Kachel blower / aanjager werkt niet!

Gestart door Jeff, 01-09-2010 23:39:19

Vorige topic - Volgende topic

san

Hans,ik heb geen interieurfilter,tenminste niet dat ik weet,moet toch onder je parafaan zitten aan de passagierszijde.

Hans Duiven

Citaat van: san op 10-09-2010 20:05:50
Hans,ik heb geen interieurfilter,tenminste niet dat ik weet,moet toch onder je parafaan zitten aan de passagierszijde.

Yep!

Daarom kan het heel goed zijn dat er een compleet bos aan takken en blad in het systeem zit, door gebrek aan een interieurfilter.

san

Waarschijnlijk is dit het probleem,volgens Dirk,geconstateerd op de meeting van vandaag.

elianmars

haasje

Lampje

Ik ruik zo'n electronische brandlucht als ik mijn ventilatortje aanzet.

Echter als ik de ECC ook aanzet is dat luchtje weg.

Ik heb al een goeddraaiende ventilatormotor in de achterbak liggen, met schoepen. Kan het nog wat anders zijn?

risky147

Ik zou eerst de oude kachel motor eruit halen.
waarschijnlijk loopt hij te zwaar.
geloof dat ik dat al eerder heb gezegt ???
je kan ook ff je J releas nakijken ik dacht dat  als je ervoor staat de linker is maar dat weet ik niet meer zeker.
Maar die fikt meestal door omdat de motor te zwaar loopt.
de ecc en sigaretten aansteker zitten daar ook op.
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Lampje

Ja Dirk,

Dat heb je idd eerder gezegd ;D

Daarom heb ik de kachelmotor ook al aangeschaft. Ik vroeg me alleen nog even af of de kachelweerstand ook zo'n electronicageur zou kunnen verspreiden.

Ik ga 'm vandaag even inbouwen.

haasje

Je weerstand kan dat ook veroorzaken, zeker in combinatie met een zwaar lopende kachelmotor.

risky147

Ja,dat kan als zo,n motor zwaar draaid wordt alles te heet
en als hij heel zwaar gaat lopen knalt de zekering eruit
maar ik denk in jouw geval dat het de motor is
als de weerstand stuk is werkt alleen stand 4 nog maar en ecc hebt geen standen dus voluit ;D
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

haasje

Een electronicalucht wil nog niet direct zeggen dat het defect is, hooguit dat het warmer is dan eigenlijk goed is voor hem.

Lampje

Ik zal d'r straks even aan snuffelen ;D

Lampje

Gesnuffeld en het is inderdaad de motor die die electrostank verspreidde. Goeie diagnose Dirk!

De 'nieuwe' motor is helaas wél door een roker gebruikt, die stinkt gewoon naar sigaretten. Hij loopt wel heel mooi en minder bijgeluiden.

Bij elkaar één uur werk, maar als je 't vaker gedaan hebt kan het ook in een half uur.

elianmars

Citaat van: haasje op 12-09-2010 00:40:50
De kachelweerstand

Ah, ok.

Die ziet er anders uit dan die van de latere modellen.

Maar daar lag het dus aan? Of werkt de boel nog steeds niet?

haasje

is de weerstand van auto met de standen 1-4 voor de ventilatorsnelheid (in ieder geval de oudere types)