knopje zegt klik

Gestart door volvorama, 04-09-2010 20:20:50

Vorige topic - Volgende topic

volvorama

Het knopje naast het knopje om de benzinetankdeksel te openen, waar dient dat voor? Bij mijn auto hoor ik slechts een klik onder het dashboard en dat is het. Mijn vraag is dus: wat mis ik?

Eric

henry classic v70

Is het slot van de achterklep
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

volvorama

Ik had wel zo'n vermoeden, maar mijn achterklep gaat gewoon open. M.a.w, wat ik ook op het knopje druk, de klep blijft te openen. Vandaar dus mijn vraag.

Domaso

Hoef je niet uit te stappen om de klep open te doen als je vrouw er met de boodschappen aan komt.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

henry classic v70

Ik gebruik 'm nooit, doe alles op slot met de afstandsbediening.
Wat het nut is weet ik eigenlijk niet maar heb me laten vertellen dat het 't slot is....... ;D

volvorama

De klep hoort dus te ontgrendelen en een stukje open te gaan? De rest moet dan met het handje lijkt me, want de achterklep is behoorlijk 'zwaar'. Een beetje nutteloos dus. In ieder geval, bij gebeurt er niks. Maar is mis ook niks  ;D

henry classic v70

Waarschijnlijk worden de gasveren dan wat minder zeg maar, heb ik ook.
Er moeten tzt een paar nieuwe gasveren in, ik haal dan wel de originele (dan gaat de achterklep mooi egaal open en vertraagd even als de klep bijna helemaal open is) bij de andere veren klapt de klep met een rotgang open (kost voortanden)

StefanCJ

Hoort de achterklep dan open te gaan als je op het knopje drukt (of op het knopje op de ab)?

Weet iemand wat een nieuwe gasveer ongeveer kost?

henry classic v70

Citaat van: StefanCJ op 04-09-2010 21:40:32
Hoort de achterklep dan open te gaan als je op het knopje drukt (of op het knopje op de ab)?

Weet iemand wat een nieuwe gasveer ongeveer kost?

Voor de achterklep van een estate heb je er 2 nodig, origineel zijn ze wel wat duurder dan immitatie maar gaan dan ook wel een stuk langer mee en opent niet zo "bruut".......
Google volvo onderdelen maar eens kom je vanzelf bij Nordic, scandcar enz. uit. Of Marc (European Tuning) ze heeft weet ik eigenlijk niet.

StefanCJ

Ik bedoelde kofferbak in plaats van achterklep. Maar ik ga eens ff Googlen en informeren.