Motor wil niet starten na nieuwe koppakking

Gestart door patatras, 02-09-2010 22:17:11

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Rob850turbo op 26-09-2010 17:43:05
moeten kleppen tegenwoordig nog ingeslepen worden op de zitting?
Zover ik weet wel ja en zou dit ook zeker doen.  Zijn de kosten niet en qua tijd maakt het niett zoveel uit.  Heb wel mijn vraagtekens bij de klepgeleiders nu en ik zou als ik TS was deze toch mee vernieuwen.  Dit om weer extra kosten dadelijk als het zooitje gemonteerd zit te vermijden.

patatras

Ik breng de kop weg naar een revisiebedrijf (Twentse Motorenrevisie) Heb daar de kop ook toen laten vlakken (50 euro) en ze vragen een euro per klep om hem te monteren, daar kan ik niet tegenop sleutelen met mijn opengeslepen bougiedop+lijmklem. Ik zal gelijk even vragen of ze de geleiders kunnen checken, zou zonde zijn als ze inderdaad kapot zijn en ik ze niet vervang.

patatras

Wat doen pakketjes uit de UK er toch lang over om bezorgd te worden.....

Voor diegene die zelf ook een koppakking willen/gaan vervangen heb ik een vrij nauwkeurige handleiding gevonden op t web http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html

Had ik deze eerder gevonden dan had dat mij wellicht wat ellende bespaart..

verburgh

Citaat van: patatras op 07-10-2010 23:49:18
Wat doen pakketjes uit de UK er toch lang over om bezorgd te worden.....

Voor diegene die zelf ook een koppakking willen/gaan vervangen heb ik een vrij nauwkeurige handleiding gevonden op t web http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p1.html

Had ik deze eerder gevonden dan had dat mij wellicht wat ellende bespaart..

Duur het lang uit de UK ??? was zeker meer als 200 euro ?

patatras

Ongelofelijk, na het opnieuw in elkaar zetten van de motor met nieuwe kleppen is er WEER wat anders kapot gegaan, namelijk de distributie spanner..... hierdoor is de hele timing verschoven en is er nu geen compressie in de 3e cilinder meer (weer kleppen tegen zuigers denk ik.  Heb het wel redelijk gehad met deze wagen en vermoed dat ik hem een dezer dagen tegen onderdelen op marktplaats ga zetten.. helaas :-[

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

LPGLE

vaak wordt zo'n spanner met teveel geweld ingedrukt als je hem opnieuw wil monteren .

Ik zet hem vaak tussen de bankschroef , en elke keer als ik er langs loop geef ik hem een zetje .
Doe er ook meestal minstens 10 minuten over om hem geheel in te drukken .
Topic starter heeft er nu niets meer aan , maar een waarschuwing voor anderen wellicht .

Kan me idd wel voorstellen dat het geduld een keer op is met de auto ....

patatras

Ik heb dit ook gedaan, volgens de haynes manual. Ik heb alleen niet getest of de spanning op de snaar nog voldoende was, bij het langzaam rondtornen van de krukas slipt de d-riem niet, echter bij het starten wel...

Is er iemand geinteresseerd in onderdelen? heb nu alles nog liggen, blauw leder interieur, elec ramen, climate control, 4gaats velgen met goede bandjes, handbak, lpg installatie vialle.  Staat binnenkort ook op de verkooppagina

arjenT5R

Het hele gebeuren doet mij een beetje aan als te veel hooi op de vork genomen
en een stukje onervarenheid sorry als ik iemand tegen de schenen schop
maar het komt allemaal een beetje onprofessioneel over  :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

Citaat van: patatras op 21-10-2010 15:49:45
Ongelofelijk, na het opnieuw in elkaar zetten van de motor met nieuwe kleppen is er WEER wat anders kapot gegaan, namelijk de distributie spanner..... hierdoor is de hele timing verschoven en is er nu geen compressie in de 3e cilinder meer (weer kleppen tegen zuigers denk ik.  Heb het wel redelijk gehad met deze wagen en vermoed dat ik hem een dezer dagen tegen onderdelen op marktplaats ga zetten.. helaas :-[

Ligt niet echt aan de auto denk ik (met alle respect)....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

patatras

Ben inderdaad niet iemand met veel ervaring. Daarom kan ik al jullie tips ook erg waarderen, helaas gaat het deze keer niet lukken om de klus te klaren, heb er wel veel ervaring uit opgedaan. Dat het nu door zo iets kleins helemaal mis gaat hoort bij het risico dat ik heb genomen. Hopelijk kunnen we met de verkoop van de onderdelen iets nieuws kopen (auto is gezamelijk van mijn studentenhuis).