ook branden. Afslaan op snelheid deed ie niet, slechts bij het wachten bij verkeerslicht/kruising etc. Het afslaan voorkwam ik door hem in z'n vrij te zetten en rond de 2000 toeren te blijven.

Ik heb de foutcode uit laten lezen en deze was 414- laaddruk regulering. Na het resetten nergens meer last van, tot een paar maanden later.

Ik was met Tom bij Dirk om de geschipte ECU te testen en vroeg of Dirk ook even naar het afslaan wilde kijken/luisteren. Ik heb de auto toen twee keer gestart en hij sloeg beiden keren vrijwel direct af.

Volgens de garage hier in het dorp verderop zou dit duiden op een vacuümprobleem, echter volgens Dirk niet.
Hij vermoedde een probleem bij de LMM of de turbodrukregelaar.

Dirk had nog een LMM van een T-5R liggen en we hebben die er toen opgezet. Vervolgens; starten en lopen. De motor liep een aantal minuten keurig stationair, alvorens de auto uit te zetten. Tevens was het lambda lampje na het vervangen van de LMM uit.

Ook herinnerde Dirk zich de ty-wrap modificatie en is in Vadis gaan zoeken. Hier vond hij deze echter niet, maar hier op het forum wel.

Uitwisselen kan wat mij betreft altijd een keer. Ik heb ook mijn oude LMM nog liggen. Wellicht kunnen we die eerst proberen. Als ie daarmee ook afslaat weten we vrijwel zeker dat dit de oorzaak is.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

t_w

Ok, thanks!

Kan iemand me vertellen in hoeverre de LMM's gelijk zijn?
Voor alle turbo motoren hetzelfde?
Turbo / niet turbo hetzelfde?
Motoren met / zonder ETM hetzelfde?

Voor het geval ik er ergens een op de kop moet tikken ;)

ps. is er ergens een 'setje'  te bestellen waar alle vacuum slangen incl. knietjes e.d. in zitten?
wil ze binnenkort wel een keer vervangen, leek me handig om 'alles in 1 keer te bestellen' ...

t_w

Vandaag proberen uit te lezen met een universele unit van Delphi ... (typenummer vergeten...). Helaas niet in staat om verbinding te maken.

Morgen een nieuwe poging (met een ander apparaat uiteraard...)

t_w

Nog wel even de throttle position sensor doorgemeten. Rond de 1,09 K Ohm bij stationair, 2,75 K Ohm bij volgas. Lijkt wel te kloppen?

Iemand een goede tip waar ik makkelijk de spanning van de lambda sensor kan meten?
(ik bedoel een handige plek waar ik de multimeter tussen kan prikken?) Kan de stekker niet zo eenvoudig zien  :eusa_wall:

razorx

Citaat van: t_w op 02-09-2010 19:30:43
Nog wel even de throttle position sensor doorgemeten. Rond de 1,09 K Ohm bij stationair, 2,75 K Ohm bij volgas. Lijkt wel te kloppen?

Iemand een goede tip waar ik makkelijk de spanning van de lambda sensor kan meten?
(ik bedoel een handige plek waar ik de multimeter tussen kan prikken?) Kan de stekker niet zo eenvoudig zien  :eusa_wall:
De TPS waarde van 1,09k bij stat. vind ik hoog.
Beter is het overigens de TPS spanning te meten. Bij stat. max. plm. 0,5V.

De spanning van de lambda sonde meten heeft niet zo heel veel zin. Het is een "blokgolf". Bovendien zie je zaken als traagheid van de sonde niet goed.

Succes!
Y.

t_w

Auto uit laten lezen, code 1-2-1 LMM...

Per direct maar een nieuwe besteld, toen ik hoorde dat er ook 'losse' sensoren in gezet konden worden, voor ongeveer 90 euro. Dat klinkt al heel anders dan de 250 euro die een complete LMM moet kosten.

Vandaag opgehaald maar blijkt niet te passen  :eusa_wall:(geleverde sensor heeft 5 aansluiting, terwijl de huidige er 4 heeft)...

Dus dan moet je alsnog de complete (dure) versie kopen... Ellende.
Voordat ik die ga aanschaffen wil ik wel zeker weten dat ie ook stuk is natuurlijk :-\

Story continues...

Wat betreft die lambda sonde, ik kan met een volt meter toch wel kijken of dat ding uberhaupt reageert op gaswissel?

Piere

Citaat van: t_w op 04-09-2010 12:57:08
Wat betreft die lambda sonde, ik kan met een volt meter toch wel kijken of dat ding uberhaupt reageert op gaswissel?

Tsja, dan weet je of-ie spanning genereert... Maar niet of't de juiste is  :azn:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

innocenti

Ik heb ook net een nieuwe LMM gemonteerd in mn R. Bij ET kosten ze €175. Nu 600km mee gereden en geen gestotter meer gehad.

t_w

Duurde even, maar nu ook een nieuwe LMM en problemen zijn (tot zover ;) ) verdwenen als sneeuw voor de zon!
Rij weer met een grijns rond ;D

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>