Motor wil niet starten na nieuwe koppakking

Gestart door patatras, 02-09-2010 22:17:11

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

patatras

Inderdaad, mijn excuses voor het nalaten van de storingscheck  :eusa_wall:. gelukkig ben ik er nu wel achter wat er aan het handje is. :eusa_dance: Heb er al een op ebay gevonden voor 15 pond dus die is zo onderweg

V70geRwin

Citaat van: patatras op 05-09-2010 13:42:33
Inderdaad, mijn excuses voor het nalaten van de storingscheck  :eusa_wall:. gelukkig ben ik er nu wel achter wat er aan het handje is. :eusa_dance: Heb er al een op ebay gevonden voor 15 pond dus die is zo onderweg

no big deal hoor, blij dat je het nu waarschijnlijk gevonden hebt  :eusa_clap:

patatras

FF afwachten tot Freakcontrol zijn pb leest en ik die van hem miss even kan lenen. Heb er een op ebay besteld vanuit engeland maar zolang kan ik natuurlijk niet wachten. Heb deze auto met mijn studentenhuis en we kunnen er niet te veel geld aan uitgeven. Als hij het weer doet laat ik het zsm weten.

Heb nu deze koppakking set voor 70e via ebay, nog een service setje (luchtfilter oliefilter bougies) origineel volvo voor 30e.  In totaal komt deze koprevisie (als ik het zo mag noemen) uit op 200 euro, best goedkoop toch...

Snellebaksteen

Als je daar weer een goed rijdende wagen voor terug hebt lijkt me dat een goeie deal.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

patatras

Helaas, het heeft niet mogen baten. Gisteren de LMM opgehaald om te testen maar nog steeds het zelfde resultaat.... Een niet startende motor. foutcodes ook gereset, niets! ik snap er niks meer van...

LPGLE

Heb je de onstekings volgorde al nagelopen  ?

100%  dat die goed is ?

1 2 4 5 3

FreakControl

Citaat van: LPGLE op 06-09-2010 16:47:00
Heb je de onstekings volgorde al nagelopen  ?

100%  dat die goed is ?

1 2 4 5 3

Waarbij cilinder 3 aan de bovenkant van de verdelerkap zit.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FreakControl

Dat zwarte kapje zat er bij mij niet op, weet niet of die bij victor aanwezig is vandaar dat ik het even vermelde.  ;)

patatras

Zit er bij mij ook niet op maar heb net gekeken ontstekingsvolgorde 12453 met 3 bovenaan klopt, ook het BDP in cilinder 1 komt overeen met de krukasmarkeringen

LPGLE

even een kabel eraf trekken ( uit het blok) , losse bougie in de dop , op het blok laten liggen , en kijken of de bougie vonkt tijdens het starten....

Zijn de bougies trouwens nat , na het starten ?

patatras

Bougies zijn inderdaad nat(verzopen), ben alleen niet in de gelegenheid om hem aan te slepen tenzij ik een touw aan mijn motorfiets bind :P.. Is het een optie om de injectoren los te koppelen, dan even te starten (alle benzine er uit "blazen") en daarna de injectoren weer aan te sluiten?

Mr Rens

Tuurlijk is dat een optie, bougies er uit halen icm injectoren kan ook. (werk iig bij een motorzaag, maar die heeft dan geen injectie)n Blaas anders met de kompressor in de bougieopening zodat eventueel overtollige brandstof verdampt, maar even starten zonder benzinetoevoer zou voldoende moeten zijn.

En aan slepen werkt toch helemaal niet bij een injectiemotor? Of zet je hem dan op contact, of start je mee? Lijkt me dat je tijdens aanslepen alleen maar meer je in en uitlaatsysteem vervuilt met brandstof; kun je tevens je kat flink mee beschadigen.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

patatras

Net geprobeerd maar dat werkte niet, heb echt geen idee meer waar het nu aan kan liggen...