Startprobleem -> Opgelost!

Gestart door De Kater, 04-09-2010 13:46:45

Vorige topic - Volgende topic

De Kater

Help.

Dat eerst.  :eusa_think:

Ik heb een startprobleem met mijn 850 '95. Sleutelomdraaien resulteert in een hoop klikkende relais maar geen kik van de startmotor. Dit probleem ontstond gisterochtend acuut nadat het eerder wel eens gebeurd was, maar dan na 2-3x opnieuw proberen ging hij rond en sloeg aan (wel het geluid alsof je een verzopen motor start...  Nu al de hele ochtend in/onder/naast de auto gelegen en alle contacten schoongemaakt van massa tot prik. Niets helpt. Solenoid schakelt, ergens in de relais bak schakelt ook van alles, maar de startmotor wil niet in beweging!  :eusa_shifty: Koolborstels van de startmotor aan gort? Startonderbreker (alarm systeem is afgekoppeld)? ergens een relais dat ik nog niet gehad heb?!

help...  :eusa_pray:

Alvast dank aan een ieder die meedenkt!

Gr. Harm

Ronald21

komt er 12 V op de startmotor  ?

zo ja , geef er eens een vlinke klap op met een mooi stukje hout en een  hamertje

Jack v

het lijkt eR inderdaad op dat je startmotor op een dood punt blijft staan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

De Kater

Ok, soms is de oplossing te simpel :eusa_shhh:. Na gister de hele middag alles gechecked te hebben, klappen te hebben uitgedeeld met de hamer (12 V was aanwezig, dank voor tip!) en alles nagekeken te hebben kwam ik er vandaag achter dat het simpeler was dan gedacht. Samen met een vriend vandaag nog eens stroom gemeten tijdens starten (gaat lastig in je eendje) bleek uiteindelijk dat er een massa contact los getrild was.
Kennelijk had ik ze gisteren nog niet allemaal gehad... Vast maken betekende starten en lopen.... :eusa_shifty:

Opgelost!

Ronald21

francois

Jeff

Mooi man! Gelukkig is het weer goed gekomen..
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

T5turbo

Gelukkig opgelost.
Welk massa contact zat er los?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!